چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403 4/24/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 30 خرداد 1395 ، 43 : 13

کد خبر : 11660

از 0 نفر 0

استاندار فارس: فساد، متاسفانه در لایه های مختلف اداری و اجرایی بسیار گسترده است اقتصاد مقاومتی نباید به حربه ای برای حمله به دولت تبدیل شود

استاندار فارس:  فساد، متاسفانه در لایه های مختلف اداری و اجرایی بسیار گسترده است اقتصاد مقاومتی نباید به حربه ای برای حمله به دولت تبدیل شود

استاندار فارس چالش های پیش روی دولت را رکود و اشتغال دانست...

استاندار فارس چالش های پیش روی دولت را رکود و اشتغال دانست و گفت: رکود و اشتغال با هم در ارتباط هستند به طوریکه تا اقتصاد از حالت رکود خارج نشود امکان ایجاد اشتغال که پاسخگوی این همه تقاضای شغل هست وجود ندارد.
 سيد محمد علي افشاني در همایش دولت تدبیر و امید، دستاوردها و چالش ها که در کازرون برگزار شد، اظهار داشت: دولت در شرایطی سکان امور اداری و اجرایی کشور را به دست گرفت که ما از جانب بخش قابل ملاحضه ای از دنیا در یک تحریم گسترده و ظالمانه بودیم.
استاندار فارس با اشاره به شعار سال، نخستین برنامه دولت در سال جاری را تلاش برای خروج از رکود عنوان کرد.
وی با بیان اینکه قرارگاه فرماندهی اقتصاد مقاومتی با مسئولیت دکتر جهانگیری در کشور و استانداران در استان‌ها  تشکیل شده، اظهار داشت:  امسال را می توان سال شکوفایی اقتصاد پیش بینی کرد، مشروط بر این که  اقتصاد مقاومتی به حربه ای برای حمله به دولت تبدیل نشود زیرا اگر چنین شد مطمئن باشیم که هیچ نتیجه ای حاصل نمی شود.
 استاندار فارس گفت: همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کرده اند، تمام ارکان نظام موظف هستند که در اقتصاد مقاومتی حمایت و همکاری و همیاری و مشارکت داشته باشند و همه بخش ها می بایست به هر میزان که از ظرفیت حاکمیت را اشغال کرده اند و در اختیار دارند خود را پاسخگوی اشتغال جامعه بدانند تا سهم خود را در اقتصاد مقاومتی ادا کرده باشند.
مهندس افشانی افزود: دولت نیز در این زمینه، هم مسئول و هم پاسخگو است اما به میزان ظرفیتی که از حاکمیت در اختیار دارد و تمام بخش های حاکمیت باید همراه و همگام در این موضوع کنار دولت باشند و بندهای  اقتصاد مقاومتی را مطالعه کنند و هر کس هر بندی متوجه اوست باید آن را  مد نظر قرار دهد و در همان حوزه قدم بردارد.
استاندار فارس گفت: اولین نکته برای تحقق این مهم این است که یک گفتمان مشترک وجود داشته باشد و دومین نکته وجود امنیت، هم امنیت برای سرمایه گذار و هم امنیت روانی برای جامعه می باشد.
وی ادامه داد: اگر به طور مداوم بر این طبل کوبیده شود که اقتصاد دچار بحران است و واحدهای تولیدی در حال تعطیل شدن هستند امنیت روانی جامعه سلب خواهد شد و در نتیجه هیچ کس جرات نمی کند سرمایه گذاری کند. در چنین شرایطی چگونه شغل باید ایجاد کرد و چگونه باید اقتصاد را شکوفا نمود.
استاندار فارس فساد را یکی دیگر از مشکلات دانست و گفت:  فساد متاسفانه در لایه های مختلف اداری و اجرایی بسیار گسترده است و هیچ وقت فکر نکنید اگر در سازمانی کار می کنید حتما سالم است. بزرگترین موانع دولت ما فساد است که موریانه وار ساختار را از بین می برد و هیچ کس متوجه نمی شود. زمانی متوجه می شویم که کلا ًاز بین رفته و با کمتر تکانی فرو می ریزد که این نیزیک چالش است.

تحلیل خبر فوق

 فساد اداری و اجرایی که استاندار محترم بیان داشته اند قسمتی از فساد های نهان و پیدا در جامعه ماست.
 امروز به هر سو نگاه می کنی؛ بخش خصوصی، دولتی، تعاونی و همه زیر مجموعه های آنها، رگه های مختلفی از فساد اقتصادی را مشاهده می کنی . البته بعضی از قسمت های آنها به راحتی قابل شناسایی نیست و بعد هم که با اسناد و مدارک ، آن را اثبات می کنی، زیر بار نمی روند و همچنان همگی به «پول »چسبیده اند . بعضی معنا و مفهوم رشوه،سرقت، اختلاس، ربا، تبانی، حق الناس و .... را به مفهومی که خود می پسندند تعبیر می کنند تا ثابت کنند که کار آنان گناه و جرم نیست . از افراد متخصص و خبره هم کمک می گیرند تا خود را خلاص کنند. غافل از آنکه وجدان جامعه گول نمی خورد و قانع نمی شود، خداوند هم که احکم الحاکمین است و ترازوی عدلش خدشه ناپذیر.
آنچه می تواند جلوی خوره اقتصادی را بگیرد برخوردهای عادلانه و قاطع با مجرمین است اینکه مدیرانی در سطوح بالا با جرم های سنگین چه سرنوشتی دارند،باعث عبرت برای دیگران و یا برعکس باعث جرات یافتن دیگران در ارتکاب آن جرائم خواهد شد. اینکه خداوند در قرآن می فرماید اگر زنان پیامبر، گناهی مرتکب شوند مجازاتش سنگین تر است، باید برای همه  حکومت ها درس باشد و لذا اگر مدیری خلافی انجام داد باید قوانینی تصویب شود که دو یا چند برابر افراد عادی، مجازات شود تا جلوی خطای سایر مدیران و مسئولان گرفته شود و هر کس خواست برای آنان پارتی بازی کند او نیز به اشد مجازات برسد تا خطا کاران و مفسدان اقتصادی، خود را در حاشیه امن نبینند و پشت شان به دیگران گرم نباشد.   


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها