چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

چهار شنبه 24 آبان 1396 ، 26 : 13

کد خبر : 16199

از 0 نفر 0

۱۰۰ خوابگاه غیردانشجویی در شیراز وضعیت بلاتکلیف دارند

۱۰۰ خوابگاه غیردانشجویی در شیراز وضعیت بلاتکلیف دارند

معاون فرمانداری شیراز می‌گوید: ‌100 باب خوابگاه غیر دانشجویی در این کلانشهر بدون داشتن مجوز فعالیت می‌کنند که از نظر ما بلاتکلیف محسوب می‌شوند...

معاون فرمانداری شیراز می‌گوید: ‌100 باب خوابگاه غیر دانشجویی در این کلانشهر بدون داشتن مجوز فعالیت می‌کنند که از نظر ما بلاتکلیف محسوب می‌شوند.
به گزارش ایرنا علی سعیدی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز در جمع خبرنگاران اعلام کرد:‌ این نوع خوابگاه‌های بلاتکلیف 2 ماه مهلت دارند که مجوزهای لازم را بگیرند در غیر این صورت مهروموم خواهند شد.
وی ادامه داد: برای ترغیب خوابگاه‌داران به گرفتن مجوز، مشوق‌هایی از جمله محاسبه تعرفه آب، برق و گاز براساس فضاهای آموزشی لحاظ شده است.
سعیدی گفت:‌ ظرف چند روز آینده دوره آموزشی برای سرپرستان و مدیران خوابگاه‌های شهر شیراز را شورای نظارت بر خوابگاه‌ها برگزار خواهد کرد.
خوابگاه‌های غیر دانشجویی عموماً برای مسافران و کارمندان و دیگر قشرها در برخی کلان شهرها ایجاد شده و برخی حالت سوئیت دارند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز همچنین گفت: بر اساس نیازسنجی منطقه‌ای به 26 خوابگاه صرفاً دانشجویی در شیراز مجوز داده شده و 10 خوابگاه دیگر نیز در‌حال اقدام برای صدور مجوز قرار دارند.
سعیدی افزود: تیم نظارت بر خوابگاه‌های شیراز 150 خوابگاه خودگردان در شیراز را شناسایی کرده که از 100 خوابگاه به لحاظ امنیتی و بهداشتی بازدید شده است.
سعیدی بیان کرد: 107 خوابگاه خودگردان تاکنون تشکیل پرونده داده‌اند که از این تعداد 86 خوابگاه در سامانه صندوق رفاه کشوری ثبت شده و 26 مورد تا امروز مجوز نهایی صرفاً دانشجویی دریافت کرده‌اند و 10 مورد دیگر در دست اقدام هستند و در آینده نزدیک مجوز خود را دریافت خواهند کرد.
وی بیان کرد: 14 خوابگاه خودگردان در شیراز به دلیل تخلفات مشخص پلمب شده است.
سعیدی گفت: حدود 2 هزار دانشجو در خوابگاه‌های خودگردان مجوز‌دار شیراز اقامت دارند.
کمیته نظارت بر خوابگاه‌های شیراز متشکل از فرمانداری، اداره اماکن نیروی انتظامی، تعاونی خوابگاه‌داران، اداره‌کل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری، پلیس اطلاعات و امنیت، نماینده دادستانی، تعزیرات حکومتی و دانشکده علوم پزشکی است.
وظیفه نظارت و کنترل خوابگاه‌های دانشجویی و غیر دانشجویی شهر شیراز را این کمیته برعهده دارد.

تحلبل خبر

مدیران مراکز تحت کنترل و مجوزداری مانند هتل‌ها، مهمان‌پذیرها و ... مکلف به اجرای ضوابط تعیین و ابلاغ‌شده از سوی متولیان مربوطه و ملزم به رعایت تمام مواردی که در آیین‌نامه و بخشنامه‌های گوناگون مرتبط با شغل و حرفه آن‌ها تصریح شده، هستند اما در سال‌های اخیر مراکز و واحدهای غیررسمی و ناموجه پذیرش افراد مختلف برای اقامت‌های موقت و دائم، قارچ‌گونه در جای جای شهر شیراز گسترش یافته و تخلفات متعددی نیز در آن‌ها صورت می‌گیرد که تبعات بی‌شمار آن گریبان‌گیر تمام شهر به‌ویژه شهروندانی شده است که در حوالی و مجاورت این مراکز سکونت دارند.
از آپارتمان‌ها و منازل به‌اصطلاح مبله! گرفته تا خانه‌های به‌نسبت بزرگی که از سوی سودجویان اجاره و از آن‌ها به‌عنوان خوابگاه دانشجویی! استفاده می‌شود، به معضل بزرگی مبدل شده‌اند که به‌دنبال خود معضلات متعددی را به‌وجود آورده و می‌آورند.
به‌یقین لازم است معاون محترم فرماندار شیراز که در نشست خبری با خبرنگاران به تعطیلی چند خوابگاه غیرمجاز اشاره کرده‌اند، از چند نمونه غیررسمی این‌گونه مراکز که همچنان فعال هستند، به‌طورمثال در انشعاباتی از خیابان نادر که حتی از نصب تابلو نیز خودداری کرده‌اند بازدید سرزده داشته باشند و به نگرانی‌های اهالی این منطقه از نزدیک وقوف یابند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها