چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 20 تیر 1395 ، 19 : 16

کد خبر : 11796

از 0 نفر 0

نماینده مردم شیراز در مجلس: تولیدکنندگان ثروت، مشمول قبح حقوق کلان نمی‌شوند

نماینده مردم شیراز در مجلس: تولیدکنندگان ثروت، مشمول قبح حقوق کلان نمی‌شوند

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران اقتصادی که با خلاقیت...

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیران اقتصادی که با خلاقیت تولیدی انجام داده و ارزش‌افزوده ایجاد می‌کنند مشمول قبح حقوق گزاف نیستند.
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، فرج‌الله رجبی در آیین رونمایی از سردیس دو شهید تأمین اجتماعی فارس اظهار داشت: دولت‌های مختلف به تأمین اجتماعی به‌عنوان حیاط خلوت خود نگریسته و گاه بارهایی را بر دوش آن نهاده‌اند و همین امر باعث شده که از نظر اقتصادی آسیب‌هایی متوجه این مجموعه شود.
وی با تأکید بر این‌که جوامع به خدمات حمایتی نیاز دارند، ادامه داد: تأمین اجتماعی ابزار مقوله خدمات اجتماعی است اما برای هر نوع خدماتی باید اقتصاد رونق داشته و هزینه خدمات از بخش دولتی و خصوصی تأمین شود.
رجبی اضافه کرد: بدون تحصیل منابع مدیریت جهادی امکان‌پذیر نیست که منابع در شرایط فعلی یا از نفت حاصل می‌آید یا از سرمایه‌گذاری و از همین روست که من در جمع اعضای شورای شهر شیراز بر لزوم بسترسازی برای رونق سرمایه‌گذاری تأکید کردم.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه‌های ستادی حقوق نجومی قابل‌قبول نیست اما در بخش تولید و برای کسانی که توانسته‌اند ارزش‌افزوده تولید کنند نباید با تنگ‌نظری برخورد شود. وی با اشاره به این‌که گاه هزینه جذب سرمایه‌گذاری متناسب با خود آن است، گفت: باید گام‌هایی را برداریم که هم برای پرداخت‌کنندگان حق بیمه شیب پرداخت هزینه خدمات متناسب باشد و هم سازمان تأمین اجتماعی در حاشیه امنی از لحاظ سرمایه‌گذاری قرار گیرد تا بتواند خدمات مطلوب را به جامعه هدف خود ارائه دهد.

تحلیل خبر فوق

عقلاً تفاوت زیاد وجود دارد بین ثروتی که انسان با زحمت، دسترنج و سرمایه خود بدست می آورد با ثروتی که عده ای بدون زحمت و صرفاً بر مبنای زیاده طلبی و آزمندی تصاحب می شوند. همه کسانی که در بخش دولتی، خصوصی، شبه دولتی، تعاونی، دلالی و غیره به پولهای بادآورده رسیده و اموال عمومی و خزانه کشور و مال غیر را به چنگ آورده اند، زندگی انگلی داشته و به ملت و حکومت ضربه زده اند. اگر در برخی از کشورها چنین اعمال خیانت باری رخ دهد مجازات آنها کمتر از اعدام نیست ولی برعکس این گروه، افراد سرمایه گذاری که با مال و ثروت خود و در پرتو زحمات شبانه روزی و برنامه ریزی اقتصادی، به تولید و اشتغال آفرینی کمک می کنند و در جامعه شور و شعف کار و ثروت آفرینی ایجاد می کنند هر قدر هم که منافع حلال به دست آورند، امری پسندیده و معقول است و نباید برای درآمد و تولید ثروت اینها، حد و حصر تعیین کرد بلکه هرچه بیشتر به جامعه خدمت کنند و بیشتر هم منافع عاید خود نمایند، کاری ارزشمند محسوب و قابل تقدیر است.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها