پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 6 آذر 1396 ، 39 : 17

کد خبر : 16223

از 0 نفر 0

هیئت عمومی دیوان عدالت اداری: دریافت کارمزد از تقسیط بدهی مردم به شهرداری‌ها غیرقانونی است

هیئت عمومی دیوان عدالت اداری: دریافت کارمزد از تقسیط بدهی مردم  به شهرداری‌ها  غیرقانونی است

با شکایت سازمان بازرسی کل کشور از شورای اسلامی شهر سامان و رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، دریافت کارمزد از تقسیط بدهی مردم به شهرداری‌ها ممنوع شد...

با شکایت سازمان بازرسی کل کشور از شورای اسلامی شهر سامان و رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، دریافت کارمزد از تقسیط بدهی مردم به شهرداری‌ها ممنوع شد.
به گزارش روزنامه طلوع به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، در شکایت سازمان بازرسی کل کشور شورای اسلامی شهر سامان مبنی بر ابطال بند هفت مصوبه مورخ 22 اردیبهشت سال 89 این شورا که آمده است که: شورای اسلامی شهر سامان دریافت کارمزد و جریمه دیرکرد را در تقسیط مطالبات شهرداری از مردم را تصویب کرده که این مصوبه مغایر با قانون است زیرا اخذ هرگونه وجه از اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی ازجمله کارمزد تقسیط بدهی و جریمه دیرکرد مطالبات، منوط به‌حکم قانون‌گذاراست.

تحلیل خبر

ترویج فرهنگ جمع‌آوری پول از جیب مردم به هر شکل و درهرصورت، آفت و بلای بزرگی است که در سه دهه اخیر به جان شماری از اداره‌ها و ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی افتاده است. گویی مدیریت تنها در ایجاد درآمدهای گوناگون با چشم‌بسته و بدون مطالعه ناشی از تفکر بخشی‌نگر تعریف و خلاصه‌شده و هنر مدیریت فقط مکیدن خون خلق خداست!
چندی پیش امام‌جمعه موقت شیراز رفتار و نحوه برخورد شهرداری این شهر را در سال‌های اخیر موردنقد شدید قرارداد و به تشریح نارضایتی‌های شهروندان در این رابطه
پرداخت.
پول گرفتن از مردم به هر بهانه و بی‌توجهی و عدم درک تبعات بی‌شمار آن آفتی است که وجود برخی از مدیران شهری را فراگرفته به‌گونه‌ای که اداره‌ها و سازمان‌های تحت مدیریت خود را به کارخانه‌های تولید ناراضی و شهروندان خشمگین و متنفرشده، مبدل کرده‌اند و درعین‌حال به این روش‌و‌منش نیز مباهات می‌کنند! و در انتظار پاداش مافوق‌های خود نیز سر از پا نمی‌شناسند!
جالب اینجاست که همین حضرات مدیر! همواره هزینه‌های هنگفتی را صرف تبلیغات به‌منظور کسب محبوبیت عمومی! و برنامه‌های متعددی را برای انتقال یک‌جانبه سخنان خود از صداوسیما خریداری کرده‌اند. ازیک‌طرف تولید نارضایتی عمومی و از جانب دیگر هزینه برای محبوبیت، روش و منشی است که جامعه‌شناسان و روانشناسان باید به تشریح و کالبدشکافی آن بپردازند!

 


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها