پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 26 دی 1396 ، 59 : 12

کد خبر : 16416

از 0 نفر 0

پلیس: طرح ترافیک جدید سال آینده اجرا نمی‌شود

پلیس: طرح ترافیک جدید سال آینده اجرا نمی‌شود

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا گفت: همان‌طور که رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی...

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا گفت: همان‌طور که رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران گفته است سال آینده طرح ترافیک جدید اجرا نمی‌شود. به گزارش جام جم آنلاین از فارس، سرهنگ عین‌الله جهانی گفت: قطعاً با طرح ترافیک جدید مسئولان حتی نمی‌توانند پاسخگوی نیاز ساکنین همان منطقه هم باشند. وی افزود: با توجه به تعداد خودروهای ورودی و آلودگی ایجادشده به‌هیچ‌وجه طرح مثبتی نبوده و موجبات نارضایتی و همچنین افزایش آلودگی و درنهایت عدم کنترل ترافیک را به همراه خواهد داشت. سرهنگ جهانی گفت: این طرح ترافیک جدید قطعاً فلسفه وجودی ایجاد محدوده طرح ترافیک را زیر سؤال خواهد برد.معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: پلیس معتقد است باید کار کارشناسی دقیقی بر روی این طرح صورت گرفت و همان‌طور که رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران سردار مهماندار هم گفتند برای سال آینده هم این طرح اجرایی نخواهد شد.

تحلیل خبر

فلسفه وجودی اجرای طرح محدوده ترافیک در کلان‌شهرها این بوده که با محدود کردن تردد خودروهای شخصی در هسته مرکزی شهرها هم از آلودگی هوا و صدا و هم از مسدود و محصور کردن و کندی حرکت خودروهای حمل‌ونقل عمومی جلوگیری شود.
حال چنانچه شهرداری‌ها برای کسب درآمد، اقدام به فروش کارت تردد با ویژه‌نگری‌های بی‌مورد بکنند، نه‌تنها به ساحل مقصود نمی‌رسیم؛ بلکه در شهروندان احساس تبعیض ایجاد می‌شود که تبعات اجتماعی خاص خود را به دنبال خواهد داشت.
یکی از نکاتی که مخالفان اجرای طرح محدوده ترافیک کلان‌شهر شیراز، دستاویز مخالفت خود با این طرح حیاتی و نجات‌دهنده کردند، همین بود، چراکه پیش از اجرا، شورای شهر نرخ‌هایی را برای فروش کارت‌های ویژه تردد خودروهای بعضی از اقشار مصوب و اعلام کرد که مورد اعتراض شهروندان قرار گرفت.
نگاه صرفاً اقتصادی شهرداری‌ها به طرح‌ها، نه‌تنها موجب بروز بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی می‌شود؛ بلکه زیان‌هایی را به‌مراتب بزرگ‌تر و گسترده‌تر از کسری بودجه و اعتبارات به شهر و شهروندان می‌رساند که اغلب نیز غیرقابل‌جبران است.
سخنان شهردار و اعضای شورای اسلامی فعلی شیراز، بیشتر بر انسان‌محور و اجتماعی‌محور بودن طرح‌ها تکیه دارد که امیدواریم در صحنه عمل و اقدام نیز قابل‌مشاهده و ملموس باشد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها