پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 12 اسفند 1396 ، 51 : 12

کد خبر : 16586

از 0 نفر 0

توسط شهردار شیراز تعیین شد؛ سه انتصاب کلیدی در شهرداری شیراز

توسط شهردار شیراز تعیین شد؛ سه انتصاب کلیدی در شهرداری شیراز

شهردار شیراز در احکامی جداگانه معاون حمل‌ونقل و ترافیک، معاون و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و مدیر منطقه سه را منصوب کرد...

شهردار شیراز در احکامی جداگانه معاون حمل‌ونقل و ترافیک، معاون و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و مدیر منطقه سه را منصوب کرد.
به گزارش روزنامه طلوع به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، اسکندرپور مجتبی زوربخش را به سمت معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری منصوب کرد. وی برنامه‌ریزی و نظارت بر ارائه خدمات مطلوب به شهروندان در راستای جابه‌جایی ایمن، ارزان، مناسب و سریع، سازمان‌دهی حوزه حمل‌ونقل، ساماندهی ترافیک و نظارت بر این حوزه، برنامه‌ریزی جهت ایجاد نظم ترافیکی مطلوب در شهر و کاهش اثرات منفی پدیده ترافیک، برنامه‌ریزی جهت ایجاد و توسعه شبکه معابر ساماندهی و بهبود وضعیت حمل‌ونقل بار درون‌شهری و مسافر، برنامه‌ریزی در راستای آموزش عمومی فرهنگ ترافیکی، فرهنگ شهرنشینی و استفاده بهینه از حمل‌ونقل عمومی و... را از مهم‌ترین مأموریت‌های این معاونت برشمرد. زوربخش عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد استهبان و نایب‌رئیس و عضو هیئت‌مدیره سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان فارس بوده است.
شهردار شیراز دکتر ابراهیم گشتاسبی‌راد را نیز به سمت معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی منصوب کرد. اسکندرپور نظارت بر برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی و کنترل امور فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در سطح شهر، نظارت بر تهیه و تدوین طرح‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت درزمینه‌ی فرهنگی و ... را ازجمله مأموریت‌های این حوزه دانسته است. گشتاسبی‌راد علاوه بر استادی دانشگاه شیراز، سرپرست دانشگاه و مدیر حوزه ریاست دانشگاه شیراز نیز بوده است. وی همچنین به مدت هشت سال به‌عنوان مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز فعالیت داشته و بسیاری از کانون‌های فرهنگی هنری این دانشگاه ازجمله کانون‌های فرهنگی قرآنی، فیلم، شعر، موسیقی و تئاتر را در این دانشگاه بنانهاده است. گشتاسبی‌راد سابقه تحصیلات حوزوی نیز داشته و به علوم قرآنی مسلط است.
فرود بذرافشان نیز طی حکمی از سوی شهردار شیراز، به سمت مدیر منطقه سه منصوب شد. نظارت بر انجام امور مربوط به خدمات شهری، ایجاد و نگهداری فضای سبز و پارک‌های منطقه، امور عمرانی، ترافیکی، فرهنگی و اجتماعی منطقه همچنین فرآیندهای صدور پروانه ساختمانی، عملیات ساختمانی محدوده منطقه با رعایت مقررات شهرسازی و پایبندی به اصول معماری اسلامی-ایرانی و قانون نظام‌مهندسی، حفظ و نگهداری حریم منطقه و... را از مأموریت‌های این حوزه برشمرد. بذرافشان عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد واحد فیروزآباد است.

تحلیل خبر

تغییر و تحول در مدیران شهرداری چنانچه با هدف بهینه‌سازی روند امور و ارتقای سطح خدمات شهری باشد، بسیار خجسته و میمون است؛ اما چنانچه براین امر استوار باشد که با تغییر شهردار عده‌ای با وابستگی‌های مطرح در سطح جامعه باید بروند و لاجرم شماری دیگر با عناوین خاص و حمایت‌های ویژه اشخاص بر سر کار بیایند، حاصلی جز اتلاف وقت گران‌بهای شهر و شهروندان در پی نخواهد داشت، همان‌گونه که شوربختانه از بدو پیدایش شهرداری و یا همان بلدیه آن زمان، اغلب این‌گونه عمل شده است. گویی برخی به‌ حتم باید در مدیریت‌ها سهیم باشند و یکی برود و دیگری بیاید و این رفتن و آمدن بر پایه معیارها و اصول شناخته شده مدیریتی و آن‌گونه که شماری از کشورها را به‌عنوان جهان اولی مطرح و شاخص کرده است، نباشد.
البته به‌طور معقول تغییرات به‌وجود آمده اخیر بر اساس توانمندی‌های تخصصی و تجارب مدیران است تا شهروندان مانند گذشته، تنها ضررکنندگان شهر نباشند و دامنه امیدواری آنان نسبت به آینده شهر خود افزایش یابد و درنتیجه در اموری که لازمه همیاری و همکاری است، مشارکت بیشتری کنند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها