پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 22 دی 1396 ، 04 : 13

کد خبر : 16397

از 0 نفر 0

رئیس اورژانس اجتماعی خبر داد فرار ۳ هزار دختر از خانه در 6 ماه اول امسال!

رئیس اورژانس اجتماعی خبر داد فرار ۳ هزار دختر از خانه در 6 ماه   اول امسال!

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به آمار پذیرش فرار...

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به آمار پذیرش فرار دختران از منزل در سال ۹۵، گفت: با مقایسه این آمار در نیمه نخست سال جاری مشخص می‌شود آمار فرار دختران افزایش‌یافته است به‌طوری‌که در این زمان بالغ‌بر ۳ هزار دختر از منزل فرار کرده‌اند.
به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، حسین اسد بیگی با اشاره به برنامه‌ریزی سازمان بهزیستی کشور برای ارائه خدمات به هم‌وطنان در استان‌های مختلف، اظهار کرد: بر همین اساس در سال جاری تعداد خودروهای اورژانس و همچنین مراکز مداخله در سطح کشور افزایش‌یافته است. وی با اشاره به آمار تماس‌های برقرارشده در خصوص آسیب‌های اجتماعی، افزود: بخشی از این آسیب‌ها به فرار دختران از منزل برمی‌گردد به‌طوری‌که در سال 95، 5 هزار و 38 مورد در این زمینه به اورژانس اجتماعی اطلاع داده‌شده بود. اسد بیگی ادامه داد: آمار اشاره‌شده در 4 بخش ثبت‌شده که هزار و 118 مورد از طریق مراکز مداخله در بحران، هزار و 14 مورد از طریق خدمات سیار، دو هزار و 579 مورد از طریق برقرار تماس با خط 123 و 259 مورد نیز از طریق پایگاه‌های خدمات اجتماعی پذیرش‌شده‌اند. رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در ادامه به آمار دختران فراری در 6 ماه ابتدایی 96 اشاره کرد و گفت: طی زمان اشاره‌شده از طریق مرکز مداخله در بحران 644 مورد، خط 123، هزار و 727 مورد، خدمات سیار 515 مورد و درنهایت از طبق مرکز مداخله در بحران نیز 144 موردپذیرش‌شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه درحال حاضر 4 مرکز برای نگهداری دخترانی که در شهر تهران فرار می‌کنند، پیش‌بینی‌شده است، افزود: این افراد حداکثر 3 هفته در مراکز اشاره‌شده نگهداری می‌شوند و درنهایت و در صورت تشخیص مددکار اجتماعی، فرد به خانواده بازگردانده می‌شود و در غیر این صورت موضوع از طریق قضایی پیگیری می‌شود.

تحلیل خبر

بررسی و پژوهش و ارائه راهکار در زمینه آسیب‌های اجتماعی در علوم مختلف رفتاری ازجمله: علوم اجتماعی، روانشناسی اجتماعی، روانشناسی، علوم تربیتی، مددکاری اجتماعی و ... موردمطالعه قرارگرفته و انواع آسیب‌های اجتماعی از دریچه‌های مختلف بررسی می‌شود. گاهی آسیب‌های اجتماعی با درصد کمی در کشور دیده می‌شود که تااندازه‌ای قابل‌اغماض است و در برخورد با آن باید روش
«مطالعه موردی» به کار برد؛ ولی زمانی که این آسیب‌های اجتماعی همانند فرار دختران از منزل، طلاق، اعتیاد به مواد مخدر، خودکشی، کلاهبرداری، فحشا، رباخواری و ... به حد وفور و بحران می‌رسد باید علاوه بر «مطالعه موردی Case Study» به مطالعه جمعی و اجتماعی و زمینه‌های وابسته به آن پرداخت وگرنه راهکارهای ارائه شده، ریشه‌ای و اساسی نبوده و پس از گذشت مدتی، دوباره تکرار می‌شود.
آمار 3000 دختر فراری در 6ماهه اول سال 96 آن هم در یک جامعه اسلامی، هر انسان با وجدانی را آزرده‌خاطر کرده و همه کارشناسان را از «مطالعه موردی» به «مطالعات اجتماعی» این آسیب، فرامی‌خواند؛ پس علل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... فرار دختران را باید با جدیت و بدون فوت وقت بررسی کرد و برای مداوای آن، «ریشه‌ها» را درمان نمود وگرنه فاجعه بزرگ‌تری در آینده به وقوع خواهد پیوست.
کافی است از این 3000 نفر تعدادی از آن‌ها آلوده به مفاسد اخلاقی و بیماری‌های مسری شوند و هرکدام چند مرد و زن دیگر را جذب کرده و با خود به گرداب تباهی بکشانند.
تا دیر نشده است اقدام کنید که حلقه‌های این امواج، دامن جامعه را خواهد گرفت.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها