پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 19 آذر 1396 ، 12 : 13

کد خبر : 16252

از 0 نفر 0

در واکنش به کمک شورای شهر شیراز به یونسکو عضو شورای شهر شیراز: کمک‌های مالی شورا باید ضابطه‌مند باشد

در واکنش به کمک شورای شهر شیراز به یونسکو عضو شورای شهر شیراز: کمک‌های مالی شورا باید ضابطه‌مند باشد

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: کمک‌های مالی شورا به نهادها و مجموعه‌ها و بخش‌های غیردولتی باید در چارچوب قانون و ضابطه‌مند انجام شود...

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: کمک‌های مالی شورا به نهادها و مجموعه‌ها و بخش‌های غیردولتی باید در چارچوب قانون و ضابطه‌مند انجام شود.
احمد تنوری، در گفت‌وگو با ایرنا افزود: قطعاً رعایت موارد قانونی و ضوابط در این‌گونه پرداخت‌ها، ضمن شفاف‌سازی، جلو ایجاد هرگونه شائبه و اماواگرها را خواهد گرفت.
او ادامه داد: شورا و شهرداری از نهادهای عمومی هستند و درآمد شهرداری که بخشی از بودجه عمومی محسوب می‌شود از محل دریافت عوارض از شهروندان و فروش املاک محقق
می‌شود.
وی افزود: برخی کمک‌های مالی که شورا و شهرداری در دوره قبل به مجموعه‌های مختلف کرده به‌هیچ‌وجه ساختارمند نبوده و هیچ پیگیری در خصوص چگونگی و محل هزینه کرد آن کمک‌ها نمی‌شده است.
تنوری درباره کمک 38 میلیون تومانی شورا و شهرداری شیراز به سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) گفت: مخالفت من با کمک شورا و شهرداری به یونسکو به این دلیل است که اولاً این سازمان در سال‌های اخیر در قبال ایران کارنامه مثبتی نداشته و همچنین همواره سعی کرده که میراث ناملموس ایران را به نام کشورهای همسایه به ثبت
برساند.
این عضو شورای شهر شیراز، با اشاره به عدم تطابق برخی مصوبات شورا با قوانین بالادستی بیان کرد: برای جلوگیری از بروز این مشکل و ورود موضوعات این‌چنینی به صحن شورا برای بررسی، پیشنهاد تشکیل کمیته تطبیق در شورا را مطرح کرده‌ایم که مغایرت یا عدم مغایرت موضوعات مختلف با قوانین قبل از ورود به صحن علنی شورا مشخص شود.
او ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیشتر مصوبات رد شده شورا از سوی فرمانداری مربوط به مواردی است که مغایرت قانونی
داشته‌اند.
تنوری گفت: در این کمیته مصوبات شورا را کارشناسان حقوقی بررسی می‌کنند تا هیچ‌گونه تعارض و مغایرتی با قوانین نداشته باشد.

تحلیل خبر

فرتوتی و به‌روز نبودن قانون شهرداری‌ها و بلاتکلیفی شوراهای اسلامی شهرها نسبت به وظایف و حدود اختیارات خود موجب بروز هم ندانم‌کاری‌ها و هم تخلفات گوناگون شده و ذهنیت‌ها، نارضایتی‌ها و درگیری‌هایی را از بدو شروع به کار این نهاد مردمی تاکنون به وجود آورده است.
اقدامات موازی با دیگر سازمان‌ها و ارگان‌ها، ضعیف بودن سیستم نظارتی، تأثیرگذاری نظرات شخصی و اعمال‌نفوذ صاحبان قدرت و ثروت، ازجمله عواملی است که روند امور شوراها و شهرداری‌ها را با سردرگمی و ابهامات مختلف مواجه کرده است.
نبود مدیریت واحد و یا هماهنگ شهری از یک‌سو و گستردگی و پراکندگی امور شهر از سوی دیگر، شوراها و شهرداری‌ها را دچار بیماری «چه کنم» کرده چراکه ازیک‌طرف درصدد برآورده کردن توقعات شهروندان و پر کردن خلأ کم‌کاری‌ها و یا بی‌کاری‌های دیگر سازمان‌ها و ارگان‌هایی هستند که به هر دلیل به وظایف خود عمل نمی‌کنند و از جانب دیگر با ابهامات و یا سکوت قوانین و ضوابط مربوطه روبه‌رو شده‌اند.
گاهی به‌جای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، از هنرمندان با اهدای هدایا تجلیل می‌کنند و هنگامی دیگر تجلیل ورزشکاران و کمک‌های مالی به آنان را در عوض اداره کل ورزش و جوانان بر عهده می‌گیرند.
به‌هرحال، شهروندان همان‌گونه که تاکنون بارها و بارها در دوره‌های مختلف خواسته‌های خود را آشکار کرده‌اند، از شورا و شهرداری انتظار رسیدگی به امور شهر، فراهم کردن رفاهیات شهری، برقراری ایمنی‌های لازم برای زندگی شهرنشینی، ایجاد فضاهای سبز توأم با امنیت اخلاقی و ... دارند و مایلند سازمان‌ها و ارگان‌های دیگر به وظایف محوله خود عمل کنند و به اموری که در شرح وظایف قانونی آن‌ها آمده است بپردازند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها