پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 28 خرداد 1395 ، 23 : 17

کد خبر : 8645

از 1 نفر 3

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس: در فارس، 120 تا 150 هزار معتاد شناسایی شده است کاهش سن اعتیاد در جامعه

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس: در فارس، 120 تا 150 هزار معتاد شناسایی شده است کاهش سن اعتیاد در جامعه

سرویس خبری/ خدیجه غضنفری-عکس/ الهه پورحسین: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس با بیان اینکه در این استان 120 تا 150 هزار معتاد شناسایی شده...

سرویس خبری/ خدیجه غضنفری-عکس/ الهه پورحسین: دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس با بیان اینکه در این استان 120 تا 150 هزار معتاد شناسایی شده، در خصوص کاهش سن اعتیاد هشدار داد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس با بیان اینکه سن اعتیاد کاهش یافته است ،افزود: در حال حاضر سن اعتیاد به 14تا 16 سال رسیده است.
ابراهیمی اظهار داشت: اگر حساسیتی که مردم نسبت به یک بیماری مثل وبا در جامعه دارند به  همین نسبت به مواد مخدر داشته باشند ،می توان در این زمینه موفق عمل کرد.
محمدرضا ابراهیمی در جلسه ای به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر، در خصوص برنامه های این هفته در استان، گفت: برنامه هایی در حوزه امحای مواد مخدر، فعالیت‌های فرهنگی، حوزه درمان، حمایت‌های اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد پیش‌بینی شده است.
وی خاطر نشان کرد : در روز یکم تیرماه جاری  با حضور استاندار فارس و دیگر مسئولین، بیش از 5 هزار و 500 کیلوگرم انواع مواد مخدر غیردارویی در میدان کوزه‌گری شهر شیراز امحا می گردد. وی ادامه داد: در سال گذشته نیز 13 تن مواد مخدر غیردارویی امحا شد. دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس با بیان اینکه امسال بیش از 7 تن انواع مواد مخدر در استان کشف شده، افزود: این میزان مواد که بیشتر مواد مخدر سنتی بوده و کاربرد دارویی دارد، نسبت به مدت مشابه بیش از 50 درصد افزایش داشته است.
ابراهیمی از برگزاری 29 همایش پیشگیری اولیه از اعتیاد در  شهرستان  های استان  فارس خبرداد و افزود: این همایش ها به صورت همزمان با محوریت فرمانداری‌ها در روز اول تیرماه برگزار می شود.  
وی افزود: همایش بزرگ پیشگیری اولیه از اعتیاد در دوم تیرماه جاری  با محوریت تجلیل از خانواده‌های شهدا، جانبازان و کمیته‌های 5گانه شورای استان با همکاری دستگاه‌های عضو و سازمان‌های مردم‌نهاد در شیراز برگزار می‌شود.
وی دیگر برنامه های هفته مبارز با مواد مخدر را اجرای طرح‌های پاکسازی مناطق آلوده شهری و دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر، همایش شمیم پاکی ویژه بهبود یافتگان سوءمصرف مواد مخدر، صیانت از خانواده‌های آنان با محوریت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، تقدیر از بهبود یافتگان مراکز درمان سوءمصرف مواد و تقدیر از مادران و همسران این افراد و نیز برگزاری کارگاه‌های آموزشی آشنایی با مواد مخدر جدید در 5 دانشگاه علوم پزشکی استان، برشمرد.26 ژوئن مصادف با 5 تیرماه به عنوان سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر شناخته می‌شود.

تحلیل خبر فوق

از چند سال گذشته تاکنون، در سطح جهان و از جمله ایران، سن اعتیاد کاهش یافته است. گرچه نوع مواد مخدر مصرفی در آمریکا و کشورهای اروپایی با ایران متفاوت است و معتادان کشور ما به سمت «از کارافتادگی کامل» به خاطر مواد مخدر وحشتناک تر به پیش می روند ولی پدیده جوان گرایی در اعتیاد بسیار مصیبت بار تر است. جوان 14 تا 16 ساله که هنوز پختگی ندارد و به ده ها دلیل احساسی و محیط نامناسب و آلوده، گرفتار مواد کشنده مخدر می شود، چقدر خانواده ها را درگیر با بدترین حالات زندگی می کند و توان آینده جامعه را سست و متزلزل می سازد.
ماجرا از حد هشدار دادن گذشته است، باید همه مدیران و مسئولان کشور، استانها، شهرستانها، بخش ها و حتی دهستانها، فکری اساسی و چاره ساز کنند. نباید شاهد و ناظر پرپر شدن جوانان عزیزمان باشیم و صرفا هرکسی با آه و فغان و دادن آمارهای تلخ، مسئولیت خود را تمام شده فرض کند. اینکه دایما چند تُن انواع مخدر را کشف و ضبط می کنند، گویای عزم راسخ دشمنان کشور و سودجویان و سوداگران مرگ، در نابود کردن کیان و هستی یک ملت است.
باید همزمان مبارزه با علت و معلول را بدون درنگ در برنامه کار قرار داد و این مبارزه باید هم نظامی و هم انتظامی، هم اقتصادی، هم اجتماعی و هم فرهنگی باشد و برای هر کدام، برنامه ای دقیق و سنجیده و در عین حال، همگی هماهنگ با یکدیگر، تعریف کرد و به موقع اجرا گذاشت.
... زمان تنگ است و آتش خانمانسوز اعتیاد زبانه می کشد، به پیش که جامعه در معرض خطر جدی است.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « خبر برگزیده »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها