پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 5 اسفند 1396 ، 53 : 12

کد خبر : 16556

از 0 نفر 0

اولین خسارت چهارشنبه‌سوری امسال

اولین خسارت چهارشنبه‌سوری امسال

انفجار مواد منفجره و ترقه دست‌ساز در بوشهر سه مصدوم برجای گذاشت...

انفجار مواد منفجره و ترقه دست‌ساز در بوشهر سه مصدوم برجای گذاشت.
به گزارش ایسنا، سازمان اورژانس کشور اعلام کرد: در این حادثه که در خیابان سبزآباد بوشهر رخ داد، سه تن مصدوم و به بیمارستان
اعزام شدند.
در این حادثه دو نفر از مصدومان دچار سوختگی بسیار شدید که یکی در ناحیه صورت و چشم و پای راست شده و یک مورد سوختگی پراکنده و سطحی صورت و دست و ناشنوایی بوده است.

تحلیل خبر

آیین‌های بسیار خوب و زیبای ما ایرانیان ‌که نتیجه و خروجی آن‌ها شادی و نشاط بوده، شوربختانه یکی پس از دیگری به ابزاری برای اندوه، اضطراب، دلهره و وحشت مبدل شده‌ است. یکی از این آیین‌هایی که در طول تاریخ در آستانه فرارسیدن نوروز و سال نو مردم را برای شروعی دوباره همراه با شورونشاط و شادی آماده می‌کرده، آیین چهارشنبه‌سوری و برافراشتن آتشی مختصر و ساده و رسوم جنبی آن‌که باهدف گرد یکدیگر آمدن و لذت بردن از با هم بودن و گفت‌وشنودهای استحکام‌بخش خانواده‌ها بوده است.
دگرگونی در انجام این آیین‌های شورآفرین و تبدیل شادی‌ها به غم و غصه، موضوع پراهمیتی است که باید موشکافانه و محققانه به آن پرداخته شود. همچنین این سؤال مطرح می‌شود که آیا دستگاه‌ها و نیروهای موظف نخواسته و یا نتوانسته‌اند از بروز و ظهور این وضعیت جلوگیری کنند؟
از سوی دیگر، مشکلات اقتصادی و معیشتی، سال‌به‌سال از میزان شوق و شور در استقبال از نوروز کاسته و مردم را از برپایی آیین‌های ناب و خالص کهن، به سمت‌وسوی دیگری کشانده است. ریش‌سفیدان و بزرگان خانواده‌ها دیگر یارای عیدی دادن‌های گذشته را ندارند و نمی‌توانند از شور و شعف ناشی از عیدی گرفتن‌های نوه‌های خود لذت ببرند.
دیدوبازدیدهایی که باهدف نزدیکی دل‌ها به یکدیگر پدیدار شده بود، به مجالس چشم‌وهم‌چشمی و به‌ رخ کشیدن اموال و دارایی‌ها و... مبدل شده که همین امر علت‌العلل دوری جستن فامیل‌ها از یکدیگر در سال‌های اخیر بوده است. گویی تمام عوامل دست در دست هم داده تا انسان‌ها سال‌به‌سال بیشتر از یکدیگر دور شوند تا جایی که در آینده‌ای نه‌چندان دور، همگان، زندگی در تنهایی را تجربه کنند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها