پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 7 آذر 1396 ، 31 : 10

کد خبر : 16224

از 0 نفر 0

نایب‌رئیس شورای شهر شیراز: تغییرات در شهرداری شیراز باهدف فساد ستیزی است

نایب‌رئیس شورای شهر شیراز: تغییرات در شهرداری شیراز باهدف فساد ستیزی است

نایب‌رئیس شورای اسلامی شیراز اعتقاد دارد که تغییرات مدیریتی شهرداری در راستای فساد ستیزی دنبال شده و می‌شود!...

نایب‌رئیس شورای اسلامی شیراز اعتقاد دارد که تغییرات مدیریتی شهرداری در راستای فساد ستیزی دنبال شده و می‌شود!
به گزارش روزنامه طلوع به نقل از روابط عمومی شورای شیراز، ابراهیم صبوری در بازدید از سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی در جمع خبرنگاران گفت: همه‌ی تغییرات مدیریتی در شهرداری شیراز در راستای فساد ستیزی است. او  ادامه داد: سال‌هاست هر حرف‌وحدیثی می‌شنویم نشان از فسادهای کلان در دولت‌های نهم و دهم است؛ همان‌هایی که امروز دلقک‌هایی شده و نظام جمهوری اسلامی را تهدید می‌کنند.
صبوری تصریح کرد: خائن کسانی بودند که امروز نظام اسلامی را به سخره گرفته و هرروز سران نظام را تهدید می‌کنند. نایب‌رئیس شورای شهر شیراز گفت: اگر تغییری در مدیریت شهرداری رخ می‌دهد جایگزین شدن یک خادم با خادم دیگری است اما با رویکرد متفاوت با گذشته. او بابیان اینکه شورای اسلامی شهر شیراز با هر فردی که نسبت به بیت‌المال خیانت کند مقابله‌ی قاطع و قانونی خواهد کرد، گفت: فساد، خط قرمز شورای پنجم شهر شیراز است. نایب‌رئیس شورای شیراز با تأکید بااینکه حفظ امانت و پاک‌دستی از مهم‌ترین شاخص‌های مدنظر نمایندگان مردم شیراز در شورای این شهر است، گفت: شورای پنجم محکم بر اصول خود ایستاد است. صبوری در خصوص اظهارات معاون اجرایی شهرداری شیراز که گفته بود «جای خائن و خادم عوض‌شده است»، گفت:  امینی سال‌ها در این شهر معاون شهرداری بوده و خدمت کرده است؛ او باید پاسخگوی اقدامات گذشته باشد و اگر اطلاعی از جریان و مفسده‌ای دارد باید گزارش دهد تا مقابله‌ی لازم انجام شود.

تحلیل خبر

تغییرات مدیریتی چنانچه براساس جایگزینی افراد کارآمدتر دارای تجربه و طرح و ایده در زمینه‌های شهری و شهرسازی باشد، بی‌تردید طی کردن مسیر توسعه و تعالی است و اگر برمبنای حذف فساد از بخش‌های مختلف باشد، امری پسندیده و قابل‌قبول است.
این واقعیت که تغییر مدیران در شهرداری طی سال‌های سال صرفاً در اختیار شهردار نبوده، بر کسی پوشیده نیست و دیگرانی نیز وجود داشته و دارند که در این رابطه دارای قدرت نقش‌آفرینی هستند.
اما آنچه در وضعیت کنونی مهم به‌نظر می‌رسد، انجام اموری است که بتوان با عملیاتی کردن آن‌ها از ظرفیت‌های عظیم کلان‌شهر تاریخی و معروف شیراز در راستای اشتغال‌زایی، ایمن‌سازی، حفظ و حراست از برندهای شهر، ثروت‌آفرینی، سالم‌سازی محیط شهری، شکستن کمر دیو مخوف ترافیک و ... استفاده کرد و شهروندان را از درگیر بودن با بن‌بست‌های بازدارنده و متوقف‌کننده نجات داد.
بروکراسی فرصت‌سوز اداری و اعمال سلیقه‌های شخصی که بر اثر به‌روز نبودن قانون شهرداری‌ها پدیدار شده، ضرورت تعامل سازنده، سالم و مفید اعضای شورای اسلامی شهر را با نمایندگان مجلس بیش‌از پیش گوشزد می‌کند که تحقق این امر نیز مستلزم رهایی از سیاست‌زدگی و حاکمیت تقابل و درگیری‌هایی است که حرکت ما به‌سمت توسعه و پیشرفت را کند و در دوره‌هایی نیز متوقف کرده است.  همچنین تغییرات مدیریتی چنانچه با افزایش مشارکت‌های مردمی در امور شهر و شهرداری همراه باشد، می‌تواند ظرفیت‌ساز و تعالی‌بخش شود در غیر این‌صورت باید منتظر افزایش بی‌اعتمادی‌ها و تنش‌های گوناگون اجتماعی در سطح شهر باشیم.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها