چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 3 مهر 1396 ، 53 : 18

کد خبر : 16021

از 0 نفر 0

برخورد با مزاحمان در اطراف مدارس

برخورد با مزاحمان در اطراف مدارس

رییس پلیس پایتخت از برخورد با مزاحمان در اطراف مدارس خبر داد...

رییس پلیس پایتخت از برخورد با مزاحمان در اطراف مدارس خبر داد.
سردار حسین رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اقدامات پلیس در حوزه انتظامی برای بازگشایی مدارس اظهارکرد: علاوه بر تدابیر و اقداماتی که در حوزه ترافیکی برای مدارس انجام داده‌ایم در حوزه انتظامی نیز اقداماتی انجام شده و بر این اساس گشت‌های پلیس در اطراف مدارس و همچنین تعامل کلانتری‌های با مدارس افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه این اقدامات در راستای امنیت و آرامش هرچه‌بیشتر دانش‌آموزان است، درباره افرادی که با حضور در مقابل مدارس به ویژه مدارس دخترانه اقدام به ایجاد مزاحمت برای دانش‌آموزان می‌کنند نیز اظهارکرد: با اقداماتی که امسال انجام دادیم، تمامی مدارس به ویژه دبیرستان‌های دخترانه در سطح شهر تهران بدون استثنا شناسایی و برای تمام آن‌ها مأمور پیش‌بینی شده است.
رییس پلیس پایتخت ادامه داد:‌ در همین راستا  تقریباً از یک ربع پیش از آغاز فعالیت مدارس و همچنین یک ربع بعد از تعطیلی مدارس مأموران پلیس در اطراف مدارس مستقر می‌شوند و با کسانی که بخواهند اقدام به ایجاد مزاحمت برای دانش‌آموزان کنند به شدیدترین وجه برخورد خواهند کرد.

تحلبل خبر؛

حفظ امنیت و ایمنی دانش‌آموزان پیش‌از آن‌که با اقدامات ضروری و الزامی پلیس همراه باشد، مستلزم برنامه‌ریزی‌های اصولی، دقیق و قابل‌اجرا از سوی آموزش‌وپرورش و مدیران مدارس است. در دوران تحصیلی ما حداقل یک‌ساعت پیش‌از تعطیلی دبیرستان‌های پسرانه، زنگ مدارس دخترانه به‌صدا درمی‌آمد تا دانش‌آموزان دختر زودتر به خانه برسند و هرگز به‌یاد نداریم که دختران دانش‌آموز تا تاریکی شب در مدرسه و یا در مسیر رسیدن به خانه درحال تردد بوده باشند چراکه این مهم نخستین نقش را در امنیت و ایمنی آنان ایفا می‌کرد و والدین نیز این‌همه دغدغه‌های گوناگون را در این ارتباط نداشتند.
از جانب دیگر پدران و مادران تا حد امروزی سر در گریبان مشکلات و مشغله‌های مختلف نبودند و همرامی فرزندان در مسیر خانه تا مدرسه و برعکس را جزو برنامه‌های اصلی خود قرار می‌دادند.
امروزه انتخاب سرویس مدرسه و بررسی صلاحیت لازم رانندگان آن برعهده آموزش‌وپرورش و دیگر دستگاه‌های موظف گذاشته شده، اما تا چه اندازه این موضوع در نظر مسئولان از اهمیت درخور خود برخوردار بوده، مسئله‌ای است که ذهن و فکر والدین را همواره به خود مشغول کرده و برای آنان نگرانی‌هایی را به‌وجود آورده است.
نکته بسیار مهم دیگری که امروز به یک معضل بزرگ تبدیل شده نیز، فاصله نامتعارف بین خانه و مدرسه است که در سال‌های اخیر به‌درستی و خوبی مدیریت نشده و می‌بینیم که اغلب والدین به ثبت‌نام فرزندان خود در مدارسی که اسم و رسمی یافته‌اند، ترغیب شده و رنج مسافت بسیار، تبعات بی‌شمار و دغده‌های متعدد ناشی از آن را به جان خریده‌اند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها