جمعه 15 تیر 1403 7/5/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

یکشنبه 15 بهمن 1396 ، 53 : 12

کد خبر : 16488

از 0 نفر 0

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه‌ی شورای شهر شیراز: هرگونه سوءاستفاده مدیران شهرداری را به مردم اعلام می‌کنم

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه‌ی شورای شهر شیراز: هرگونه سوءاستفاده مدیران شهرداری را به مردم اعلام می‌کنم

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای شهر شیراز گفت: اگر جایی...

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای شهر شیراز گفت: اگر جایی متوجه شوم فردی از مسئولیتش به نفع خود و دیگری عدول یا سوءاستفاده کرده است در اولین فرصت به‌صورت شفاف اعلام می‌کنم.
به گزارش روزنامه طلوع به نقل از روابط عمومی شورای شیراز، سید عبدالرزاق موسوی خاطرنشان کرد: شفافیت و انجام درست امور انتظاری است که مردم از شورای پنجم دارند.
وی دو حوزه «حسابرسی» و «امور مالی و ذی‌حساب» را از حوزه‌های استراتژیک شهرداری دانست و گفت: این دو حوزه برای توسعه شهر تعیین‌کننده هستند و به علت ارتباط با شهروندان می‌توانند در جلب رضایت آن‌ها و فراهم کردن فضای عمومی برای خدمت مؤثر باشند.
موسوی بابیان اینکه استفاده حداکثری از فرصت خدمت وامانت دانستن مسئولیت را باید در رأس امور قرارداد، افزود: در مسیر خدمت به مردم نباید باکسی تعارف داشت.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه امانت‌داری، مسئولیت‌پذیری، پاسخگویی، عمل به قانون و شفاف کردن اقدامات باید سرلوحه امور در حوزه مالی باشد، گفت: شهردار شیراز نیز بر شفاف کردن امور و نحوه خدمت‌رسانی مخصوصاً در حوزه مالی تأکید دارد.
وی عنوان کرد: برخی از روش‌های انجام امور در حوزه مالی قابل‌قبول نیست و من انتظار دارم شفاف عمل کنیم. شفاف عمل کردن در حوزه مالی به این معناست که هر اقدامی باید بر اساس قانون باشد، برای تمامی افراد مخصوصاً سرمایه‌گذاران شرایط یکسانی را فراهم کنیم.
موسوی بابیان اینکه با فضایی که در بودجه کشور و نگاه دولت وجود دارد، مردم تنها نقطه اتکای شهرداری برای ادامه حیات و اداره شهر هستند، افزود: مردم باید بدانند پولی که می‌پردازند درست هزینه می‌شود. اگر خارج از محل قانونی و خواست مردم پولی را درجایی هزینه کنیم، دخل و تصرف بلاجهت در اموال مردم است و مسئولیت شرعی و قانونی دارد.

تحلیل خبر

نظارت، مهم‌ترین اختیار و وظیفه شوراهای اسلامی شهر و روستا محسوب می‌شود که در ادوار مختلف، آن‌گونه که باید پررنگ و ملموس نبوده است. ازجمله عواملی که موجب کمرنگی امر نظارت بر شهرداری‌ها شده، عدم اشراف کامل اعضای شوراها بر امور شهرداری‌ها و نبود تجربه و تبحر در این زمینه بوده است. ازاین‌رو ضرورت وجود و حضور مشاوران واقعی و افراد مشرف بر این مجموعه‌های بزرگ و درعین‌حال پیچیده و تودرتو، به‌طور کامل محسوس است.
بی‌تردید نخستین عاملی که می‌تواند مشارکت شهروندان را در همکاری و همیاری با شهرداری‌ها به دنبال داشته باشد، شفافیت و روشنگری اقدامات هم شوراها و هم شهرداری‌هاست، چراکه در فضای ابهام و تردید همبستگی رخت برمی‌بندد و تقابل و ضدیت جایگزین آن می‌شود. تأکید رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه‌ی شورای اسلامی شهر شیراز بر شفافیت درآمدها و هزینه‌ها بوده که البته ضرورت آن بر همگان آشکار است؛ اما در بخش‌هایی مانند به‌کارگیری نیروها و استخدام‌هایی که در مواقعی بدون هیچ‌گونه اطلاع قبلی و ناگهانی و خارج از ضوابط و چارچوب‌های تعیین‌شده صورت می‌گیرد، به دلیل وجود بحران بیکاری در کشور، بیش از بخش‌های دیگر خودنمایی می‌کند و نارضایتی‌ها و اعتراض‌های شدیدی را در پی داشته است. نگاه‌های صرفاً سیاسی و در نظر نگرفتن تجربه و تخصص افراد برای به‌کارگیری در سمت‌های گوناگون در شهرداری‌ها و شوراها نیز به‌نوبه خود می‌تواند به مشارکت عمومی خدشه وارد کند و از میزان اعتماد شهروندان بکاهد. همچنین چنانچه اعتبارات مربوط به اطلاع‌رسانی و ارتباطات دوسویه با مردم، صرف تبلیغات فردی و یک‌جانبه یا درون‌سازمانی شود، سمت‌وسوها و جهت‌گیری‌ها را به ناکجاآبادها می‌کشاند که عواقب مطلوبی را به دنبال نخواهد
داشت.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها