پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 7 اردیبهشت 1397 ، 59 : 12

کد خبر : 16749

از 0 نفر 0

تأکید وزیر دادگستری برضرورت رعایت حقوق شهروندی

تأکید وزیر دادگستری برضرورت رعایت حقوق شهروندی

وزیر دادگستری در دیدار با کارکنان اداره کل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان شرقی بر ضرورت رعایت حقوق شهروندی تأکید کرد...

وزیر دادگستری در دیدار با کارکنان اداره کل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان شرقی بر ضرورت رعایت حقوق شهروندی تأکید کرد. به گزارش جام جم آنلاین از اداره کل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی، سید علیرضا آوایی وزیر دادگستری در سفر به استان آذربایجان شرقی ضمن بازدید از اداره کل تعزیرات حکومتی این استان باهمکاران دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار وزیر دادگستری به مراقبت از حق‌الناس، دقت داشتن در رسیدگی به پرونده‌ها و رعایت احتیاط در تصمیم‌گیری‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: مراقبت کنید که در حق کسی ظلم و صدور حکم برایتان عادت نشود، در هر پرونده‌ای فرد متهم را در رسیدگی همچون نزدیکان خود پنداشته تا مبادا به‌راحتی و بدون احراز دلایل کافی نسبت به صدور حکم اقدام کنید.
وی با تأکید بر ضرورت رعایت حقوق شهروندی، تصریح کرد: داشتن حسن خلق با مردم و نگهداری احترام آنان و مهربان بودن با شهروندان در تمامی دستگاه‌های دولتی خصوصاً در سیستم قضائی و تعزیرات حکومتی ضروری است. احد یوزباشی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان شرقی در این دیدار، گزارشی از عملکرد این اداره کل ارائه کرد. در این دیدار رئیس‌کل دادگستری استان و معاون فرهنگی وی نیز حضور داشتند و در ادامه بازدید از اداره تعزیرات حکومتی شهرستان بناب نیز انجام شد.

تحلیل خبر

رعایت حقوق شهروندی و تحقق اجرای آن، مستلزم پیش‌نیازی است که باید در فرهنگ متعارف عمومی جا باز کند و به یک باور همگانی تبدیل شود. شعارهای زیبا و خوش آب‌ورنگ به‌تنهایی نمی‌تواند شهروندان را نه‌تنها به حقوق خود نزدیک کند، بلکه با ایجاد تضاد و تقابل بین آنچه مشاهده می‌شود و آن‌گونه که باید باشد، انواع دل‌زدگی‌ها و دلسردی‌ها و نابودی باورها و اعتمادها را در پی دارد.
از برخورد شماری از کارمندان و کارکنان دستگاه‌های حکومتی گرفته تا اطاله‌ی رسیدگی به دعاوی مردم، همه نمایانگر نبود فرهنگ لازم برای تحقق حقوق شهروندی است.
بی‌تردید درهم‌تنیده بودن آموزش و فرهنگ، از نبود متولی برای این امر مهم حکایت دارد و بی‌اعتنایی و بی‌توجهی رسانه‌هایی که از بیت‌المال ارتزاق می‌کنند به‌ویژه رسانه ملی، حقوق شهروندی را به باد بی‌خبری سپرده است.
چنانچه این‌همه هزینه و زمان که صرف ساختن فیلم‌ها و سریال‌های فقط سرگرم‌کننده و وقت‌کش شده و می‌شود، مشکلات و معضلات واقعی اجتماعی، هنرمندانه به تصویر کشیده می‌شد و سوژه قرار می‌گرفت، امروز شاهد و ناظر پایمال شدن حقوق شهروندی از سوی هم شماری از شهروندان و هم برخی از مسئولان نبودیم و از خشونت و درگیری و دعاوی بسیار گوناگون رهایی
می‌یافتیم.

 


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « یادداشت / تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها