جمعه 15 تیر 1403 7/5/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 19 مهر 1396 ، 25 : 13

کد خبر : 16077

از 0 نفر 0

به مناسب روز جهانی بهداشت روان مطرح شد؛ تأکید سازمان جهانی بهداشت بر بهبود سلامت روان در محیط کار

به مناسب روز جهانی بهداشت روان مطرح شد؛ تأکید سازمان جهانی بهداشت بر بهبود سلامت روان در محیط کار

در نظر گرفتن اقداماتی برای بهبود سلامت روان در محیط کار نه تنها موجب بهبود...

در نظر گرفتن اقداماتی برای بهبود سلامت روان در محیط کار نه تنها موجب بهبود وضعیت سلامت کارمندان می‌شود بلکه میزان بازدهی و سلامت مالی سازمان‌ها را نیز افزایش می‌دهد.
به گزارش ایسنا، از طرف دیگر محیط کار با فضای منفی می‌تواند موجب بروز مشکلات سلامت روان و جسم در میان کارمندان شود، میزان بازدهی را پایین آورد و حتی مصرف مواد مخدر را میان کارمندان افزایش دهد. «بهبود سلامت روان در محیط کار» امسال (۲۰۱۷) به عنوان موضوع اصلی روز جهانی بهداشت روان انتخاب شده است.
در سطح جهان بیش از ۳۰۰ میلیون نفر از افسردگی رنج می‌برند که عامل اصلی ناتوانی به حساب می‌آید. همچنین بسیاری از این افراد از علائم اضطراب هم رنج می‌برند. مطالعه اخیر سازمان جهانی بهداشت (WHO) حاکی از آن است که افسردگی و اضطراب هر سال حدود یک تریلیون دلار به اقتصاد جهانی خسارت وارد می‌کند.

تحلیل خبر

سوءمدیریت‌ها، سلامت روان گستره‌ای از محیط‌های کاری را با مخاطرات جدی مواجه می‌کند، چراکه اغلب کارکنان در مجموعه‌های گوناگون هم از نوع و نحوه کار و هم از حق‌الزحمه و حقوق خود دچار نارضایتی شدید می‌شوند، به‌نحوی که مدام در انتظار روزهای تعطیل و دور شدن از محیط کاری، پیش‌آمد موقعیتی برای تغییر کار و در نهایت فرارسیدن زمان بازنشستگی به‌سر می‌برند.
این وضعیت هم موجب افت کیفیت کاری و هم آسیب‌های فراوان اجتماعی می‌شود، چراکه آتش تبعات آن دامن خدمات‌خواهان و ارباب‌رجوع را نیز
می‌گیرد، به‌نحوی که خروجی کار با این اوضاع و احوال، بغض، نفرت، عصبانیت، خشم و ... خواهد
بود. رفتار نامناسب کارکنان با یکدیگر، پنهان‌کاری‌های ناشی از نبود سلامت کار، رواج چاپلوسی و تملق‌گویی حاصل از چگونگی مدیریت مجموعه، حاکمیت سکوت و خفقان و نبود فضای نقد و نظر و... .
سلامت روان کارکنان و مراجعه‌کننده‌ها به آنان را سلب و ترش‌رویی را جایگزین تبسم و خوش‌رویی می‌کند. گویی هیچ فردی نباید به آرامش برسد و در آسایش زندگی کند.
بی‌تردید نبود سلامت روان در محیط‌های کاری، ناهنجاری‌های بی‌شماری را نیز به خانواده‌ها منتقل می‌کند و زنجیره پیوسته‌ای را می‌سازد که همگان را به حصار خود می‌کشاند. شتاب در رانندگی، برخوردهای خشونت‌آمیز به جای تعامل منطقی و عقلانی در کوچه و خیابان و ... نیز ازجمله پیامدهای خدشه به سلامت روان کارکنانی خواهد بود که قربانی ضعف مدیریت‌ و یا سوءمدیریت می‌شوند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها