پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 24 آبان 1396 ، 25 : 13

کد خبر : 16197

از 0 نفر 0

۱۰۰ خوابگاه غیردانشجویی در شیراز وضعیت بلاتکلیف دارند

۱۰۰ خوابگاه غیردانشجویی در شیراز وضعیت بلاتکلیف دارند

معاون فرمانداری شیراز می‌گوید: ‌100 باب خوابگاه غیر دانشجویی در این کلانشهر بدون داشتن مجوز فعالیت می‌کنند که از نظر ما بلاتکلیف محسوب می‌شوند...

معاون فرمانداری شیراز می‌گوید: ‌100 باب خوابگاه غیر دانشجویی در این کلانشهر بدون داشتن مجوز فعالیت می‌کنند که از نظر ما بلاتکلیف محسوب می‌شوند.
به گزارش ایرنا علی سعیدی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز در جمع خبرنگاران اعلام کرد:‌ این نوع خوابگاه‌های بلاتکلیف 2 ماه مهلت دارند که مجوزهای لازم را بگیرند در غیر این صورت مهروموم خواهند شد.
وی ادامه داد: برای ترغیب خوابگاه‌داران به گرفتن مجوز، مشوق‌هایی از جمله محاسبه تعرفه آب، برق و گاز براساس فضاهای آموزشی لحاظ شده است.
سعیدی گفت:‌ ظرف چند روز آینده دوره آموزشی برای سرپرستان و مدیران خوابگاه‌های شهر شیراز را شورای نظارت بر خوابگاه‌ها برگزار خواهد کرد.
خوابگاه‌های غیر دانشجویی عموماً برای مسافران و کارمندان و دیگر قشرها در برخی کلان شهرها ایجاد شده و برخی حالت سوئیت دارند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز همچنین گفت: بر اساس نیازسنجی منطقه‌ای به 26 خوابگاه صرفاً دانشجویی در شیراز مجوز داده شده و 10 خوابگاه دیگر نیز در‌حال اقدام برای صدور مجوز قرار دارند.
سعیدی افزود: تیم نظارت بر خوابگاه‌های شیراز 150 خوابگاه خودگردان در شیراز را شناسایی کرده که از 100 خوابگاه به لحاظ امنیتی و بهداشتی بازدید شده است.
سعیدی بیان کرد: 107 خوابگاه خودگردان تاکنون تشکیل پرونده داده‌اند که از این تعداد 86 خوابگاه در سامانه صندوق رفاه کشوری ثبت شده و 26 مورد تا امروز مجوز نهایی صرفاً دانشجویی دریافت کرده‌اند و 10 مورد دیگر در دست اقدام هستند و در آینده نزدیک مجوز خود را دریافت خواهند کرد.
وی بیان کرد: 14 خوابگاه خودگردان در شیراز به دلیل تخلفات مشخص پلمب شده است.
سعیدی گفت: حدود 2 هزار دانشجو در خوابگاه‌های خودگردان مجوز‌دار شیراز اقامت دارند.
کمیته نظارت بر خوابگاه‌های شیراز متشکل از فرمانداری، اداره اماکن نیروی انتظامی، تعاونی خوابگاه‌داران، اداره‌کل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری، پلیس اطلاعات و امنیت، نماینده دادستانی، تعزیرات حکومتی و دانشکده علوم پزشکی است.
وظیفه نظارت و کنترل خوابگاه‌های دانشجویی و غیر دانشجویی شهر شیراز را این کمیته برعهده دارد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها