پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 15 خرداد 1395 ، 25 : 16

کد خبر : 8563

از 0 نفر 0

ظریف: قدرت ما از تعداد سلاح‌ها ما نمی‌آید بلکه ناشی از مردم ماست

ظریف:  قدرت ما از تعداد سلاح‌ها ما نمی‌آید بلکه ناشی از مردم ماست

 وزیر امور خارجه کشورمان طی سخنانی در همایش اقتصادی فنلاند - ایران...

 وزیر امور خارجه کشورمان طی سخنانی در همایش اقتصادی فنلاند - ایران در هلسینکی فنلاند، گفت: هیات های تجاری بر اساس اهداف سیاسی با یکدیگر مرتبط نمی‌شوند حضور شما بازرگانان در این همایش نشانگر فرصت‌های موجود در همکاری اقتصادی دو کشور است.
 به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف که در جریان سفر دوره‌ای خود به اروپا در هلسینکی به سر می‌برد، ادامه داد: نیازی نیست من به شما بگویم چه فرصت‌هایی هست، وظیفه ما رفع موانع موجود از جمله در زمینه بانکی است. سرمایه گذاری در ایران و تجارت با ایران، ایمن؛ سودبخش و با چشم انداز و آینده روشن است.
 وی با بیان اینکه قوت و قدرت ما از تعداد سلاح‌ها و تجهیزات ما نمی‌آید بلکه ناشی از مردم ماست، گفت: امنیت ما بومی و متکی بر مقاومت و خلاقیت مردم ایران است. ملت ما در برابر تحریم، مقاوم است و برای ابراز نظرات و انتقادات خود به جای سربریدن، در پای صندوق‌های رای حاضر می‌شود و در بخش های اقتصادی فعال است.
 ظریف گفت: ما به بخش خصوصی خود اعتماد و اتکا می‌کنیم. ما به نسل جوان تحصیلکرده خود اتکا می‌کنیم. خوشحالم که صنایع دانش محور با مدیریت جوان‌ها در کشورم رو به گسترش است.

تحلیل خبر
منابع قدرت برای هر حکومتی ، مؤلفه های متعددی است. علم، تکنولوژی و فناوری، ثروت و اقتصاد پویا، منابع و ذخایر زیرزمینی و رو زمینی، قرارگرفتن در نقاط سوق الجیشی و استراتژیک، توان نظامی، رسانه های با ضریب القای بالاو...
اما همه اینها بدون یک مؤلفه بسیار مهم یعنی «مردم» نمی‌تواند قدرت حکومت را موثر، پایدار و بیمه کند. حمایت مردم از
حکومت بالاترین پشتوانه ماندگاری آن و مرکزیت مؤلفه های دیگر است .
به همین خاطر از دو قرن گذشته تاکنون، کشورهای غربی برای بهره مندی تام و تمام از این مؤلفه، سعی کرده اند با برقراری دمکراسی و دادن آزادی های مختلف، رضایت«مردم»را جلب کنند.به هر روش که بتوان رضایت مردم را حاصل کرد باید حکومت  از آن استفاده کند تا از قدرتش کاسته نشود . به یقین هیچ ابزار نظامی، اقتصادی،علمی، جغرافیایی و غیره نمی تواند جایگزین حمایت مردم از حکومت شود و آن حکومت را در سطح جهان قدرتمند سازد . پس این مؤلفه را هیچگاه نباید درتراز و قد و قواره سایر مؤلفه های دیگر قرار داد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها