چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403 5/8/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 10 مرداد 1395 ، 53 : 16

کد خبر : 11900

از 0 نفر 0

استاندار خوزستان: مقاومت هایی که در برابر سرمایه گذاری و تولید انجام می شود باید شکسته شود

استاندار خوزستان:  مقاومت هایی که در برابر سرمایه گذاری و تولید انجام می شود باید شکسته شود

مانع تراشی‌ها و مقاومت هایی که از سوی بانک ها در برابر...

استاندار خوزستان گفت: مانع تراشی‌ها و مقاومت هایی که از سوی بانک ها در برابر سرمایه‌گذاری و تولید انجام می‌شود باید طبق قانون شکسته شود.
به گزارش روزنامه طلوع به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، دکتر غلامرضا شریعتی در آیین بزرگداشت روز صنعت و معدن که در سالن اجتماعات سازمان صنعت معدن و تجارت خوزستان برگزار شد گفت: فعالیت شهرکهای صنعتی خوزستان به دلیل وجود صنایع بزرگ، فعالیت طاقت‌فرسای صنعتگران و تلاش جهت استفاده از بازارهای عراق با رکود و رخوت رایج در شهرکهای صنعتی سایر استان ها مواجه نیستند.
شریعتی با بیان اینکه موتور محرکه هر جامعه تولید آن است گفت: بدون رشد تولید، نوآوری ایجاد نمی شود و نوآوری  نیز به دست نمی آید مگر با دانایی محوری و این دانایی محوری نیز موجب افزایش ثروت خواهد شد.
وی افزود: وضع قوانین صحیح و کارآمد در امنیت سرمایه گذاری موثر است و تا زمانی که امنیت سرمایه گذاران تامین نشود سرمایه‌گذاران نمی توانند فعالیت کنند و در نتیجه قادر نیستند با برنامه زمان بندی شده از پیش تعیین شده کارشان را به نتیجه برسانند.
استاندار خوزستان با بیان اینکه بر اثر تورم های آنی و خلق الساعه و بی ثباتی قیمت ارز با مشکلات عدیده صنعتگران و اوضاع نابسامان اقتصادی مواجه می‌شویم گفت: دولت تدبیر و امید در مدت 3 سال اخیر تلاش کرد با وضع قوانین موجب ثبات قیمت ارز و پایین آوردن تورم شود.
شریعتی خاطرنشان کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با هماهنگی مسئولان و بخش خصوصی در نظر دارد برخی مقاومت هایی که از طرف بانکها در برابر تولید و سرمایه گذاری صورت می گیرد را در عین در نظر گرفتن قانون بشکند و ماچیزی فراتر از قانون نمی خواهیم.
استاندار خوزستان تاکید کرد: در نظر داریم نقش دولت در اقتصاد را کاهش  دهیم و تا جایی که می‌توانیم عقب نشینی کنیم تا امورات کار و برنامه ریزی در اختیار بخش خصوصی باشد.
شریعتی گفت: از مهم‌ترین دغدغه‌های ما مسائل زیست محیطی است و تولید و توسعه صنعت اگر قرار باشد مخل محیط زیست باشد ارزش ندارد لذا حفظ  سلامت محیط از اهم خواسته های ماست تا شاهد شرایط زیستی بهتری در استان خوزستان باشیم.

تحلیل خبر فوق

تا زمانی که چشم انداز سرمایه گذاری برای سرمایه گذار روشن و شفاف نباشد، اولین کسی که در مقابل سرمایه گذاری مقاومت می کند، خود سرمایه گذار است. برای هر سرمایه گذار پاسخ به چند سؤال زیر مهم است:
1- چه مبلغی باید سرمایه گذاری کنم؟ و چگونه آن را فراهم کنم؟
2- در چه زمینه ای سرمایه گذاری کنم؟
3- با چه برنامه و هدفی؟
4- چه مدت زمانی طول می کشد تا سرمایه من برگردد و چقدر سود عاید من می شود؟
5- احتمال ورشکستگی و یا عدم سودآوری چقدر است؟
6- چه کالایی و برای چه کسانی تولید کنم؟
7-رقبای من در چه وضعیتی هستند؟
8- بازار مصرف با بازار سرمایه همخوانی دارد؟
9-...
مسئولان، بانک ها و کارشناسان باید بتوانند پاسخ‌های قانع کننده ای را به سؤالات سرمایه‌گذاران در محورهای فوق الذکر بدهند تا سرمایه‌گذار از همه جهت احساس مصونیت، امنیت و موفقیت کند و ترغیب برای سرمایه‌گذاری شده، دائماً بر فعالیت خود در این راستا بیفزاید.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها