چهار شنبه 29 فروردین 1403 4/17/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 20 آذر 1396 ، 55 : 12

کد خبر : 16257

از 0 نفر 0

ارتباط امواج موبایل و ابتلا به سرطان؛ آری یا خیر؟

ارتباط امواج موبایل و ابتلا به سرطان؛  آری یا خیر؟

یک فوق تخصص خون و آنکولوژی گفت: رابطه‌ای منطقی بین امواج موبایل و ابتلا به سرطان در موش‌های آزمایشگاهی مشاهده‌شده است. دکتر مهیار منصوری در گفت‌وگ...

یک فوق تخصص خون و آنکولوژی گفت: رابطه‌ای منطقی بین امواج موبایل و ابتلا به سرطان در موش‌های آزمایشگاهی مشاهده‌شده است. دکتر مهیار منصوری در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح تأثیر امواج تلفن همراه بر سلامتی افراد جامعه، بابیان اینکه نگرانی‌هایی درباره اثرات امواج تلفن همراه بر سلامت انسان با رشد بیش‌ازحد تعداد دارندگان تلفن‌های همراه بیشتر شده، اظهار کرد: این نگرانی‌ها ناشی از امواج الکترومغناطیسی در مقیاس ماکروویو هستند که این تلفن‌ها ساطع می‌کنند. آژانس تحقیقات بین‌المللی سرطان امواج الکترومغناطیسی موبایل را در گروه شاید سرطان‌زا طبقه‌بندی می‌کند.
منصوری یادآور شد: طبق گفته‌های سازمان بهداشت جهانی بافاصله گرفتن از موبایل، به‌سرعت قدرت امواج کاهش پیدا می‌کند و چنانچه بدن شخص استفاده‌کننده ۳۰ تا ۴۰ سانتی‌متر از موبایل هنگام استفاده فاصله بگیرد مانند زمان‌های فرستادن پیام کوتاه و استفاده از اینترنت موبایل همچنین استفاده از هندزفری به مقدار خیلی زیادی قرار گرفتن در معرض امواج الکترومغناطیسی نسبت به هنگامی‌که موبایل نزدیک سر قرار دارد کاهش پیدا
می‌کند. وی ادامه داد: علاوه بر استفاده از هندزفری و فاصله گرفتن بدن از موبایل با کاهش زمان مکالمات و محدود کردن دقایق آن همچنین استفاده از موبایل در مناطقی که آنتن‌دهی موبایل مطلوب است و قدرت امواج کمتر می‌شود، می‌توان قرار گرفتن در معرض امواج را کاهش داد.

تحلیل خبر

بی‌تردید امواج الکترومغناطیسی صرف‌نظر از سرطان‌زا بودن و یا نبودن آن، در روند طبیعی زیست موجودات زنده ایجاد اختلال می‌کند و بر روی کیفیت خواب، غذا، کار و... انسان تأثیرات منفی می‌گذارد.
شوربختانه هم نحوه‌ی استفاده از تلفن همراه و مدت‌زمان بیش‌ازحد مجاز مکالمه با آن و هم قرار گرفتن دکل‌های مخابراتی در محدوده محل زندگی و کار ما، از استانداردهای لازم برخوردار نیست و بنابر اعلام متخصصان مربوطه، موجب بروز بیماری‌های گوناگون
می‌شود.
اجاره شدن فضاهای خالی و یا پشت‌بام خانه‌های مسکونی و حتی اداری، از سوی اپراتورهای تلفن همراه، مسئله‌ای است که همچنان برای افکار عمومی بدون حل مانده و تردیدهای بسیاری را در زمینه‌های زیست‌محیطی به وجود آورده است.
در کشورهای پیشرفته به‌هیچ‌عنوان اجازه نصب دکل‌های تلفن همراه در محدوده‌ای که از سوی کارشناسان برای سلامتی انسان زیان‌آور شناخته‌شده است را نمی‌دهند و در این رابطه از فناوری‌های پیشرفته بدون ضرر استفاده می‌کنند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها