پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 20 آبان 1396 ، 19 : 14

کد خبر : 16190

از 0 نفر 0

استاندار فارس: نظارت احزاب بر امور اجرایی، سوپاپ اطمینان برای دستگاه‌های دولتی است

استاندار فارس: نظارت احزاب بر امور اجرایی، سوپاپ اطمینان برای دستگاه‌های  دولتی است

استاندار فارس گفت: انتظار دارم احزاب با هر سلیقه‌ای زمینه نظارت خود را بر امور اجرایی فراهم کنند و اطمینان داریم که این نظارت، سوپاپ اطمینان

استاندار فارس گفت: انتظار دارم احزاب با هر سلیقه‌ای زمینه نظارت خود را بر امور اجرایی فراهم کنند و اطمینان داریم که این نظارت، سوپاپ اطمینان برای دستگاه‌های اجرایی خواهد بود.
‌به گزارش ایرنا، استاندار فارس در جلسه گفت‌و‌گوی احزاب استان فارس با بیان این که همه کارکرد احزاب، شرکت در انتخابات نیست، گفت: با توجه به نگاه غنی و جدی احزاب به مسائل اقتصادی و اجتماعی، انتظار داریم همه احزاب بر اساس توانایی‌هایی که دارند به ارائه پیشنهادات کارشناسانه به دولت برای رفع مشکلات در حوزه‌های مختلف بپردازند.
اسماعیل تبادار با بیان این که علاقه‌مند به بهره‌گیری از قابلیت‌ها و توانایی‌های احزاب هستیم، گفت: احزاب نباید تنها دردها را بیان کنند؛ بلکه باید با ارائه راهکارهای علمی و دقیق یاری‌گر دولت در رفع مسائل کشور بوده و در نشاط جامعه سهیم باشند.
وی بیان کرد: انتظار دارم احزاب با هر سلیقه‌ای زمینه نظارت خود را بر امور اجرایی فراهم کنند و اطمینان داریم که این نظارت، سوپاپ اطمینان برای دستگاه‌های اجرایی خواهد بود.
استاندار فارس با تأکید بر این که سلیقه‌ها را در همه ابعاد، محترم و مغتنم می‌شمارم و معتقدم باید در چارچوب قانون و مقررات نظام جمهوری اسلامی احزاب تقویت شوند و به فعالان سیاسی بها داده شود، افزود: همه احزاب قانونی و فعالان سیاسی کشور با وجود اختلاف سلیقه سیاسی در راستای منافع ملی و تقویت بنیان و ارکان نظام جمهوری اسلامی تلاش کنند.
وی با اشاره به این که آسیب‌های اجتماعی مسئله‌ای جدی و بخشی از آن برگرفته از معضل بیکاری است، گفت: تلاش برای رفع بیکاری هم دستور رهبری است و هم اهتمام رئیس جمهور و اعضای دولت به این مسئله توجه دارند و بر این اساس به‌عنوان نماینده دولت در استان، باید توان خود را در این زمینه به کار گیریم و در این مسیر به‌صورت جمعی برای حل این معضل قدم برداریم.
نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان این که در شرایطی که بسیاری از مجموعه‌های جهانی و منطقه‌ای، ایران را هدف گرفته‌اند دولت نمی‌تواند به مسائل خارجی توجه نداشته باشد، اظهار داشت: دولت با تأسی از فرمایشات رهبری و به نمایندگی از مردم برای حل مشکلات کشور وارد میدان کار شده است و نمی‌تواند بدون توجه به معادلات بین‌المللی این مشکلات را رفع کند.
وی با اشاره به این که اگر حضور ایران در سوریه و عراق نبود وضعیت ما امروز در ایران خیلی نابه‌سامان بود، تصریح کرد: امروزه شاهد ماجراجویی قوی حاکمان آمریکا هستیم و دولت باید با اتخاذ تدابیر مناسب در حوزه سیاست خارجی کشور را در برابر آسیب‌های مختلف حفظ کند. در این جلسه نمایندگان احزاب سیاسی استان به بیان دیدگاه‌های خود در حوزه‌های مختلف پرداختند.
روند رو به رشد توسعه فارس
استاندار فارس همچنین در جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان گفت: حمایت از سرمایه‌گذاری و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالای بخش خصوصی در دستور کار مدیریت ارشد استان قرار دارد.
تبادار، شورای گفت‌و‌گو را محلی برای بحث و تبادل نظر در این حوزه برشمرد و افزود: باید تلاش شود تا از ظرفیت‌های بخش خصوصی در راستای کارآفرینی، رونق اقتصادی و سرمایه‌گذاری در استان بهره جدی گرفته شود.
وی با بیان اینکه درآمد بالای بخش خصوصی بیانگر روند رو به رشد و فعال توسعه استان است، اظهار داشت: هیچ جای نگرانی برای گردش مالی بالای بخش خصوصی که در چارچوب قانونی کسب و کار به دست آمده وجود نخواهد داشت تنها نکته‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد پرداخت به موقع مالیات قانونی آن می‌باشد.
استاندار فارس با اشاره به اینکه در راستای حمایت از بخش خصوصی نگاه جمعی وجود دارد و جزیره‌ای عمل نخواهد شد از دستگاه‌های اجرایی خواست تا در اجرای برنامه‌های خود منافع بخش خصوصی را مد‌نظر قرار دهند و زمینه‌ساز فضای سالم اقتصادی در استان باشند و بخش خصوصی نیز با پرداخت به موقع حق و حقوق دولتی در رونق اقتصادی استان نقش‌آفرین باشند.
نماینده عالی دولت در استان فارس رفع تنگناهای موجود بر سر راه بخش خصوصی را خواستار شد و از دستگاه‌های اجرایی خواست تا با فراهم کردن تسهیلات و بسترمناسب، زمینه اشتغال، کارآفرینی و رونق اقتصادی بیش از پیش را که به عنوان یک ضرورت در دستور کار دولت قرار دارد در استان فراهم کنند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها