چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 18 تیر 1395 ، 13 : 15

کد خبر : 11777

از 0 نفر 0

پورمحمدی: دست منتشرکنندگان‌فیش‌ها را می‌بوسیم

پورمحمدی: دست منتشرکنندگان‌فیش‌ها را می‌بوسیم

وزیر دادگستری گفت: هرجا شفافیت وجود نداشته باشد، فساد تولید می‌شود و ما...

وزیر دادگستری گفت: هرجا شفافیت وجود نداشته باشد، فساد تولید می‌شود و ما در بسیاری از زیرساخت‌های اصلی اقتصاد به دنبال شفاف‌سازی هستیم.
به گزارش ایرنا، مصطفی پورمحمدی این مطلب را در همایش ملی تکریم کارفرمایان نمونه، بیان کرد و گفت: دولت با تعقیب جدی چهار اصل اقتصاد مقاومتی، حرکت اقتصادی خود را ریل  گذاری کرده است که مهم ترین آنها شفافیت است؛ ضمن اینکه رقابتی‌سازی اقتصاد و جلوگیری از رانت‌ها در واگذاری‌ها یکی دیگر از برنامه‌های جدی دولت از ابتدای کار خود بوده است.
وی ادامه داد: این دولت از روز اول مبارزه جدی‌اش مبارزه با فساد بوده و هیچ حریم و حاشیه امنی برای هیچ‌کس قائل نشده است.
پور محمدی تصریح کرد: ما دست کسانی که این فیش‌ها را منتشر کردند می ‌بوسیم، همان‌طور که رئیس‌جمهوری تاکید کردند در عذرخواهی و جبران اشتباه، لکنت نداریم.

تحلیل خبر فوق

مبارره با فساد یکی از کارهای حساس و خطیر مطبوعات است.
 اگر مطبوعات بدون دلهره و دغدغه بتوانند آزادانه برعملکردهای بخش دولتی، خصوصی و تعاونی ها نظارت داشته باشند و همه اسناد و مدارک را جهت چاپ در اختیار آنها بگذارند، کمتر کسی جرأت سوءاستفاده و غارت اموال عمومی راخواهد داشت. در بعضی از کشورها، کارت خبرنگار به اندازه ای اثربخش است که هر خبرنگاری طبق قانون می تواند بدون استثناء به همه جا سرک بکشند و اگر خطایی در پستویی واقع شود، از دید خبرنگار پنهان نخواهد بود و فردای آن روز به صورت مکتوب در روزنامه در انظار مردم قرار خواهد گرفت. این آزادی عمل خبرنگاران که به دنبال آن باعث فشار افکارعمومی برخطا کاران و بازخواست مردم از آنها می شود، از پلیس و قاضی و زندان، آثار پیشگیرانه تری دارد.
 ترس از افکار عمومی و باز شدن مشت چپاولگران بیت المال، بلای جان آنان است.
 یکی از ظرفیت های مطبوعات که خدمت منحصر به فردی به جامعه است همین  است که بتواند آزادانه، مشاهدات و اسناد ومدارک را چاپ کرده و در معرض افکار مردم بگذارد. افشای فیش های حقوقی جنجالی گوشه کوچکی از کارکرد آزاد مطبوعات را نشان داد. چنانچه مجلس با تصویب قوانین لازم، دست مطبوعات را باز بگذارد یقین بدانید دیگر شاهد این همه اختلاس، رشوه، رانت خواری، مفت خواری و ... نخواهیم بود.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها