پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403 5/9/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 13 مرداد 1395 ، 48 : 18

کد خبر : 11925

از 0 نفر 0

در ۴ ماه اول امسال، به ثبت رسید درآمد گردشگری ایران، ساعتی یک میلیون دلار

در ۴ ماه اول امسال، به ثبت رسید درآمد گردشگری ایران، ساعتی یک میلیون دلار

 از ابتدای سال ۹۵ تاکنون، ۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون دلار ارز از...

 از ابتدای سال ۹۵ تاکنون، ۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون دلار ارز از ورود گردشگران خارجی به کشور به دست آمده که با این حساب، به دوسوم از اهداف برنامه رسیده‌ایم، چراکه قرار بود در این مدت درآمد ارزی حاصل از گردشگری بیش از چهار میلیارد دلار باشد.
به گزارش ایسنا، رئیس سازمان توسعه تجارت که در هم‌اندیشی جامعه تورگردانان بخش خصوصی و دولتی سخن می‌گفت، آمار درآمد ارزی حاصل از گردشگری در چهار ماه نخست امسال را ۲.۸۵ میلیارد دلار اعلام کرد که این رقم گویای درآمد متوسط روزانه ۲۳ میلیون دلار برای گردشگری کشورمان است.
«ولی‌الله افخمی» با اشاره به انتقادهای مطرح شده از سوی تورگردان‌ها درباره کمبود حمایت از صنعت گردشگری در بیانی متقابل اظهار کرد: کار کردن و برداشتن موانع سخت است. مطمئنم اگر بیشتر به گشایش‌هایی که بعد از برجام حاصل شده بپردازیم، می‌توانیم این نوید را بدهیم که برخی موانع به مرور حذف خواهند شد.
وی ادامه داد: توقع بر این است که تورگردان‌ها از موقعیت پیش‌آمده برای کشور بهره‌برداری مطلوب‌تر و برنامه‌ریزی بهتر داشته باشند. به عنوان نمونه هفته گذشته سفری به آستاراخان داشتم که با توجه به درخواست تجار ایرانی، دو پرواز در هفته به این مقصد برقرار شده است. اما این پروازها با کمبود مسافر مواجه است. یکی از تورگردان‌ها که در آن سفر همراه‌ ما بود برای جذب گردشگر از این مقصد اعلام آمادگی کرد. علاوه‌بر این می‌توان از این پرواز به عنوان کانِکشن روسیه و عمان برای جذب گردشگران روس به ایران استفاده کرد. در حالیکه اگر برنامه‌ریزی درستی صورت نگیرد، ممکن است یک خط هوایی را که قابلیت درآمدزایی برای کشور دارد از دست بدهیم.

تحلیل خبر فوق

خبر جالبی برای ملت است:
درآمد گردشگری ایران، ساعتی یک میلیون دلار!
اگر از گردشگران با امکانات و خوشرویی استقبال شود، درآمد آن، از چاه های نفت بیشتر خواهد بود. برای اینکه علمی تر سخن گفته باشیم پای آمار می نشینیم تا ببینیم درآمد کشور ما از نفت در هر ساعت طی سه دوره ریاست جمهوری هشت ساله آقایان هاشمی رفسنجانی، احمدی نژاد و خاتمی چقدر بوده است.
براساس آمارهای منتشره، کل درآمد نفت در دوره هشت ساله آیت اله هاشمی رفسنجانی 123 میلیارد و 60 میلیون دلار – هشت ساله حجت الاسلام والمسلمین خاتمی 272 میلیارد و 60 میلیون دلار و هشت ساله دکتر احمدی نژاد که اوج گرانی قیمت نفت بود 578 میلیارد دلار برآورد شده است. (منبع سایت فرارو – 29 اردیبهشت 92 – کد خبر 150171)
اگر مبالغ فوق را به «ساعت» تقسیم کنیم درآمد نفت در هر یک ساعت در زمان آقای هاشمی رفسنجانی 1 میلیون و 780 هزار دلار – در زمان آقای خاتمی 3 میلیون و 930 هزار دلار و در زمان آقای احمدی نژاد 6 میلیون دلار بوده است. حال این اعداد را با درآمد گردشگری کشور در 4 ماه اول امسال مقایسه کنید که در هر ساعتی 1 میلیون دلار برآورد شده است.  هزینه های اکتشاف، استخراج، بسته بندی و حمل و نقل و سایر امکانات عظیم شرکت نفت را نیز محاسبه کنید و از درآمد آن کسر نمایید و از طرف دیگر ببنید چه هزینه ای برای جذب گردشگر باید صورت پذیرد. اگر مشکلات گردشگری در کشور ما حل شود، به یقین، ظرفیت درآمد زایی
گردشگری کشور، بیش از درآمد خالص نفت خواهد بود. با این وضعیت کسانی که در داخل و خارج کشور ما، زمینه ناامنی و بدبینی و ترس گردشگران خارجی را فراهم می کنند ببینید چه ضربه ای به اقتصاد این مملکت وارد می کنند!!


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها