یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 5/5/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 28 فروردین 1397 ، 04 : 13

کد خبر : 16706

از 0 نفر 0

تدوین نظام رتبه‌بندی تاکسیران‌ها در سال 97

تدوین نظام رتبه‌بندی تاکسیران‌ها در سال 97

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی برنامه‌های سال 97 را تشریح کرد و گفت: نظام رتبه‌بندی تاکسیران‌ها در سال 97...

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی برنامه‌های سال 97 را تشریح کرد و گفت: نظام رتبه‌بندی تاکسیران‌ها در سال 97 تدوین می‌شود.
به گزارش ایسنا، علیرضا قنادان در نشست خبری خود با تشریح مأموریت‌های اصلی سازمان تاکسیرانی در سال جدید گفت: تاکسی در هر شهر المان اصلی شهر است و شعار ما در این دوره مدرن‌سازی است و معتقدیم تاکسیرانی در مدیریت جدید شهری نیاز به تحول عمیق و ساختاری دارد.
وی بابیان اینکه به‌زودی برنامه مدرن‌سازی تاکسی‌ها رونمایی می‌شود، گفت: علاوه بر مدرن‌سازی تاکسی‌ها درصدد آن هستیم که شغل تاکسیرانی به‌عنوان یک شغل و نه اجبار تعریف شود به‌گونه‌ای که در حال حاضر افراد به‌اجبار به سمت تاکسیرانی می‌آیند اما باید شرایط را به‌گونه‌ای فراهم کنیم که افراد، تاکسیرانی را به‌عنوان شغل انتخاب کنند.
قنادان بابیان اینکه در حوزه اقتصاد تاکسیرانی باید وارد شویم، ادامه داد، گفت: درگذشته نظام  تاکسیرانی بر برخورد سلبی بوده است؛ اما نظام رتبه‌بندی را برای تاکسیران‌ها انتخاب کرده‌ایم که بر اساس آموزش رتبه‌بندی می‌شوند.
وی بابیان اینکه درگذشته در تقسیم‌بندی تاکسیرانی و رتبه‌بندی تاکسیران خوب و بد نداشتیم گفت: حدود 80 هزار تاکسیران داریم که باید شرایطی فراهم شود که از افراد خوب تقدیر کنیم.

تحلیل خبر

در کشورهایی که ضابطه، مقررات و قانون نهادینه‌شده و به‌صورت فرهنگ عمومی درآمده است، هر وسیله نقلیه‌ای تعریف و کارکرد ویژه خود را دارد و تاکسی نیز به‌عنوان وسیله نقلیه «عمومی ویژه» که افراد مرفه‌تری از جامعه از آن استفاده می‌کنند شناخته شده است. شوربختانه در کشور ما از اوایل انقلاب پدیده «مسافرکشی» با وسایل نقلیه شخصی رونق گرفت و قواعد و شرایط تاکسی را به‌کلی دگرگون کرد و تغییر داد؛ البته از همان ابتدا کارشناسان مربوطه جلوگیری از رشد این پدیده را توصیه می‌کردند و نسبت به عواقب خطرناک آن هشدار می‌دادند.
از میان رفتن جایگاه تاکسی و فراگیری هرج‌ومرج در حمل‌ونقل عمومی، پیامدهای ناگوار بسیاری را گریبان‌گیر جامعه کرده و می‌کند که ازجمله آن‌ها می‌توان به مسائل ایمنی و امنیتی، گره‌خوردگی ترافیک به‌ویژه در هسته مرکزی شهرها، بی‌ضابطه بودن نرخ کرایه‌ها و... اشاره کرد.
از سوی دیگر پدیده‌هایی مانند بیکاری و کمی درآمد اقشار حقوق و دستمزدبگیر و... هم موجب گسترش و توسعه مسافرکشی و تراکم خودروها در مراکز شهرها شد و هم روزبه‌روز تاکسی را از جایگاه اصلی خود خارج و آن را به اتوبوس کوچک مبدل کرد.
امروز نمی‌توان پدیده مسافرکشی بی‌ضابطه را که طی سال‌های طولانی شکل و قالب گرفته و قبح خود را در جامعه از دست داده است، به سهولت از میان برداشت اما باید به‌دنبال راهکارهای دیگری بود که با بروز کم‌ترین عارضه و حاشیه، قانونمندی را به جامعه برگرداند و نهادینه کرد.
با این اوصاف، قوی‌ترین طرحی که می‌تواند ما را از شر پدیده‌های ناشی از پدیده هرج‌ومرج در حمل‌ونقل برهاند، اجرای طرح قانونی محدوده ترافیکی هسته مرکزی شهرهاست که شوربختانه این طرح در کلان‌شهر شیراز با ممانعت‌های سلیقه‌ای و نگاه‌های تک‌بعدی و یک‌سونگرانه مواجه
شد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها