پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 5 آبان 1396 ، 05 : 13

کد خبر : 16145

از 0 نفر 0

انفجار مین در ایلام شهادت سرباز 31 ساله

انفجار مین در ایلام  شهادت سرباز 31 ساله

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از شهادت یک سرباز 31 ساله و مصدومیت دو نفر بر اثر انفجار مین در استان ایلام خبر داد...

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از شهادت یک سرباز 31 ساله و مصدومیت دو نفر بر اثر انفجار مین در استان ایلام خبر داد.
مجتبی خالدی در گفت‌وگو با ایسنا از انفجار مین در منطقه نفتی آذر در چک موسی استان ایلام خبر داد و گفت: این حادثه در ساعت 7:50 دقیقه صبح رخ داد که در پی آن یک سرباز 31 ساله به شهادت رسید و دو نفر دیگر هم مصدوم
شدند.
سخنگوی سازمان اورژانس کشور اضافه کرد: یک نفر از مصدومان توسط آمبولانس 115 به بیمارستان شهرستان مهران منتقل شد و دو نفر دیگر هم توسط بالگرد به بیمارستان امام خمینی (ره) ایلام منتقل شدند.
وی افزود: سرباز 31 ساله‌ای که به شهادت رسید وضعیت وخیمی داشت و در مسیر انتقال با بالگرد، عملیات احیا روی او انجام شد ولی در بیمارستان، پزشک مرگ او را تأیید کرد.
خالدی در مورد وضعیت مصدومان نیز گفت: هنوز خطر به‌طور کامل رفع نشده و کارهای پزشکی روی مصدومان در حال انجام است.

تحلیل خبر

انجام خدمت سربازی به‌صورت اجباری با‌توجه به گذران دو سال از بهترین سال‌های جوانی و مسئله غیرتخصصی بودن آن، چند سال اخیر مورد بحث و نظر در محافل مختلف و رسانه‌ها قرار گرفته است. این‌که دوسال خدمت با‌عنوان «وظیفه»، چه حاصل و خروجی برای فرد سرباز و همچنین کشور دارد، تحلیل‌های متعدد خود را می‌طلبد اما آنچه بیشتر ذهن جوانان ما به‌ویژه تحصیل‌کرده‌ها را به خود معطوف و مشغول کرده، نگاه تبعیض‌آمیز و پدیده سیاه آقازاده‌ها و خرده‌آقازاده‌ها و به‌اصطلاح این روزها
«ژن‌های خوب» است که این دو سال را به‌واقع در خانه و جوار پدر و مادر خود می‌گذرانند و به‌تعبیر رایج، سربازی برای این‌گونه افراد «هتل» است و در مراکزی قرار می‌گیرند که حساب‌و‌کتاب روشن و مشخصی ندارد و این حضرات در این مکان‌ها به اصطلاح از هفت دولت آزادند!
عدالت حکم می‌کند برای جوانان عزیزی که در مراکز پرخطر با ریسک بالا، دوران وظیفه! خود را می‌گذرانند، امتیازهای ویژه‌ای قائل شوند، نه نورچشمی‌هایی که خود را طلبکار کشور و مالک و صاحب همه چیز
می‌دانند! بی‌تردید ادامه این روند برای نظام اسلامی ما عاقبت خوشی را در پی نخواهد داشت و دامنه دلسردی‌ها، دلزدگی‌ها و بدبینی‌ها و فرار نخبه‌ها را گسترش می‌دهد.
تاریخ گذشته و معاصر ایران، بیانگر تحمل‌پذیری ایرانیان نسبت به‌انواع و اقسام سختی‌هاست اما این ملت مؤمن و پرافتخار در هیچ دوره تاریخی تبعیض را تحمل نکرده و تحمیل فرهنگ‌های ناهمگون با فطرت پاک انسانی را هرگز نپذیرفته‌ است.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها