جمعه 15 تیر 1403 7/5/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 21 فروردین 1397 ، 22 : 12

کد خبر : 16679

از 0 نفر 0

واکنش بهزیستی به انتشار فیلمی با عنوان کتک زدن وحشیانه کودکان

واکنش بهزیستی به انتشار فیلمی با عنوان کتک زدن وحشیانه کودکان

در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی با عنوان کتک زدن وحشیانه کودکان در یک آسایشگاه کودکان بی‌سرپرست در جنوب کشور، سازمان بهزیستی کشور با تکذیب
این ویدیو توضیحاتی را ارائه کرد....

در پی انتشار فیلمی در فضای مجازی با عنوان کتک زدن وحشیانه کودکان در یک آسایشگاه کودکان بی‌سرپرست در جنوب کشور، سازمان بهزیستی کشور با تکذیب این ویدیو توضیحاتی را ارائه کرد.
به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور، اخیراً ویدیویی در فضای مجازی منتشر و در آن ادعا شد که فردی در جنوب کشور اقدام به شکنجه و کتک زدن کودکان بی‌سرپرست در یک آسایشگاه کرده است، انتشار این ویدئو آن‌هم در کانال تلگرامی «خبر فوری» واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت که اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل دراین‌باره توضیحاتی را داده است.
سید مهدی میرشاه‌ولد مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل، با تأکید بر اینکه فیلم مذکور مربوط به کشور عزیزمان ایران نیست، اعلام کرد: بلافاصله بعد از انتشار این فیلم بررسی‌ها در این خصوص آغاز و مشخص شد که چنین فیلمی مربوط به ایران نبوده و هیچ ارتباطی با کودکان بی‌سرپرست ساکن در مراکز نگهداری در ایران ندارد.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل با تأکید بر اینکه این فیلم مربوط به سال 2014 و در یک کشور عربی است و خلاف کنوانسیون حقوق کودک است، در پایان یادآور شد: سازمان بهزیستی کشور با افرادی که بخواهند امنیت روانی جامعه را مخدوش کرده و با انتشار چنین تصاویری اقتدار نظام جمهوری اسلامی را به زیر سؤال ببرند از طریقی مجاری قانونی برخورد خواهد کرد.

تحلیل خبر

همواره در محافل، مجالس، رسانه‌ها و... سخن از دو روی سکه بودن فضای مجازی و فرصت‌ها و آسیب‌هایی که ایجاد کرده و می‌کند، به میان آمده و می‌آید اما از این‌که چه اقدامات بازدارنده‌ای برای بروز و ظهور آسیب‌ها از سوی مسئولان ذی‌ربط صورت گرفته و یا قرار است انجام شود، کمتر شنیده و دیده می‌شود. در این وضعیت پرسشی در اذهان عمومی شکل می‌گیرد که چرا با برهم زننده‌های آرامش روحی و روانی جامعه و ایجادکننده‌های تشویش و نگرانی آن‌طور که باید برخورد نمی‌شود و حساسیت‌ها بیشتر حول محور مطالب نظری و تحلیلی
است؟
در مقابل نظر باید نظر داد و هر تحلیل را با تحلیل پاسخ گفت چراکه امروز سطح دانش و آگاهی و همچنین اطلاعات جامعه به حدی رسیده که شاید همگان قادر به تشخیص کافی نباشند؛ اما از تمیز دادن در حد لازم برخوردارند و این امر در آنان انگیزه پرسشگری و حقیقت‌جویی که سنگ بنای ترقی و تعالی جامعه است را تولید می‌کند.
ارائه اطلاعات غلط، تنش‌زا و مخدوش‌کننده که از منابع غیرموثق در فضای مجازی منتشر می‌شود، کاملاً قابل‌ردیابی و بررسی و جلوگیری با فرهنگ‌سازی است، به‌گونه‌ای که دیگر برخی از سر ناآگاهی تبدیل به مزدور بی‌مزد و مواجب برای مغرضان و تبهکاران نشوند و با هزینه اینترنت خود اقدام به انتشار مطالب و خبرهای دروغ و بدون منبع رسمی نکنند.
انتشار دلخراش‌ترین نوع خشونت آن‌هم کودک‌آزاری صورت گرفته در یک کشور عربی و نسبت دادن این رفتار غیرانسانی به مردم مهربان و خونگرم جنوب کشورمان، گناهی نابخشودنی است که نباید به سهولت از کنار آن گذشت.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها