چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 25 اسفند 1396 ، 49 : 12

کد خبر : 16642

از 0 نفر 0

علی‌اصغر مونسان خبر داد؛ دستور رئیس‌جمهور برای ایجاد سفرهای ارزان در نوروز

علی‌اصغر مونسان خبر داد؛ دستور رئیس‌جمهور برای ایجاد سفرهای ارزان  در نوروز

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از دستور رئیس‌جمهور برای ایجاد سفرهای ارزان‌قیمت در ایام نوروز خبر داد....

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از دستور رئیس‌جمهور برای ایجاد سفرهای ارزان‌قیمت در ایام نوروز خبر داد.
به گزارش ایسنا، علی‌اصغر مونسان در  رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر نوروز ۹۷ که با حضور وزیر راه، رئیس سازمان اورژانس و فرمانده ناجا برگزار شد، گفت: از حدود دو ماه پیش ستاد تسهیلات نوروزی برنامه‌های خود را در حوزه‌های مختلف آماده کرده و کمیته‌های مختلف ذیل این ستاد تشکیل شد تا به اهدافی که در این زمینه تعیین کرده‌ایم، برسیم.
وی بابیان این‌که افزایش سطح کیفیت خدمات ازجمله موارد تأکید شده در این ستاد بود، افزود:‌ مورد دیگر بحث ایجاد سفرهای ارزان بود که رئیس‌جمهور در این زمینه تأکیداتی را مطرح کردند و قرار شد تا پایان فروردین‌ماه هیچ‌گونه افزایش قیمتی در حوزه حمل‌ونقل و اقامت لحاظ نشود و باید تشکر کنیم از هتلداران و بخش خصوصی در این زمینه که با ما همکاری کردند.
معاون رئیس‌جمهور ادامه داد:‌ موضوع  بوم گردی و بناهای تاریخی را امسال در دستور کار قراردادیم که به سفرهای ارزان‌قیمت کمک می‌کنند.
او همچنین به ایمنی در سفر اشاره کرد و گفت:‌ پلیس و وزارت راه در این زمینه تلاش می‌کنند و مردم نیز با پلیس همکاری و در طول سفر از عجله خودداری کنند.
مونسان بابیان اینکه کشور ما ازنظر جذبه‌های گردشگری چیزی کم ندارد بیان کرد:‌ به همین دلیل به سفرهای حجیم به خارج از کشور نیاز نیست.
درگذشته کمتر جاذبه‌های گردشگری به مردم معرفی‌شده بود، اما امسال سایتی را راه‌اندازی و به معرفی مناطق گردشگری به شهروندان اقدام کردیم که شهروندان می‌توانند با کمک آن، مقاصد سفر خود را مشخص
کنند.

تحلیل خبر

نیاز انسان به نشاط و شادابی و شادی، امری است که امروزه همگان بر آن وقوف دارند و همواره مورد تأکید روانپزشکان و متخصصان در رشته‌های گوناگون پزشکی، بهداشتی و جامعه‌شناسی قرارگرفته و می‌گیرد.
یکی از عوامل دستیابی به این مهم، گسترش و ترویج سفر بین اقشار مختلف جامعه است که بی‌تردید در نوع خود نه‌تنها هزینه‌کرد محسوب نمی‌شود، بلکه سرمایه‌گذاری اجتماعی به‌حساب می‌آید. بروز و ظهور بسیاری از ناهنجاری‌ها در سطح جامعه، ناشی از بی‌توجهی و غفلت از نشاط و شادابی اجتماعی است که ازجمله نمونه‌های بارز آن، می‌توان به شیوع خشونت، درگیری و عصبانیت‌ها بین مردم به‌ویژه در ترافیک و تردد اشاره کرد.
بی‌تردید اختصاص بودجه‌های لازم از سوی دولت برای ترویج سفرهای مفید و درعین‌حال ارزان‌قیمت، درواقع سرمایه‌گذاری برای ایجاد شورونشاط اجتماعی محسوب می‌شود که هزینه‌هایی به‌مراتب کمتر از هزینه‌کرد درزمینه‌ی رفع و دفع آسیب‌های اجتماعی است و به‌یقین یک نوع پیشگیری از بروز این‌گونه آسیب‌ها خواهد بود.
شوربختانه با افزایش قیمت اقلام ضروری و کاهش قدرت خرید مردم، سفر از سبد هزینه‌های خانوار حذف می‌شود که به‌یقین اختصاص بودجه لازم و دادن یارانه برای آن از سوی دولت اجتناب‌ناپذیر می‌نمایاند. همچنین ارائه طرح‌های تسهیل‌کننده امر سفر از سوی ارگان‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط نیز باید صورت گیرد تا اقشار جامعه در سطوح مختلف قادر شوند حداقل انجام یک سفر راحت و ارزان را در برنامه‌های سالانه خود بگنجانند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها