دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 5/6/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 24 بهمن 1395 ، 42 : 13

کد خبر : 15787

از 0 نفر 0

شهردار شیراز: خدمت مسئولان به مردم، بهترین پاسخ به حضور آنها در صحنه انقلاب است

شهردار شیراز: خدمت مسئولان به مردم، بهترین پاسخ به حضور آنها در صحنه انقلاب است

تحلیل خبر

جمله ای که شهردار شیراز گفته: «مسئولان باید خدمتگزار مردم باشند تا پاسخی برای حضور همه جانبه آنها در حمایت از انقلاب باشد.» روزنامه طلوع نیز با تاکید بر همین عقیده، سرمقاله دیروز خود را تحت عنوان «بازخورد حضور» تقدیم خوانندگان محترم کرد. مردم با حضور چشمگیر در راهپیمایی 22 بهمن، برای چندمین بار در 38 سال گذشته، حمایت خود را از انقلاب نشان دادند. حال نوبت مسئولان در همه ارکان و اجزای نظام است که پاسخی شایسته به این وفاداری دهند تا مردم همچنان دلگرم شده و مسیر حمایت خود را با عشق و علاقه به انقلاب ادامه دهند. اما مردم منتظر چه نوع خدماتی از مسئولان هستند:
1-قبل از هر چیز صداقت و قدرشناسی مسئولان در مرحله لسانی (زبانی) برای مردم بسیار مهم است. مردم ایران، مردمی باهوش و ذکاوت سیاسی هستند و هر کلامی را به حقیقت آن می سنجند. دروغ گفتن، عوام فریبی، بزرگ نمایی و... از لحن و حرکات و شخصیت گوینده قابل فهم است و لذا اولین چیزی که مردم از مسئولان می‌خواهند صداقت، راستگویی و یکرنگی است.
2-مردم در حوزه های مختلف دارای مشکلاتی هستند که توقع و انتظار دارند هرچه سریع تر از زیر بار این مشکلات نجات یابند. شمارش مشکلات در حوزه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، عمرانی، ورزشی، بهداشت و درمان و... و ذکر شاخه ها و زیرشاخه های آنها نیازی به بیان ندارد و همه مسئولان در حوزه مدیریت خود آنها را می دانند، مهم حل و رفع آنان است. آستانه تحمل مردم ایران به وسعت 38 سال پس از انقلاب و صبوری و سعه صدر آنها اثبات شده می باشد و لذا آنها در این راستا سنگ تمام گذاشته اند. اینک نوبت مسئولان است که جبران کنند و مردم را راضی نگه دارند. آنطور که مردم در لایه های مختلف اعم از خواص و عوام نشان داده اند از اصل انقلاب حمایت می کنند ولی نسبت به برخی عملکردها که باعث پدید آمدن مشکلات متعدد شده است ناراضی هستند. باید قوه مقننه، قضائیه و مجریه و سایر نهادها و سازمان ها تلاش وافر و جدی تری نمایند تا مشکلات انباشته شده را با سرعت بیشتر حل و فصل کنند.
 امید مردم به آینده ای روشن است که در آن رفاه، توسعه و پیشرفت و زندگی بهتر قابل مشاهده باشد و الگو و بالنده بودن ایران را شاهد باشند که با معرفی آن به جهانیان، مباهات کنند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها