پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 28 شهریور 1395 ، 24 : 16

کد خبر : 12115

از 0 نفر 0

نوبخت خبر داد: استخدام 19 هزار نفر در دولت

نوبخت خبر داد:  استخدام 19 هزار نفر در دولت

 پرداخت 400 هزار میلیارد ریال از بدهی‌های دولت

معاون رئیس جمهور گفت: امسال از ماه آینده یا آبان، بیش از 19 هزار نفر در دولت استخدام می‌شوند.
به گزارش ایلنا از رشت، معاون رئیس جمهور در حاشیه سفر به استان گیلان، گفت: 400 هزار میلیارد ریال از بدهی های دولت به پیمانکاران از دیروز (شنبه) پرداخت می شود.
وی اضافه کرد: بدهی به تمامی پیمانکارانی که قول داده ایم، پرداخت می شود.
معاون رئیس جمهوری گفت: همچنین بدهی هایی که به گندم‌کاران و نیز بازنشستگان فرهنگی وجود داشته، پرداخت خواهد شد.
نوبخت با یادآوری اینکه صددرصد اعتبار مربوط به چای‌کاران پرداخت شده، خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید، با مردم است ولی باید توجه داشته باشیم که پولی باید در خزانه باشد تا بتوانیم پرداخت کنیم. او در بخش دیگری از سخنانش با تعریفی از اقتصاد مقاومتی‌گفت: در اقتصاد مقاومتی ضمن متمرکز شدن به توانایی های داخلی، باید با جهان نیز ارتباط داشته باشیم.
نوبخت ادامه داد: اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ریاضتی نیست و بسیاری از موضوعات رفاهی مردم را که نیازمند آن هستند، نباید نادیده بگیریم.
وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی درون نگر، برون زا، دانش بنیان، مردمی و عدالت محور است از این رو؛ برای دهک های پایین جامعه باید توزیع ثروت عادلانه برقرار شود.

تحلیل خبر فوق

امروز که جوانان جامعه ما تشنه ی اشتغال می باشند با شنیدن خبر استخدام 19 هزار نفر دردولت، روزناه ای را بر روی خود باز می بینند و شاید امیدی برای رسیدن به یک زندگی یا ثبات پیدا کنند.
 اشتغال در دولت، ابعاد مثبت ومنفی متضادی دارد. از جهاتی خوب و مثبت است و از جهات دیگر بر عکس . در اینجا دولت در یک پارادوکس قرار می گیرد؛ از یک جهت می خواهد بدنه سبک و چابکی داشته باشد و زنجیر استخدام را بر خود نبندد و اصل واگذاری اموز به بخش خصوصی را تحقیق بخشد اما از طرف دیگر، نیاز ادارات به پرسنل و نیاز جوانان تحصیل کرده به اشتغال، اقتصاد می کند که تعدادی را به استخدام در آورد.
 دولت چه باید بکند تا این شرایط متضاد را به سامان برساند؟
از جهت دیگر جوانان تحصیل کرده لیسانس، فوق لیسانس و دکترا برای استخدام در دستگاه های دولتی با محدویت سن مواجه هستند و اگر سن شان از مرز گذشت، امیدی برای استخدام در ادارات را ندارند. پس با اعلام این خبر که 19 هزار نفر آنان جذب دستگاه های دولتی می شوند. البته درحال حاضرچند میلیون نفر تحصیل کرده بیکار داریم که 19 هزار نفر رقم قابل توجهی نیست ولی به هر حال برای اکثریت آنان، امید ایجاد می کند.
 راه حل اساسی گره گشایی از اشتغال، بهبود وضعیت اقتصاد کشور است تا زمانی که اقتصاد کشور ما تحت تاثیر عوامل سیاسی داخل و خارج از کشور است و با هر گرد باد سیاسی، این طرف و آن طرف می شود، سرمایه گذاران و کار آفرنیان جرات انجام کارهای زیربنایی و دراز مدت اقتصادی را نخواهند داشت و خیل بیکاران، به از طرف بخش خصوصی جذب کار و فعالیت خواهد شد و نه از طرف دولت. گرچه هدف دولت از این استخدام ها صرفا ایجاد اشتغال نیست ولی بی ارتباط با این مساله هم نخواهد بود. مهم نگاه در ازمدت به اشتغال در بخش خصوصی و دولتی است.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها