دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 5/6/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 26 بهمن 1395 ، 54 : 12

کد خبر : 15802

از 0 نفر 0

رئیس کل دادگستری فارس: آنچه وظیفه ملی، اجتماعی و دینی مردم بود به خوبی انجام دادند، حال نوبت ما مسئولان است

رئیس کل دادگستری فارس: آنچه وظیفه ملی، اجتماعی و دینی مردم بود به خوبی انجام دادند، حال نوبت ما مسئولان است

با تحلیل

موجب خوشحالی و سرور است که مسئولان کشوری و استانی عموماً بعد از حضور چشمگیر مردم در راهپیمایی 22 بهمن به این نتیجه مشترک و مهم رسیده‌اند که: «مردم در راهپیمایی 22 بهمن خوب درخشیدند و حال نوبت مسئولان است که پاسخ مناسب را به آنها بدهند» این امر مبارکی است که همه مسئولان به طور جدی تر، خود را موظف به پاسخگویی به مطالبات و نیازهای مردم می دانند. روزنامه طلوع نیز از 22 بهمن تاکنون 4 تحلیل و سرمقاله خود را به این مهم اختصاص داده است.
اگر نتیجه حضور مردم در این راهپیمایی، توجه و تمرکز مسئولان بر همین نکته باشد، تحول بسیار خوبی، باید از این پس در خدمت رسانی به مردم شاهد باشیم. ولی متاسفانه یک عیب عمده مسئولان ما در سالهای متمادی این بوده که بعد از گذشت مدتی از یک جریان مهم، آن را به تدریج فراموش می‌کنند و از پیگیری و اقدام کنار می‌کشند. باید مرکزی و مجموعه ای وجود داشته باشد تا از مسئولان پیرامون آن موضوع، توضیح بخواهد و آنها را وادار به پیگیری و اقدام کند.
مسئولان فعلا در اولین مرحله، همگی مقرّ و معترف به پاسخگویی به مردم هستند و با افتخار آن را بیان می کنند ولی هنوز هیچکدام برنامه جدیدی در این راستا ارائه نداده‌اند. اینکه مردم خوبند و دلسوز انقلاب، صحیح است ولی توجه به مطالبات آنها و تحقق خواسته هایشان، آنان را در این مسیر ثابت قدم تر و استوار تر نگه می دارد ولی چنانچه ببینند پس از 22 بهمن تا 22 بهمن سال آینده هیچ اقدام جدی جهت برطرف کردن مشکلات آنان صورت نگرفت بدون شک در دراز مدت از شور و حرارت می افتند و دلسرد می شوند.
پس بهترین خدمت به انقلاب، خدمت به مردم است. چنانچه خدمت به مردم به دور از ظاهرسازی، تشریفات و گزارش دادن به مافوق باشد، همه جذب می شوند و در کانون گرم اجتماع، وحدت ملی ایجاد می‌گردد و رضایت مردم حاصل می شود. تفکر وحدت و اتحاد، بدون ایجاد عدالت اجتماعی، آزادی های قانونی، رفع نیازها و جلب رضایت مردم امکان پذیر نیست.
چه خوب است استانداران محترم سراسر کشور، جهت تحقق این قول مسئولان که «حال نوبت آنهاست که پاسخ مطالبات مردم را بدهند» بازرسانی بگمارند و نتیجه را هر یک ماه یکبار به رسانه ها گزارش دهند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها