چهار شنبه 13 تیر 1403 7/3/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 18 فروردین 1397 ، 51 : 12

کد خبر : 16665

از 0 نفر 0

بی‌توجهی به اخطارهای مکرر؛ ملک ناایمن در خیابان ۱۷ شهریور تخریب شد

بی‌توجهی به اخطارهای مکرر؛ ملک ناایمن در خیابان ۱۷ شهریور تخریب شد

به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی و بی‌توجهی به اخطارهای مکرر، ملک ناایمن در خیابان ۱۷ شهریور تخریب شد...

به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی و بی‌توجهی به اخطارهای مکرر، ملک ناایمن در خیابان ۱۷ شهریور تخریب شد.
به گزارش جام جم آنلاین از مهر، شهردار منطقه ۱۲ با اعلام این خبر افزود: پس از بارها اخطار به مالک و پس از ارائه گزارش کمیته رفع خطر و ارسال آن به معاون محترم دادستان تهران و اخذ دستور قضایی؛ همکاران ناحیه ۵ منطقه در معیت عوامل انتظامی و همراهی نمایندگان رسانه‌های گروهی با ورود به ملک مورداشاره نسبت به رفع خطر و تخریب اقدام نمودند.
پیمان حسین محسنی ادامه داد: ملک موردنظر در سه‌طبقه طی مدت تقریبی یک سال توسط شهرداری با نصب داربست‌هایی با تیرآهن نگهداری می‌شد تا مبادا در خیابان ریزش کند ولیکن مالک کماکان هیچ اقدام مؤثری انجام نداد.
وی افزود: در منطقه ۱۲ حدود ۲۰۰۰ ملک ناایمن وجود دارد که شناسایی‌شده و البته تعدادی از آن‌ها توسط خود مالکین رفع خطر و مقاوم‌سازی گردیده و مابقی نیز در دستور کار قرار دارد.
شهردار منطقه ۱۲ ضمن تأکید بر حفظ ایمنی شهروندان بر اجرای بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها تأکید نمود و گفت: مدیریت شهری از هیچ اقدامی برای ایمنی شهر کوتاهی نخواهد کرد.

تحلیل خبر

برابر قانون شهرداری‌ها، یکی از وظایف محرز و خطیر این مجموعه‌های وسیع و تودرتو که به لحاظ مالی از شهروندان تغذیه می‌شوند، «دفع خطر از شارع عام» است. بدین معنی که در هر نقطه از شهرها که کوچک‌ترین احتمال بروز خطر و حوادث منجر به خسارت‌های جانی و مالی و... برای مردم، به‌ویژه عابران پیاده و سواره وجود دارد، شهرداری‌ها مکلف به رفع و دفع آن‌ها و جلوگیری از وارد شدن هرگونه خسارت به شهروندان بوده و ملزم به در نظر گرفتن جدی تمهیدات لازم در این زمینه شده‌اند.
با یک بازدید چندروزه و بررسی این موضوع بسیار مهم در نقاط مختلف کلان‌شهر شیراز، به‌روشنی درمی‌یابیم که طی سال‌های متمادی خطرات بسیاری، جان و مال شهروندان را تهدید کرده و می‌کند؛ اما در رفع و دفع این خطرات کوچک‌ترین اقدام مؤثری صورت نگرفته است. گویی باید منتظر بروز فاجعه و یا فجایعی باشیم تا پس از وقوع و وارد شدن خسارت، آنگاه تازه به چاره‌اندیشی بپردازیم و ضمن ذکر مصیبت‌های مکرر چه از طرف مردم و چه از جانب مسئولان! و شکل‌گیری کمپین‌های رنگارنگ! و مرثیه‌سرایی و شعرخوانی، صرفاً به آه‌وافسوس و برپایی یادمان بسنده کنیم!
در سال گذشته، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کلان‌شهر شیراز در نشست‌های خبری خود از وجود «پلاسکوهای» بسیار در این شهر و فقط دادن اخطار و تذکر سخن به میان آورد؛ اما هنوز در مورد این‌که «چه اقدام عملی مؤثری انجام داده‌ایم؟»، آمار قابل‌مشاهده و عینی ارائه نشده است!
اینکه برای پیشگیری از سقوط این‌همه تابلو سنگین‌وزن و جورواجور در سطح شهر در صورت وقوع طوفانی مانند آنچه در شهر همدان صورت گرفت، چه تمهیداتی در نظر گرفته ‌شده؟ هنوز سخن روشنی بیان ‌نشده است.
این‌که در مورد نبود و یا مشکل‌دار بودن سیستم‌های اطفای حریق در بسیاری از ساختمان‌ها به‌ویژه، مجتمع‌های مسکونی، چه اقدام واضح و آشکاری انجام ‌شده؟ نیز تاکنون آمار و گزارش عملکرد قابل‌ارائه‌ای مشاهده نشده است!
چگونگی سرانجام تشکیل پلیس ساختمان و نظارت‌های شبانه‌روزی و همیشگی بر ساخت‌وسازها و ایجاد تغییرات در بخش‌های اساسی ساختمان‌ها نیز هنوز در هاله‌ای از ابهام باقی مانده است و ... .


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها