چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 23 شهریور 1395 ، 36 : 16

کد خبر : 12091

از 0 نفر 0

شهردار شیراز: بوستان 50 هکتاری مادر با رویکرد فرهنگی و ورزشی احداث می شود

شهردار شیراز: بوستان 50 هکتاری مادر با رویکرد فرهنگی و ورزشی  احداث می شود

بوستان 50 هکتاری مادر با رویکرد فرهنگی و ورزشی...

شهردار شیراز گفت: بوستان 50 هکتاری مادر با رویکرد فرهنگی و ورزشی در حال احداث می باشد.
به گزارش دریافتی روزنامه طلوع به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه پنج، دکتر علیرضا پاک فطرت طی بازدید از پروژه بزرگ پارک 50 هکتاری مادر با بیان این مطلب که این پروژه از پروژه‌های بزرگ شهرداری شیراز است، بیان داشت: بوستان مادر در جنوب شهر در بلوار احمد موسی (ع) با رویکرد افزایش مکان های ورزشی و فرهنگی جهت رفاه حال شهروندان و ارتقا سطح فرهنگی اجتماعی و همچنین استفاده از فضای سبز مناسب به‌منظور کاهش آلودگی هوا، ارزش افزوده از نظر اقتصادی و اجتماعی در حال احداث است.
وی با تاکید بر اینکه طراحی این بوستان دارای حساسیت خاصی است، تصریح کرد: پس از اتمام احداث این بوستان مردم می‌توانند ضمن برخورداری از امکانات تفریحی و تفرجگاهی از مجموعه‌های ورزشی، فرهنگی و خدماتی این بوستان بهره‌مند شوند.
در ادامه شهردار منطقه پنج با اشاره به این مطلب که فاز اول این بوستان به مساحت 7 هکتار با هزینه عمرانی و تملکی بالغ بر 113 میلیارد در سال 93 به بهره برداری رسید، گفت: فاز دوم این بوستان به مساحت 22 هکتار با هزینه عمرانی بالغ بر 150 میلیارد تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.
مهندس نامور افزود: این بوستان دارای بزرگترین سالن تیراندازی جنوب کشور، فرهنگسرا، آمفی تئاتر، زمین والیبال، فوتبال، تنیس خاکی، پیست موتور سواری و چندین پروژه بزرگ دیگر می‌باشد.
وی گفت: با توجه به اینکه سیاست شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز، تقویت مناطق کمتر برخوردار، رونق اقتصادی و ایجاد ارزش‌افزوده در تمام شهر به‌ صورت یکسان  است، شهرداری منطقه پنج در جهت توسعه و آبادانی هرچه بیشتر این منطقه تمامی تلاش خود را برای تعریف و اجرای پروژه‌ها می کند.  
در پایان شهردار منطقه پنج با اشاره به اینکه بخش خصوصی می‌تواند به روند رو به رشد اجرای پروژه‌های عمرانی کمک کند بیان داشت: جهت اجرای پروژه های سرمایه‌گذاری این بوستان مانند شهربازی از سرمایه گذاران استقبال می کنیم.  

تحلیل خبر فوق

امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگر نیاز به خدمات ورزشی، فرهنگی و تفریحی دارد.
اگر می شد درصد خستگی، ناکامی و افسردگی مردم را به طریق کمّی اندازه گرفت آنگاه معلوم می شد که مردم ما چقدر خسته اند و برای رفع این خستگی به چه میزان نیاز به تفریح، ورزش و امکانات شادی بخش دارند. قطعا خستگی فقط ناشی از کار و شغل نیست چراکه همه مردم در سراسر دنیا کار می کنند و حتی بیشتر از ما کار می کنند به طوری که بنا بر برخی از پژوهش ها و تحقیقات، ژاپنی ها از 8 ساعت کار، بیش از 6 ساعت «کار مفید» می کنند ولی مردمی شاد و بانشاط هستند در حالی که مردم ما از 8 ساعت کار، حدود 20 دقیقه کار مفید دارند ولی خسته و افسرده هستند و همه از کار، خسته و دنبال تفریح هستند. گرایش به این نوع تفریحات که با هر روز تعطیلی شاهدیم، برای فرار از کار  است. مردم ما تعطیلات را بیشتر از کار دوست دارند ولی ژاپنی‌ها و کشورهای پیشرفته به کار علاقه بیشتری نشان می دهند، چراکه کار، تعطیلات، ورزش و تفریح برای آنها در یک مجموعه معنادار، تعریف شده است و هیچکدام جای دیگری را نمی گیرد و لذا هم از کار، لذت می برند و هم از تفریح و تعطیلات. ما هنگام تفریح هم، با یکدیگر که صحبت می‌کنیم به مشاجره و غیبت  و تخریب طبیعت و پرخوری و بدخوری و... مشغول می شویم و خیال می‌کنیم تفریح یعنی مسخره کردن دیگران و بذله گویی و پرخوری و تخریب طبیعت و... .
باید در این نوع فرهنگمان نیز تجدید نظر کنیم. ببینیم در کشورهای پیشرفته کدامیک از این رفتارهای ناشایست دیده می شود؟
شهرداری با هزاران زحمت و مشقت پارکی، فضای سبزی با وسایل ورزشی احداث می کند. ما وارد این محیط می شویم، وسایل ورزشی را می شکنیم، گلها را می چینیم، چمن ها را لگدمال می کنیم، همه فضا را از پسماندهای غذا و آشغالهای تولیدیمان زشت و کثیف می‌کنیم، با چاقو روی تنه درختان و وسایل ورزش و بناها، یادبود و متن یادگاری می نویسیم و شاید هم حرف های زشت...!
اینها برای طبقه با فرهنگ جامعه، افسردگی و خستگی و ناراحتی تولید می کند.
به هر حال باید همزمان با ساخت و احداث این مجموعه های فرهنگی، تفریحی و ورزشی، همه تلاش کنیم که نحوه استفاده از آنها را به خودمان و دیگران گوشزد کنیم و شیوه لذت بردن پایدار از آنها را بیاموزیم و بیاموزانیم.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها