چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 20 آذر 1395 ، 13 : 14

کد خبر : 13483

از 0 نفر 0

نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس: بابک زنجانی، به تنهایی بابک زنجانی نشده است؛ دست های زیادی او را حمایت کرده و از رانت او استفاده کردند با تحلیل

نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس: بابک زنجانی، به تنهایی بابک زنجانی نشده است؛ دست های زیادی او را حمایت کرده و از رانت او استفاده کردند با تحلیل

بعد از گذشت چند سال از برملا شدن «جریان بابک زنجانی» هنوز هیچ کس نیامده برای مردم توضیح بدهد که ماجرای بابک از ابتدا تا انتها چه بود؟ چقدر کارش خلاف و چقدر آن قانونی بوده است؟ و بالاخره در بخش غیرقانونی که مستوجب حکم اعدام شده، چه کسانی و با چه سطح آگاهی و با چه نیت و انگیزه‌ای به او میدان داده و کمک کرده‌اند؟
در مورد حقوق‌های نجومی گاه‌گاهی گفته می‌شود که چرا به مردم گزارش نمی‌دهند که حرف درستی است ولی در مورد چندین فقره اختلاس چندین هزار میلیاردی که یکی از آنها توسط بابک زنجانی صورت گرفته، سالهاست که مردم منتظرند تا گزارش کاملی به آنها داده شود ولی هنوز خبری نشده است.
حتما روسای سه قوه مایلند که مردم را در جریان بگذارند، حتی رئیس‌جمهور محترم به صراحت اعلام کردند که مردم منتظرند ببینند که این پولها کجا رفته و چه کسانی در این اختلاس او را کمک کرده‌اند، ولی متاسفانه همچنان ابهامات زیادی برای مردم در این زمینه وجود دارد.
کاش رئیس‌جمهور محترم با توجه به اینکه عموماً پول‌های اختلاس شده متعلق به وزارت نفت و سازمان‌های تابعه دولت بوده، با نامه و یا شکوائیه رسمی (غیر از شکایت ارگانهای ذیربط) مستقیماً برای احقاق حقوق مردم و برگشت این پولها به خزانه دولت و معرفی و شناسایی افرادی که با وی همدست بوده‌اند، اقدام و آن را پیگیری می‌کردند و نتایج آن را طی مراحلی به سمع مردم می‌رساندند. بزرگترین آسیبی که در جریان این اختلاس‌ها به نظام وارد آمد، مخدوش شدن اعتماد مردم بود که فقط با شفاف‌سازی و گزارش دقیق به مردم قابل اعاده است. اگر این کار صورت نگیرد و استخوان لای زخم باقی بماند، هیچگاه اعتماد مردم به جای اولیه‌اش باز نخواهد گشت. ضربه دیگر، ضربه به اقتصاد کشور است که در چند سال گذشته، آثار و خسارات زیانباری را از خود به جای گذاشته است؛ اقتصادی که با دستبرد کلان مواجه شود و در شرایط سخت تورمی و بعد رکود قرار داشته باشد، نمی‌تواند روی پا بایستد. سالهاست که مشکلات اقتصادی ما، بر بیکاری جوانان تحصیل‌کرده، افت ازدواج، دارو و درمان مردم، تغذیه سالم، مسکن و جرایم متنوع، آثار خود را نشان می‌دهد و به دنبال آن هنجارشکنی در جامعه افزایش یافته و آسیب‌های اجتماعی رو به تزاید است و مسئولان به کرّات گفته‌اند باید راه چاره‌ای برای آنها پیدا شود، اینها همه از شرایط سخت اقتصادی کشور ما حکایت دارد. کسانی که با اختلاس‌های هنگفت، این شرایط را پیچیده‌تر کرده و به مردم خیانت کرده اند، باید به صورت شفاف پاسخگو باشند تا شاید در آینده جلوی این‌گونه خیانت‌ها گرفته شود.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها