چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 19 تیر 1395 ، 33 : 16

کد خبر : 11788

از 0 نفر 0

جهانگیری : فساد بزرگ مالی، نباید پشت فیش های نجومی مخفی شود

جهانگیری :  فساد بزرگ مالی، نباید پشت فیش های نجومی مخفی شود

معاون اول رئیس جمهوری گفت: فساد بزرگ مالی نباید پشت فیش‌های نجومی مطرح شده، مخفی و ذهن...

معاون اول رئیس جمهوری گفت: فساد بزرگ مالی نباید پشت فیش‌های نجومی مطرح شده، مخفی و ذهن افکار عمومی منحرف شود .
 اسحاق جهانگیری در همایش اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم که در بابلسر برگزار شد ، ادامه داد : متاسفانه عده ای با دریافت های غیر متعارف و نجومی ، قلب مردم را جریحه دار کردند که دولت از این بابت رسما از مردم عذرخواهی می کند.
وی ادامه داد: به همین منظور بی‌سابقه ترین تغییرات در مدیریت بانکی کشور صورت گرفت و قطعا با متخلفان برخورد می شود .
معاون اول رئیس جمهوری گفت: در کشور، جوانی 30 ساله 10 هزار میلیارد تومان پول کشور را به یغما برده است اما تاکنون کسی مسئولیت آن را نپذیرفته و یا از مردم عذرخواهی نکرده است .
وی ، آن چیزی را که موجب نگرانی جامعه شده است را فساد بزرگ مالی دانست که تا یکصد سال آینده مردم آن را فراموش نمی‌کنند و نباید با مطرح کردن فیش های نجومی ذهن مردم را از اصل موضوع منحرف کرد .
***اجرای برنامه های جدی دولت برای رونق تولید و اقتصاد
معاون اول رئیس جمهوری گفت: امسال ، رونق تولید و اقتصاد ازجمله اولویت های دولت است که برای تحقق آن باید برنامه ها و تصمیمات جدی اتخاذ شود .
وی از جدی گرفتن بازار داخلی کشور، مدیریت واردات به کشور، افزایش صادرات به کشورهای همسایه اروپا و حمایت از تولیدکنندگان داخلی به عنوان برنامه های دولت برای رونق تولید و اقتصاد نام برد .
جهانگیری ادامه داد: با توجه به رخدادهای سیاسی روسیه با اتحادیه اروپا و همچنین روسیه با ترکیه ، بازار بسیار خوب و طلایی برای صادرات کشور فراهم شده است که مازندران می تواند در این مهم نقش اساسی داشته باشد.
وی افزود: متاسفانه برخی از کشورها به دنبال مخدوش کردن ارتباط کشورمان با کشورهای همسایه هستند تا قادر به صادرات و تقویت اقتصادی کشور نباشیم .
معاون اول رئیس جمهوری تاکید کرد: می بایست با هوشیاری این توطئه ها را خنثی و تعاملات خوبی را با کشورها برقرار بکنیم .
وی در بخش دیگری از سخنانش برجام را سرمنشا توفیقات زیاد برای کشور دانست و گفت: صادرات نفت کمتر از یک میلیون بشکه ، امروز به دو و نیم میلیون بشکه نفت و میعانات گازی در روز رسیده است . جهانگیری از این مساله به عنوان اتفاق بزرگ و خوب برای کشور نام برد .

تحلیل خبر فوق

نه بزرگ فدای کوچک و نه کوچک فدای بزرگ!
البته درمقام مقایسه،طبیعتاً چپاول های بزرگتر ومیلیاردی، باید در فرصت کوتاه تری رسیدگی شود چرا که وجدان جامعه،لحظه به لحظه منتظر است و نحوه برخورد با غارتگران میلیاردی را رصد می کند. اینکه دربین مردم و در افواه عمومی چه چیزی در مورد این غارتگری ها می گویند خود داستانی روزمره است که دائما تکرار می شود و در حافظه مردم، هیچگاه به فراموشی سپرده نمی شود. مردم با هم حرف می زنند و همه کسانی که دربین مردم رفت و آمد دارند،این حساسیت ها را درک می کنند. اینکه به تازگی برخی غارتگران کوچولوتر،درلوای حقوق، مبالغی را برای خود دست و پا کرده اند و باید به تاوان آن ، هم از مقام خود عزل شوند و هم پولهای اضافی را برگردانند، کار درستی است. امّا ای کاش به همین سرعت، ماجرای اختلاس های میلیاردی هم، رسیدگی می شد و این پروژه ها پایان می یافت.
 به هر حال ریشه همه غارت های کوچک و بزرگ، یکی است. یکی به سمت بزرگترش می رود و به کم قانع نیست و دیگری به سمت کوچکتر و به مبالغ کمتری قانع می شود و گر نه دزدی، دزدی است چه آفتابه ای باشد، چه نفتی و چه ...


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها