جمعه 7 اردیبهشت 1403 4/26/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 27 تیر 1395 ، 13 : 14

کد خبر : 11848

از 0 نفر 0

رئیس بهزیستی: اعتیاد عامل 40 درصد طلاق ها و 60 درصد جرائم است

رئیس بهزیستی:  اعتیاد عامل 40 درصد طلاق ها و 60 درصد جرائم است

افزون بر 40 درصد طلاق ها و 60 درصد جرائم کوچک...

رئیس سازمان بهزیستی گفت: افزون بر 40 درصد طلاق ها و 60 درصد جرائم کوچک در کشور مربوط به موضوع اعتیاد است.
 به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز شنبه در آیین افتتاح مرحله نخست مجموعه سنتی ‹خانه پدری› در یزد افزود: افزایش آگاهی جامعه، ایجاد حساسیت در بین مردم، تشکیل تیم های اجتماع محور و راه اندازی خط ملی اعتیاد با شماره 09628 از جمله سیاستهای سازمان بهزیستی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.
وی رسیدگی به آسیب دیدگان اجتماعی و پیشگیری از معلولیت ها را از جمله برنامه های این سازمان عنوان کرد و اظهار داشت: افزایش آسیب های اجتماعی در کشور از جمله اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و مفاسد اخلاقی یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب است که باید برای کنترل و مهار این آسیب ها تدابیری اندیشیده شود.
معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه خانواده اصلی ترین رکن جامعه است ادامه داد: طلاق سبب گسست و فروپاشی این نهاد می شود و فرزندان نیز در چنین خانواده هایی دچار آسیب های زیادی می شوند.
محسنی بندپی با اشاره به کاهش آمار طلاق در کشور در سال 1394 نسبت به سال 1393 گفت: در 9 ماه اول سال 93 در هر ساعت 19 طلاق و در سال 1394 در همین مدت 18 طلاق در کشور رخ داده است.
وی اضافه کرد: با برگزاری آموزش های پیش از ازدواج و کلاس های مهارت های زندگی با حضور سه هزارو 900 مدرس در یک هزارو 600 مرکز مشاوره موفق به توقف روند طلاق شدیم.
محسنی بندپی، تلاش برای جلوگیری از اختلال های ژنتیک در بدو تولد را از مهمترین فعالیت های سازمان بهزیستی عنوان کرد و افزود: اختلال های ژنتیکی سبب تولد کودک معلول می شود.
وی  گفت: سالانه 25 تا 30 هزار کودک معلول در کشور متولد می شوند.

تحلیل خبر فوق
اعتیاد، بسیاری از صفات مثبت را از انسان سلب می کند و انسان را مسلوب الاختیار کرده، او را به دست امواج زندگی می سپارد. این امواج، زندگی خانوادگی را ویران کرده و جامعه را از همه جهات مورد تهدید قرار می دهد . اینکه چرا از معتادان، انجام هر کاری برمی آید به حالات روحی و وابستگی شدید آنان به مواد مخدر مربوط می شود.
 روانشناسان و جامعه شناسان از منظرفردی و اجتماعی به تبیین آثار زیانبار اعتیاد پرداخته اند و چاله ها و خلاء های روانی معتادان واحساس ناامنی در زاویای رفتاری آنان را منشا کجروی ها می دانند.
 درصد پیامدهای منفی رفتار معتادان در کشورهای مختلف، متفاوت است ولی آمارها نشان می دهد هر چه تعداد افراد معتاد در کشوری زیادتر شود، رفتارهای هنجار شکن آنان بیشتر شده و فراوانی آمار جنایات بالاتر می رود. متاسفانه به علت تعداد زیاد معتادان در کشور ما، این روند رو به صعود است.

 


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها