پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 4 اسفند 1396 ، 47 : 12

کد خبر : 16551

از 0 نفر 0

استاندار فارس: حمایت از رونق و کارآفرینی وظیفه ادارات است

استاندار فارس: حمایت از رونق  و کارآفرینی  وظیفه ادارات است

استاندار فارس گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان این استان موظف‌اند که از هرگونه اقدامی که...

استاندار فارس گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان این استان موظف‌اند که از هرگونه اقدامی که منجر به کارآفرینی، ایجاد اشتغال و رونق تولید شود، حمایت کنند.
به گزارش ایرنا، اسماعیل تبادار، در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی این استان در شیراز افزود: برخی واحدهای تولیدی استان امروز با مشکلاتی مواجه هستند که حمایت و کمک به رفع مشکلات آن‌ها را وظیفه خود می‌دانیم و اعلام می‌کنیم که نسبت به شرایط آن‌ها بی‌تفاوت نیستیم و هرگونه اقدامی که لازم باشد انجام خواهیم داد.
وی، با اشاره به تشکیل کارگروه‌های مختلف برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی اضافه کرد: امیدواریم دستگاه‌های اجرایی به‌گونه‌ای به وظایف خود عمل کنند که مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی در همان مجموعه حل‌وفصل شود و نیازی به تشکیل کارگروه برای رفع آن مشکلات نباشد.
او افزود: خواسته ما کم شدن از تعداد چنین کارگروه‌هایی است و در مقابل دستگاه‌های اجرایی با نگاه تسهیل گر به مسائل و مشکلات مجموعه‌های کارآفرین رسیدگی کنند.
استاندار فارس، با اشاره به آمارهای ارائه‌شده درباره وضع فضای کسب‌وکار استان گفت: انتخاب یک جامعه آماری ثابت برای بررسی این موضوع ممکن است که نتواند به شکل روشن شرایط فضای کسب‌وکار را برای ما تبیین کند بلکه باید سعی شود که از نمونه‌های آماری متفاوت برای این امر استفاده شود.
وی در زمینه مطالبات برخی شرکت‌ها و واحدهای تولیدی استان از برخی وزارتخانه‌ها گفت: تقاضا و خواسته‌های این شرکت‌ها را از طریق مکاتبه و جلسات حضوری با وزرا و معاونین وزارتخانه‌ها در دست پیگیری داریم و امیدواریم بتوانیم روند پرداخت مطالبات این شرکت‌ها را سرعت بخشیم.

تحلیل خبر

مصداق ضرب‌المثل معروف و بسیار متداول «مرا به خیر تو امید نیست، شر مرسان!» در روزگار ما در بعضی از ادارات و ارگان‌ها بسیار یافت می‌شود. چراکه بر سر راه ‌کار و کارآفرینی، به‌حدی قانون، بخشنامه، شرایط و ضوابط قرار داده‌اند که صبر ایوب می‌خواهد و گذر از خوان‌های بی‌شماری که به‌اصطلاح «هفت‌خوان رستم» را کوچک و بی‌اهمیت کرده‌اند!
سیستم ناکارآمد و فشل اداری ما برای هم جویندگان کار و هم کارآفرینان دست‌اندازهای متعدد و موانع رنگارنگ ایجاد کرده، به‌طوری‌که خروجی آن‌ها فقط تولیداتی از قبیل نارضایتی، ناامیدی، بی‌انگیزگی، خشم و نفرت و... شده است.
در این سیستم مندرس، «قانون» که باید برای سالم‌سازی و سهولت روند امور به کار گرفته شود، درست برعکس، به بن‌بستی مبدل شده است که مدام در خروجی خود قربانی می‌گیرد و خشم و غضب حاصل
می‌دهد.
دستگاه‌های عریض و طویلی که ده‌ها و صدها نفر را به‌عنوان نیروی کار و مستخدم دولت در دل خود جای‌داده و ماهانه میلیون‌ها و میلیاردها تومان از بیت‌المال را هزینه می‌کنند، بعضاً به جولانگاه دلالان و کارچاق‌کن‌ها و واسطه‌هایی تبدیل شده که آبشخور انواع و اقسام مفسده‌هاست و اجازه نمی‌دهد دولت و حاکمیت از تصدی‌گری و کارفرمایی دست بردارد و امور را به مردم واگذار کند.
بی‌تردید تا زمانی که تنِ فربه و تنبل و نه‌تنها بی‌خاصیت بلکه مضر دستگاه‌هایی که رشد سرطانی کرده‌اند، لاغر و چابک نشود و تا هنگامی‌که امور به‌شکل واقعی و غیر رانتی به مردم واگذار نشود، به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان ازاین‌گونه سیستم‌ها انتظار حمایت و همراهی داشت و باید رنج گران بیکاری و رکود و بی‌رونقی و... را به‌دشواری و طاقت‌فرسایی تحمل کرد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها