چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 7 شهریور 1395 ، 36 : 15

کد خبر : 12008

از 0 نفر 0

هرهفته یک تیم تروریستی‌ در ایران دستگیر می‌شود

هرهفته یک تیم تروریستی‌ در ایران دستگیر می‌شود

وزیر اطلاعات گفت: با تلاش‌های وزارت اطلاعات...

وزیر اطلاعات گفت: با تلاش‌های وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران تیم تروریستی ابوعایشه کشف و اعضای آن دستگیر و به درک واصل شدند و همه امکانات آنها کشف و ضبط شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام محمود علوی در مراسم بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر، اظهار داشت: باید به‌گونه‌ای فعالیت کنیم که امنیت و سلامت اقتصادی ایجاد شود. هم امنیت در کشور وجود داشته باشد و هم در زمینه اقتصاد مشکلی برای افرادی که قصد سرمایه‌گذاری دارند وجود نداشته باشد.
وی با اشاره به اهمیت امنیت در کشور گفت: هنگامی که امنیت وجود داشته باشد قدردان آن نیستیم و هنگامی که ناامنی ایجاد شود متوجه این نعمت الهی می‌شویم.
وزیر اطلاعات با بیان اینکه دستگاه‌های جمهوری اسلامی با همدلی و وحدت در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: اشراف بسیار خوبی در کشور وجود دارد و هر عنصری که قصد آسیب زدن به امنیت کشور را دارد با برخورد قاطع سربازان امام زمان(عج) روبه‌رو می‌شود.
علوی گفت: پیش از آن در سال تعدادی تیم‌های تروریستی که قصد ناامنی داشتند کشف می‌شدند اما امروز هر هفته یک تیم تروریستی برای ایجاد ناامنی در کشور کشف می‌شود.

تحلیل خبر فوق

افراد و گروه های تروریستی در هر کشوری با هر نام و عقیده ای و به هر بهانه ای شکل گرفته باشند، در دیدگاه عموم مردم جهان محکومند. حتی برای اهداف مقدس هم نمی توان از ترور و ایجاد وحشت و قتل استفاده کرد.
با نگاهی به تاریخ صد سال گذشته، در می یابیم که هیچگاه تروریست ها نتوانسته اند از طریق قتل و کشتار، حکومتی را ساقط وحکومت مردم پسند و جهان پسند دیگری را جایگزین آن کنند.
امروز قویترین و گسترده ترین گروه تروریستی در جهان داعش است که هم از نفر عِدّه و هم عُدّه(نفرات و تجهیزات نظامی) توانسته حضور خود را در چند کشور به اثبات برساند ولی با همه امکانات مدرنی که از طرف ابر قدرت ها و کشورهای منطقه در اختیار این گروه قرار گرفته، نتوانسته است حکومت سوریه و یا عراق را سرنگون و خود جایگزین آنها شود. گروه های تروریستی چند نفره و یا احزاب مسلح در اطراف مرزهای ما باید به این واقعیت پی برده باشند که از طریق فعالیت های تروریستی به جایی نمی رسند. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، گروه های مبارزی که با عقاید چپ و راست آن روز، به مبارزه مسلحانه روی آوردند هیچکدام نتوانستند حکومت پهلوی را سرنگون کنند. اگر امام خمینی با حرکتهای مسلحانه قبل از پیروزی انقلاب مخالف بود و بر حرکت توده های مردم تاکید داشت، می دانست با ترور چند نفر از سر سپردگان حکومت وقت، هیچگاه حکومت دچار فروپاشی نمی‌شود. حتی اگر خود شاه هم ترور می شد باز نظام پادشاهی با ولیعهد ادامه می یافت. پس بهتر است تروریست های داخلی و خارجی، در روش خود تجدید نظر کنند و به دیدگاه مردم کشورشان و جهانیان احترام بگذارند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها