جمعه 7 اردیبهشت 1403 4/26/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 31 شهریور 1396 ، 17 : 17

کد خبر : 16007

از 0 نفر 0

معاون اجتماعی نیروی انتظامی: خشم و خشونت را فرو گذاریم

معاون اجتماعی نیروی انتظامی:  خشم و خشونت را فرو گذاریم

معاون اجتماعی نیروی انتظامی با اشاره به اینکه عامل مؤثر بر وقوع رفتارهای پرخاشگرانه «ناتوانی در رویارویی با ناکامی‌ها»...

معاون اجتماعی نیروی انتظامی با اشاره به اینکه عامل مؤثر بر وقوع رفتارهای پرخاشگرانه «ناتوانی در رویارویی با ناکامی‌ها» است گفت: همه بر این واقعیت اذعان داریم که زندگی، سرشار از انواع ناکامی‌هاست و لاجرم برای زیست مطلوب باید آستانه تحمل خود را در برابر بسیاری از این ناکامی‌ها افزایش دهیم.
به گزارش ایسنا سردار سعید منتظرالمهدی در یادداشتی با عنوان «خشم و خشونت را فرو گذاریم» آورده است: «شاید شما نیز همانند من چندان موافق مؤسساتی نباشید که اینجا و آنجا از شیوع خشونت در میان ما ایرانیان سخن می‌گویند و مدعی هستند از این حیث در زمره چند کشوری قرار داریم که مردمانی پرخاش‌جو دارند. ولی مطمئناً اغلب ما نمی‌توانیم از کنار این واقعیت تلخ به‌سادگی گذر کنیم چراکه سطح و میزان رفتارهای پرخاشگرانه و کنش‌ها و نزاع‌ها در جامعه ما نگران‌کننده و آزاردهنده است.

تحلبل خبر

اینکه ما ایرانیان درحال حاضر در تعامل با یکدیگر و زندگی اجتماعی هم‌زیستی قابل‌قبول و در خور فرهنگ و تمدن غنی و باورهای ناب دینی خود نداریم، تردیدی نیست. به‌طور مثال در هنگام رانندگی با خشونت با یکدیگر برخورد می‌کنیم، در پمپ بنزین بی‌حوصله و بدون تحمل هستیم، در مکان‌های عمومی دوستانه و بامحبت با هم مواجه نمی‌شویم و... که همه این رفتارها ناشی از مشکلات عدیده شخصیتی، روحی و روانی و مستلزم بررسی و پژوهش است که باید بدون درنظر گرفتن ملاحظات گوناگون بازدارنده، صورت گیرد. این‌که چرا مانند بسیاری از مردم کشورهای دیگر شاد و بانشاط نیستیم و بیشتر دچار افسردگی و خمودی هستیم، موضوعی است که به‌جد نیازمند توجه و دقت‌نظر است چراکه جلو تعالی ما را می‌گیرد و از حرکت توسعه‌ای که دنیای پیشرفته امروز دارد، باز می‌مانیم. چنانچه جرم‌هایی که در کشورمان صورت می‌گیرد را ریشه‌یابی کنیم به بسیاری از علل وقوع آن‌ها پی می‌بریم و قادر خواهیم بود که در کاهش آسیب‌های متعدد اجتماعی نقش ارزنده‌ای ایفا کنیم.
در هر صورت جامعه نیاز مبرم به روحیه شاد و بانشاط دارد تا در راستای آن بتواند نحوه تعاملات متناسب خود را از سطح فعلی
ارتقا دهد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها