پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 11 تیر 1395 ، 53 : 15

کد خبر : 11749

از 0 نفر 0

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر شیراز : پیشنهاد سرمایه‌گذار ترک برای احداث آکواریوم شهری در شیراز

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر شیراز : پیشنهاد سرمایه‌گذار ترک برای احداث آکواریوم شهری در شیراز

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز از بررسی...

عکس /الهه پورحسین: رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز از بررسی پیشنهاد‌های سرمایه‌گذار ترک برای احداث آکواریوم بزرگ شهری در این شهرستان خبر داد.
ابراهیم شعرا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: برای تله‌کابین سرمایه‌گذاری از کشور سوئیس آمده، پیشنهاد‌هایی داده و هیئتی دارد برای بازدید به کشور سوییس می‌رود تا از تولیدات و نحوه سرمایه‌گذاری و مشارکت در اجرای پروژه بازدید انجام دهد و با اتخاذ تجارب بیشتر در این مورد اتخاذ تصمیم شود.
وی ادامه داد: در همین مورد سرمایه‌گذار شیرازی هم مراجعه کرده و موقعیت و محل کار را بازدید کرده اما هنوز برای طی مراحل کار مراجعه نکرده است.
شعرا یادآور شد: در مورد آکواریوم شهری نیز سرمایه‌گذار از ترکیه آمده میزان و سهم مشارکت و بسته پیشنهادی را ارائه کرده و شهرداری مشغول بررسی پیشنهاد سرمایه‌گذار است تا در صورت موافقت قرارداد ارائه و منعقد شود.
وی متذکر شد: شیراز در زمینه مراکز تفریحی خانوادگی اعم از شهربازی یا مراکز سیاحتی هنوز کمبود دارد و نیاز است این کار به‌خوبی انجام شود و مردم و شهروندان و گردشگران از مراکز تفریحی موجود در شهر بهره ببرند و این مراکز در شیراز توسعه پیدا کند.
این عضو شورا ابراز داشت: شهرداری به جهت مشکلات مالی قادر به انجام این کارها نیست و از این‌رو نیاز به این است که سرمایه‌گذار وارد کارشده و اقدامات از طریق بخش خصوصی انجام شود به همین منظور از سرمایه‌گذاران این بخش‌ها که سابقه متناسب داشتند دعوت کردیم بیایند و پیشنهاد‌ها را بدهند و سرمایه‌گذاران متعدد مراجعه کردند و در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم با انعقاد قرارداد این قبیل کاربری‌ها را در پارک‌ها و مراکز گردشگری اجرایی سازیم.
به گزارش فارس، پارک 580 هکتاری شیراز برای ساخت تله‌کابین انتخاب‌شده و بنابراین است که شهرداری ظرف سه ماه برای جذب سرمایه‌گذار اقدام کند و درصورتی‌که موفق به این امر نشود باید خود برای اجرای این مصوبه وارد عمل شود.
تحلیل خبر فوق

فرق کشورهای پیشرفته و عقب مانده این است که در کشورهای توسعه یافته، هم سرمایه گذاران زیادی از کشورهای مختلف را به سرمایه گذاری در کشور خود تشویق می کنند ولذا در آمریکا، کانادا و اروپا، سرمایه گذاران غیربومی متفاوتی از کشورهای مختلف مشاهده می کنید و هم سرمایه‌گذاران آنها، وارد کشورهای دیگر می شوند و اگر محیط را مناسب و مساعد ببینند، در آنجا سرمایه گذاری می کنند. پس این گونه کشورها هم «سرمایه گذار فرست» هستند و «سرمایه‌گذارپذیر». یکی از علل سیال بودن اقتصاد آنها همین است که به هر دو طریق برای خود «تولید ثروت» می کنند.
اما در کشورهای در حال توسعه (عقب مانده) از هر دو جهت ضعیف هستند. یعنی نه قدرت جذب سرمایه های خارجی در کشور خود دارند تا از طریق آنها برای خود تولید ثروت کنند و بر عمران و آبادانی کشور خود بیفزایند و
 نه برنامه‌ریزی حساب شده ای دارند که سرمایه گذاران خود را به صورت هدفمند روانه کشورهای هدف کنند و از طریق آنها، ارز و ثروت وارد کشور خود نمایند.
کشورهای در حال توسعه چون با مشکل کمبود منابع جهت سرمایه گذاری کلان مواجه هستند لذا درجا می زنند. پر واضح است که برای جبران عقب ماندگی و رسیدن به توسعه پایدار، این کشورها نیازمند سرمایه گذاری همه جانبه می‌باشند و چون سرمایه گذاران بومی آنها حاضر به ریسک بالا نمی باشند و سرمایه گذاران خارجی نیز اعتماد به محیط و سیاست های داخلی آنها ندارند، لذا هیچکدام حاضر به سرمایه گذاری در این
کشورها نمی باشند. چه خوب است استان فارس در همه زمینه ها به سه صورت مشغول سرمایه گذاری شود: یکی توسط سرمایه گذاران بومی، دیگری توسط سرمایه گذاران خارجی و سوم، سرمایه گذاری مشترک میان سرمایه گذاران بومی و خارجی. در این راستا، مسئولان نباید تردید و تعلل کنند، بلکه بدون از دست دادن فرصت وارد عمل شوند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها