پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403 5/9/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 10 مرداد 1395 ، 02 : 17

کد خبر : 11903

از 0 نفر 0

طیب‌نیا وزیر امور اقتصاد و دارایی: اجازه ندهیم تندروی و افراط، کشور را دوباره به سمت بحران اقتصادی ببرد

طیب‌نیا وزیر امور اقتصاد و دارایی: اجازه ندهیم تندروی و افراط، کشور را دوباره  به سمت بحران اقتصادی ببرد

به گزارش ایسنا، وزیر امور اقتصاد و دارایی در دیدار با....

به گزارش ایسنا، وزیر امور اقتصاد و دارایی در دیدار با حجت‌الاسلام رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، ضمن اشاره به رشد 44 درصدی تسهیلات اعطایی بانک‌ها در چهار ماه ابتدای سال 1395 نسبت به دوره مدت مشابه سال قبل، گفت: آرام آرام چرخ‌های تولید به حرکت درآمده، شتاب می‌گیرند. این روند می‌تواند دغدغه جدی ما که همان اجرایی کردن سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی است را برای سال پیش رو جامه عمل بپوشاند.
وی بیان کرد: باور ما این است که ورود نهادها و موسسات به فعالیت‌های اقتصادی باید به گونه‌ای باشد که محدودیتی برای رقابت بخش خصوصی ایجاد نکرده و از طرفی از ظرفیت، امکانات و منابع آن‌ها برای توسعه ملی استفاده شود.
طیب‌نیا با اشاره به راه‌اندازی سامانه بدهی‌های دولت، اظهار کرد: بدهی‌های دولت به آستان قدس رضوی از طریق تهاتر قابل پرداخت است.
همچنین در این دیدار حجت‌الاسلام رئیسی با ابراز خرسندی از اقدامات صورت گرفته در وزارت اقتصاد، گفت: اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌تواند منشأ ایجاد اشتغال پایدار، صادرات، تولید و در نهایت توسعه، سازندگی و گره‌گشایی از فقر و محرومیت باشد.وی در تشریح سیاست‌های اقتصادی آستان قدس رضوی گفت: در فعالیت‌های اقتصادی بیشتر به دنبال سود اجتماعی هستیم تا سود مالی. انتفاع عامه مردم مهم‌ترین دغدغه ماست.
طیب‌نیا افزود: نباید اجازه دهیم که دچار حاشیه شده و دوباره تندروی‌ها و افراط گری‌ها کشور را به سمت بحران اقتصادی ببرد. باور داشته باشیم یک برنامه عملیاتی و مدبرانه ما را از روزمرگی‌ها نجات می‌دهد.

تحلیل خبر فوق

دنیای امروز، دنیای افراط و تندروی نیست، دنیای منطق و عقلانیت و واقع نگری است. هرکس به افراط کشیده شود، ولو از قدرتهای جهانی باشد در گِل ، گیر می کند. ببینند که ابرقدرتها و کشورهای منطقه که همگی دست به دست هم داده اند و با روش جنگ و افراط می خواهند بر چند کشور کوچک مثل سوریه، یمن، عراق و... مسلط شوند چه سرنوشتی پیدا کرده اند! امروز هر کشوری که می خواهد بدرخشد باید از افراط، اجتناب کند و به عقلانیت و تعادل روی آورد. اقتصاد کشور ما نیز از افراطیون ضربه های زیادی خورده است؛ ازضربه به خاطر تحریم و تحریک دشمنان به دشمنی تا چپاول بیت المال و شکستن حرمت قانون و زیر پا گذاشتن حدود شرعی و مرز حلال و حرام در امور مالی. بعضی ها نان شان در ایجاد سر و صداست تا پشت آن بتوانند اغراض اقتصادی خود را عملی سازند.
عقلای قوم باید از این گونه افراطیون در هر گروه و جناحی هستند فاصله گیرند و بازیچه دست آنان نشوند. مردم نیز نباید فریب شعارهای فریبنده آنان بخورند.
اگر خواص و عوام همگی حواس شان جمع باشد و پشت پرده ی افراطیون را افشا کنند، به تدریج آنها از صحنه اجتماع حذف شده و توان دست اندازی بر قدرت و ثروت کشور را پیدا نخواهند کرد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها