پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 4 دی 1396 ، 51 : 12

کد خبر : 16315

از 0 نفر 0

آیا داشتن مدرک دیپلم برای رانندگان تاکسی الزامی است؟

آیا داشتن  مدرک دیپلم  برای رانندگان تاکسی الزامی است؟

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری گفت: داشتن...

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری گفت: داشتن مدرک دیپلم برای رانندگان تاکسی الزامی نیست اما ممکن است برخی از شهرها به دلیل بالا بردن بحث کیفی رانندگانشان، آن را الزام کرده باشند. مرتضی ضامنی در گفت‌وگو با ایسنا بابیان اینکه قوانین و مقررات در حوزه تاکسیرانی باید منطبق با دستورالعمل‌های مصوب در این حوزه باشد، گفت: داشتن دیپلم برای رانندگان تاکسی الزامی نیست؛ اما ممکن است برخی از شهرها به دلیل بالا بردن بحث کیفی رانندگانشان، آن را الزام کرده باشند. وی در ادامه به قانون تمرکز امور مربوط به تاکسیرانی اشاره کرد و
افزود: دربند ب «ماده 6 آیین‌نامه اجرایی الحاق» یک تبصره به ماده‌واحده قانون راجع به تمرکز امور مربوط به تاکسیرانی، داشتن حداقل گواهی پایان دوره ابتدایی، گواهی نهضت سوادآموزی و معادل آن برای افراد کمتر از 50 سال سن و سواد خواندن و نوشتن برای افرادی که بیش از 50 سال سن دارند، ذکرشده
است. سرپرست اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری افزود: این آیین‌نامه قانون است و قاعدتاً سازمان‌ها نمی‌توانند موضوع دیگری را مصوب کنند.

تحلیل خبر

استفاده از ظرفیت‌های بی‌نظیر و کم‌نظیر گردشگری استان فارس و شهر تاریخی شیراز، مستلزم ایجاد زیرساخت‌هایی است که تاکنون اقدامات جدی و قابل‌اعتنایی نسبت به آن‌ها انجام ‌نشده و در حد حرف و وعده متوقف‌ شده است.
یکی از ملزومات جذب گردشگر، آموزش زبان انگلیسی که امروزه کاربرد بین‌المللی دارد به اقشاری از جامعه به‌ویژه رانندگان تاکسی فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های قطار و پایانه‌های مسافربری است تا در تسهیل و رونق‌بخشی به سفر گردشگران مؤثر باشد.
شوربختانه نه‌تنها رانندگان این‌گونه وسایل نقلیه عمومی قادر به سخن گفتن با گردشگران خارجی نیستند بلکه از ابتدایی‌ترین آموزش‌های لازمه ارتباط با خارجی‌ها نیز برخوردار نشده‌اند، به‌طوری‌که این وضعیت موجب سوءاستفاده برخی از افراد فرصت‌طلب و فراری دادن گردشگران
غیر ایرانی و ایجاد ترس و نگرانی در آنان می‌شود.
از سوی دیگر همان‌طور که در کشورهای پیشرفته، رانندگان وسایل نقلیه عمومی الزاماً باید واجد شرایط ویژه این حرفه باشند و دوره‌های آموزشی مرتبط با شغل و کار خود را گذرانده باشند، در کشور ما نیز ضرورت این امر به‌طور کامل محسوس است و باید برای تحقق آن، هرچه سریع‌تر برنامه‌ریزی و طراحی‌های لازم انجام شود.
همچنین رانندگان وسایل نقلیه عمومی به‌نوعی مدیریت رسانه‌ای را بر عهده‌ دارند که با گفت‌وگوهای چهره به چهره و ارتباطات گرم، تأثیرات ویژه خود را در اجتماع می‌گذارند، ازاین‌رو به این قشر اثرگذار و اثرپذیر باید نگاه ویژه کرد و برای آنان آموزش‌های لازم در نظر گرفته شود.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها