جمعه 7 اردیبهشت 1403 4/26/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 20 مرداد 1396 ، 11 : 12

کد خبر : 15915

از 0 نفر 0

استاندارخوزستان: جاده سلامت در تمام شهرستان های استان تا یک سال آینده راه اندازی می شود

استاندارخوزستان:  جاده سلامت در تمام شهرستان های استان تا یک سال آینده راه اندازی می شود

نیاز مبرم شهروندان به‌ویژه در کلان‌شهرها به ورزش و تحرک، موضوعی نیست که بتوان به‌سادگی و بدون حساسیت لازم از کنار آن گذشت.

نیاز مبرم شهروندان به‌ویژه در کلان‌شهرها به ورزش و تحرک، موضوعی نیست که بتوان به‌سادگی و بدون حساسیت لازم از کنار آن گذشت.
توجه به ورزش به‌ویژه ورزش‌های همگانی ازجمله الزامات برای برخورداری شهروندان از تن و روان سالم در سطح شهرهاست اما شوربختانه به‌اندازه‌ای که مسئولان ذی‌ربط تاکنون به سردادن شعار و پرکردن صفحاتی از رسانه‌ها به‌عنوان گزارش عملکرد ارائه داده‌اند، در واقعیت و عینیت از حاصل ادعاها در این زمینه خبری نیست و همچنان دوستداران ورزش و تندرستی در بیشتر نقاط شهر و راه‌های استان فارس در انتظار تحقق وعده‌ها هستند.
از راه‌ها و جاده‌های خارج از شهر که بگذریم، با یک نگاه اجمالی، به کم‌کاری‌های شدید در این زمینه در سطح شهرها به‌ویژه کلان‌شهر شیراز پی می‌بریم.
بوستان‌های احداث شده به‌حدی که جولانگاه برخی از افراد متخلف و معتاد و ... شده، برای انجام ورزش و نرمش به‌ویژه ورزش سودمند و مفرح دوچرخه‌سواری هیچ‌گونه کاربردی ندارد و در سطح خیابان‌ها و معابر نیز تمام عوامل مهیای تصادف و برخوردهای کشنده و فوق‌العاده خطرناک با دوچرخه‌سواران هستند. گویی «ابر و باد و مه و خورشید و فلک درکارند» تا دوچرخه‌سواران و ورزشکاران را از پای درآورند و روانه قبرستان‌ها کنند.
طرح‌های نمایشی که از سوی بعضی از دستگاه‌های به‌اصطلاح خدمات‌رسان در زمینه استفاده از دوچرخه چه با هدف ورزش و چه به‌منظور بهره‌مندی از حمل‌ونقل پاک، در مدت زمان‌های بسیار کوتاه به باد فراموشی سپرده شده و بیشتر برای اجرای برنامه‌هایی کاربرد داشته که به‌مناسبت‌های مختلف برگزار شده است.
آرزوی مردم ورزش‌دوست شهر‌ها آن است که سرانجام روزی فرارسد که هر زمان که تصمیم‌ به انجام ورزش به‌ویژه ورزش همگانی کنند، امکانات و موقعیت‌ها فراهم باشد، تا بتوانند در این شرایط پر از آلودگی و استرس و بی‌تحرکی و ... لحظاتی را به انجام ورزش‌های سودمند و ضروری بپردازند.


ارسال دیدگاه Post comments


comment

نوذری

اتفاقا طرح خوبی است درصورت اجرایی شدن متضمن سلامتی بیشتر وکاهنده انواع بیماری های جسمی وروحی است ضمنا توسط مراقبین انتظامی وامنیت مسیرها از وجود اشرارومزاحمین ومعتادان نیز امن شود

1396/5/25

آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها