پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 15 دی 1396 ، 15 : 12

کد خبر : 16364

از 0 نفر 0

نامه وزیر بهداشت به وزیر ورزش و جوانان لزوم توسعه ورزش همگانی و ارتقای نشاط در جامعه

نامه وزیر بهداشت به وزیر ورزش و جوانان لزوم توسعه ورزش همگانی و ارتقای نشاط در جامعه

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای...

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به وزیر ورزش و جوانان، از اقدامات صورت گرفته و برنامه‌های در دست اجرا در دبیرخانه سلامت وزارت ورزش و جوانان که در راستای تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین دو وزارتخانه صورت می‌گیرد، قدردانی کرد.
به گزارش ایسنا و بنا بر اعلام وب‌دا، دکتر سیدحسن هاشمی در نامه‌ای به سلطانی‌فر اظهار امیدواری کرده است که با تداوم فعالیت‌ها و گسترش همکاری‌های دوجانبه، بستر لازم برای بهبود رفتارهای سالم، به‌ویژه در جوانان کشور فراهم شود و با توسعه ورزش همگانی و فعالیت‌های فیزیکی، شاخص‌های سلامت و نشاط در کل جامعه ارتقا
یابد.

تحلیل خبر

نگاه‌های تک‌بعدی و محدودنگر موجب به بن‌بست کشیدن طرح‌ها و برنامه‌هایی می‌شود که به تمام و یا شماری از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها هرکدام به‌نوعی مرتبط و وابسته است، به‌گونه‌ای که عدم همکاری هریک از آن‌ها، اقدامات و تلاش‌های دیگر را متوقف و گاهی نیز خنثی می‌کند.
موضوع سلامت و دامنه گسترده آن، تنها به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محدود نمی‌شود چراکه با دیگر ارکان حکومتی نیز گره تنگاتنگی خورده است. از مجلس شورای اسلامی گرفته که باید بودجه مناسب دراین‌ارتباط مصوب کند تا آموزش‌وپرورش، وزارت علوم و آموزش عالی و وزارت ورزش و جوانان، همه در چگونگی سلامت جامعه نقش و مسئولیت دارند.
مراکز تهیه و عرضه غذا، مسئولان محیط‌زیست و بهداشت محیط، رسانه‌ها، مراکز تولیدی و صنعتی، شهرداری‌ها، متولیان حمل‌ونقل و ترافیک و... هم می‌توانند جامعه را به انواع و اقسام بیماری‌ها مبتلا کرده و هم قادرند شمار بسیاری از امراض را ریشه‌کن کنند.
عادت دادن مردم به بی‌تحرکی و انجمادطلبی با اهداف گوناگون اقتصادی و سیاسی، گناهی نابخشودنی است که مجازات آن سهمگین خواهد بود و برعکس ایجاد انگیزه تحرک و چابکی در مردم، شر بلایای بسیاری را از سر آنان کم کرده و فرهنگ پویایی، خلاقیت، کار و تلاش را نهادینه می‌کند.
بی‌تردید نامه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ناظر بر همین واقعیت است، چراکه نقش وزارت ورزش و جوانان در ترویج ورزش‌های همگانی بسیار بااهمیت‌تر از امثال فوتبال است.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها