چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 24 شهریور 1395 ، 06 : 17

کد خبر : 12100

از 0 نفر 0

قمصری اعلام کرد: یک محموله نفتی ایران گم شده است

قمصری اعلام کرد: یک محموله نفتی ایران گم شده است

مدیر امور بین‌الملل شرکت نفت از نامشخص بودن...

مدیر امور بین‌الملل شرکت نفت از نامشخص بودن وضعیت یک محموله نفت کوره ایران در پرونده بابک زنجانی سخن گفت و از افزایش صادرات میعانات گازی به ۶۰۰ هزار بشکه در روز خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، سیدمحسن قمصری درباره برنامه جدید صادرات میعانات گازی فروش نرفته ایران، گفت: میعانات ذخیره شده ایران در ماه‌های آینده به فروش می‌رسد.
مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت افزود: میزان صادرات میعانات گازی ایران روزانه ٦٠٠ هزار بشکه است در حالی که تولید این محصول ٥٣٠ هزار بشکه است بنابراین به تدریج میعانات ذخیره شده فروخته خواهد شد. به گفته او،  هم اکنون ١٠٠ هزار بشکه میعانات گازی نیز در داخل کشور مصرف می شود.
این مقام مسئول همچنین درباره محموله‌های نفتی بابک زنجانی با بیان اینکه این متهم نفتی سه نوع محموله نفتی داشته است، اظهار کرد: وضعیت محموله نفت کوره این متهم نفتی مشخص نیست و یکی از مواردی است که در پرونده‌اش وجود دارد.
وی با تاکید بر اینکه محموله نفت خام را توانستیم پس بگیریم درباره میعانات گازی هم بیان کرد: بخشی از میعانات گازی در اختیار خودش بود که مشخص نیست با آنها چه کار کرده است اما بخش اعظم میعانات گازی را پس گرفته و به تدریج خواهیم فروخت.

تحلیل خبر فوق

 چند سال است که بحث سرقت (یا اختلاس) از بیت المال خصوصاً در حوزه نفتی- بانکی و بیمه‌ای از زبان مسئولان قوای سه گانه و سایرین شنیده می شود و گاه گاهی نیز اخبار جدیدی از سوءاستفاده ها طی سالیان قبل به گوش رسیده و توسط مسئولان افشا می شود.
به قول معاون اول رییس جمهور این قدر از این نمونه چپاول بیت المال زیاد است که به خاطر جَریحه دار نشدن احساسات و عواطف مردم (شوکه نشدن آنها) از بیان همگی خودداری می شود.
شاید به همین خاطر هنوز جمع بندی از همه چپاول ها نشده است و شاید هم هنوز بعضی از آنها کشف نشده باشد.
به هر تقدیر اولاً باید سر و ته همه چپاول ها مشخص و معین شود ثانیاً دولت و نهادهای حکومتی از همه ظرفیت های موجود جهت احقاق حقوق مردم و برگشت اموال بیت المال استفاده کنند و نگذارند که با گذشت زمان، این موضوع کم رنگ و فراموش شود.
ناامید شدن مردم از برخورد نهایی با آنها و انتظار 7-6 ساله، آثار تنبیه این افراد را بسیار ضعیف می کند و عبرت گیری دیگران را به تاخیر می اندازد.
یکی از شگردهای این متهمان، بازی با وقت رسیدگی است. معمولاً اینها با برنامه های خاصی تلاش می کنند که رای قطعی دادگاه ها به تاخیر بیفتد شاید فرجی شود و بایگانی ذهن جامعه در میان انبوه مسایل دیگر، آنها را به فراموشی سپارد.
نحوه برخورد با اینها باید با آنچنان صلابت و اُبهتی باشد که حامیان گردن کلفت آنان جرات تحرکات مذبوحانه را نداشته باشند و ضمن بازگشت اموال بیت المال، اَشدّ  مجازات برای آنان لحاظ شده و با اقتدار کامل اجرا شود.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها