چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 11 اسفند 1396 ، 47 : 12

کد خبر : 16581

از 0 نفر 0

رئیس دانشگاه شیراز: تراز سلامت با ورزش ممکن می‌شود ورزش را از سطوح قهرمانی به سطوح همگانی سوق دهیم

رئیس دانشگاه شیراز: تراز سلامت با ورزش ممکن می‌شود ورزش را از سطوح قهرمانی  به سطوح همگانی  سوق دهیم

رئیس دانشگاه شیراز گفت: برای رسیدن به تراز استاندارد سلامت در کشور راهی جز ورزش و فعالیت‌های ورزشی...

رئیس دانشگاه شیراز گفت: برای رسیدن به تراز استاندارد سلامت در کشور راهی جز ورزش و فعالیت‌های ورزشی وجود ندارد و همه باید در این مسیر گام برداریم.
به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید نادگران در آیین افتتاحیه دومین همایش ملی کاربرد علوم ورزشی در سلامت که در مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه شیراز برگزار شد افزود: در بخش‌های مختلف کشور ازجمله دانشگاه شیراز همایش‌های علمی زیادی با موضوعات تخصصی برگزار می‌شود اما همایش ملی کاربرد علوم ورزشی در سلامت یک همایش ویژه‌ای به لحاظ فنی و علمی است.
وی ادامه داد: این همایش تا حدود زیادی با جامعه ارتباط برقرار می‌کند و به همین دلیل همه باید در جهت توسعه ورزش به‌خصوص ورزش همگانی در کشور تلاش کنیم.
رئیس دانشگاه شیراز به ارتباط تنگاتنگ بین ورزش، سلامت و علوم ورزشی اشاره کرد و گفت: در جامعه ما تبلیغات زیادی درباره ورزش و سلامت انجام می‌شود اما مرتبط کردن علوم ورزشی و سلامت مقوله‌ای دیگر است.
نادگران اظهار کرد: به‌کارگیری علوم ورزشی در سلامت، ورزشی هدفمند و مبتنی بر نظم و ترتیب را به دنبال دارد. وی تأکید کرد: باید ورزش را محترم و گرامی بشماریم و ورزش را از سطوح قهرمانی به سطوح همگانی سوق دهیم و بدانیم در جامعه‌ای که ورزش سرلوحه قرار گیرد در آن جامعه شورونشاط و تعادل‌های روحی و روانی حاکم خواهد بود. رئیس دانشگاه شیراز گفت: تنها راه رسیدن به تراز استاندارد روحی و روانی و جسمی و سالم‌سازی محیط، ورزش است. فرهاد دریانوش دبیر علمی همایش ملی کاربرد علوم ورزشی در سلامت نیز در این مراسم گفت: برای این همایش 363 مقاله به دبیرخانه ارسال شده است که 250 مقاله آن توسط هیئت‌داوران به‌عنوان مقاله برتر شناخته‌شده که در این همایش 24 مقاله آن به‌صورت سخنرانی و مابقی به‌صورت پوستر ارائه می‌شود.
وی گفت: در این همایش دو کارگاه و یک نشست در ارتباط با چالش‌های شغلی فارغ‌التحصیلان علوم ورزشی خواهیم داشت.
غلامحسین ناظم زادگان دبیر اجرایی این همایش نیز گفت: هدف از برگزاری همایش ملی کاربرد علوم ورزشی در سلامت نشان دادن پتانسیل‌های موجود در علوم ورزشی مرتبط با حوزه سلامت، ارائه فعالیت‌های دانشجویان و پتانسیل‌های موجود در دانشگاه شیراز است.

تحلیل خبر

میان ورزش‌زدگی تا ورزشکاری و ورزش‌دوستی فاصله از زمین تا آسمان است. فردی که صرفاً به تماشای بازی‌های ورزشی می‌نشیند و فقط حرص‌وجوش می‌خورد و خود هیچ‌گونه تحرک و جنبشی ندارد و البته در شرایطی نیز دچار سکته‌های مغزی و یا قلبی می‌شود، با ورزشکاری که روزانه برای انجام حرکات ورزشی و نرمش بدنی وقت و زمان ویژه اختصاص می‌دهد و سلامتی و توانایی‌های بدنی خود را حفظ و تقویت می‌کند، تفاوتی فاحش وجود دارد. شوربختانه عملکرد شماری از رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی به‌گونه‌ای بوده که تمایل نسل جوان جامعه ما را به‌جای ورزش‌های همگانی سلامت‌محور و ضروری به سمت‌وسوی قهرمان‌ستایی و حواشی بسیار ورزش‌هایی نظیر فوتبال کشانده است.
طراحی‌ها و برنامه‌ریزی‌های شهری در شهرها و کلان‌شهرهای ما نیز پیوست ورزشی سلامت نداشته و ندارد و این امر مهم و حیاتی همواره قربانی دیدگاه‌های تک‌بعدنگر و بسته شده است. همچنین شعارهای بسیار پیاده‌محور کردن مراکز شهری در صحنه عمل و اقدام تاکنون تحقق نیافته و از برنامه‌ریزی‌های جدی و واقعی در این زمینه خبری نیست.
مباحث ترافیکی کلان‌شهرها نیز همچنان در لابه‌لای نظرات خودرو محور و صرفاً پلیسی بافاصله بسیاری از نگاه‌های زیست‌محیطی در گیرودار تضادها و اختلافات ناشی از بخشی‌نگری‌ها، به اسارت درآمده و در چنگال کشمکش‌های ویرانگر متوقف شده است. گویی تمام عوامل یکجا جمع شده تا شهروندان به‌ویژه در کلان‌شهرها را دچار بیماری‌های متعدد و کشنده‌ای کند که آبشخور آن‌ها بی‌حالی و بی‌تحرکی است. ازاین‌رو سخن رئیس دانشگاه شیراز و این‌که ورزش را از سطوح قهرمانی به سطوح همگانی سوق دهیم، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر
است.

 


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها