پنج شنبه 14 تیر 1403 7/4/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 10 اردیبهشت 1397 ، 52 : 12

کد خبر : 16768

از 0 نفر 0

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد؛ حمایت از ورزش‌های همگانی با تمام توان

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد؛ حمایت از ورزش‌های همگانی با تمام توان

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به نقش چندمنظوره ورزش همگانی در سلامت جسمی، روحی و روانی، ایجاد امید و نشاط در جامعه و پایه بودن برای دیگر رشته‌های تخصصی ورزش با تمام توان برنامه‌های آن را حمایت می‌کنم...

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به نقش چندمنظوره ورزش همگانی در سلامت جسمی، روحی و روانی، ایجاد امید و نشاط در جامعه و پایه بودن برای دیگر رشته‌های تخصصی ورزش با تمام توان برنامه‌های آن را حمایت می‌کنم.
به گزارش روزنامه طلوع به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، علی‌محمد احمدی با حضور محمد مجدآرا رئیس فدراسیون ورزش همگانی کشور در شورای ورزش استان، افزود: ورزش همگانی پایه همه رشته‌های تخصصی ورزش که به‌عنوان یک صنعت مطرح است، یک منبع اقتصادی و مالی بوده و باید همه‌جانبه موردحمایت قرار گیرد.
وی بابیان اینکه، ورزش همگانی جاده سلامت است که با تعمیم و گسترش آن جلوی مخارج و فشارهای زندگی مردم گرفته می‌شود، اظهار داشت: همه باید تلاش کنیم با ایجاد انگیزه و حرکت‌های تیمی اقبال جامعه را به سمت ورزش همگانی فراهم‌سازیم.
استاندار بابیان اینکه، مخاطرات کم‌تحرکی به‌سرعت حوادث و بیماری‌ها ازجمله قلب و عروق را افزایش داده است، تصریح کرد: باید تلاش کنیم به‌سرعت سبک زندگی را به سمتی حرکت دهیم که روی‌آوری به ورزش عمومی افزایش یابد.احمدی بابیان اینکه، اگر برای ورزش همگانی هزینه کنیم لازم به هزینه‌های سنگین حوزه درمان و بیمه نیست، تأکید کرد: اگر برای درمان هزینه‌های سنگینی در بخش دارو، تجهیزات پزشکی، مراکز درمانی و بیمارستان‌ها و... می‌پردازیم باید برای ورزش همگانی که سلامت جامعه را افزایش می‌دهد و امید و شادی را برای مردم به ارمغان می‌آورد، بیش‌ازپیش هزینه کرد.وی تصریح کرد: طبق آمارهای رسمی از عواملی که پیشگیری از اختلال روحی و روانی می‌کند و باعث افزایش امید به زندگی می‌شود و سبب پر کردن و غنی ساختن اوقات فراغت در جامعه بخصوص بین جوانان و نوجوانان می‌شود، ورزش همگانی است.
استاندار با اشاره به اینکه، ورزش همگانی بیشترین و متنوع‌ترین مخاطب و کمترین هزینه و بالاترین سوددهی در جامعه را دارد، افزود: باید همه دستگاه‌های اجرایی پای‌کار بیایند و از منابع اعتباری مختص ورزش همگانی که قانون تعیین کرده است، هزینه کنند.
احمدی، ایجاد تحرک بیشتر و روی‌آوری جامعه به سمت ورزش همگانی را نیازمند فرهنگ‌سازی دانست و افزود: می‌طلبد در این خصوص نگاه نو و تازه داشته باشیم و چون شرایط فراهم است با برنامه‌ریزی زیرساخت‌های آن را فراهم‌سازیم.
وی با تأکید به این مطلب که حوزه معاونت امور عمرانی استانداری، شهرداری‌ها و دستگاه مربوطه نسبت به زیرساخت‌های ورزش همگانی در شهرهای استان اقدامات لازم را به عمل‌آورند، بیان کرد: در این رابطه با همه توان مسائل را پیگیری و حمایت می‌کنم.
استاندار به لزوم تأمین امکانات، تجهیزات و تربیت مربیان و آموزش ورزش همگانی اشاره کرد و افزود: در این خصوص وزارتخانه ورزش و جوانان ما را یاری کنند. احمدی بابیان اینکه، ورزش همگانی در کنار خودش سایر رشته‌های ورزشی را می‌طلبد، افزود: استعدادهای خوبی در این استان است و باید آنها را به سمت ورزش‌های تخصصی، قهرمانی و پهلوانی سوق داد. وی با تأکید به اینکه، ورزش و جوانان برنامه‌های یک‌ساله خود را در همه نقاط استان درخصوص ورزش همگانی ارائه دهد، تأکید کرد: برنامه ورزش همگانی  به‌گونه‌ای طراحی‌شده باشد که دانش آموزان، دانشجویان، کارکنآن‌همه ادارات و همه اقشار مختلف در قالب آن مشخص‌شده باشد. استاندار با اشاره به اینکه باید بحث جاده سلامت موردتوجه جدی قرار بگیرد، افزود: حمایت‌های بین دستگاهی باید انجام گیرد و اگر در این رابطه حوزه ورزش و جوانان برنامه‌های سازنده ارائه دهد با تمام توان و امکانات حمایت خواهم کرد.
استاندار به ماده 53 و مازاد بر ارزش‌افزوده به‌عنوان منابع مالی برای ورزش همگانی اشاره کرد و ابراز داشت: از طریق شورای بالادستی مانند شورای برنامه‌ریزی و شورای ورزش و جوانان استان برای این منظور هم اعتبار خواهیم گذاشت.

تحلیل خبر

تأکید استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد بر توجه مسئولان این استان به ورزش‌های همگانی، اهمیت دادن به بزرگ‌ترین و اساسی‌ترین سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود و از ابعاد مختلف قابل‌توجه و دقت نظر است. رهایی این امر حیاتی و سرنوشت‌ساز از چنگال همایش‌ها و نمایش‌هایی که تنها جنبه رفع مسئولیت دارد و کاربردی جز پر کردن اوراق گزارش عملکرد و تبلیغات در این زمینه را ندارد، خدمتی بسیار ارزنده و گران‌بهاست چراکه داستان‌سرایی و بزرگنمایی اقدامات اندک صورت گرفته را به صحنه واقعیت می‌کشاند و اجازه می‌دهد که جامعه به بزرگ‌ترین نعمت و سرمایه بی‌همتای خود که سلامتی است، دست یابد.
متهم ردیف اول کوتاهی در پرداختن به این مهم، رسانه ملی است چراکه در بخش‌های ورزشی خود تنها به ورزش‌های قهرمانی و به‌ویژه مسابقات فوتبال آن‌ هم از نوع برون‌مرزی که فقط جنبه سرگرمی، وقت‌گذرانی و تخمه و پفک و حرص‌خوری دارد، تکیه زده و در ترویج فرهنگ
«ورزش کردن» در سطوح مختلف جامعه، برنامه و اهتمام لازم را ندارد.
جدیت و پیگیری در راستای تحقق اجرایی شدن ورزش‌های همگانی در سنین مختلف و فراهم‌‌‌آوری زیرساخت‌های لازم آن، در شرح وظایف تمام مسئولان در سطوح گوناگون است به‌نحوی‌که هیچ‌کدام از آنان نمی‌توانند از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کنند.
بی‌شک، جامعه بی‌تحرک به تنبلی روی خواهد آورد و رنگ پویایی و نشاط را به خود نخواهد دید و سرمایه اصلی و بی‌همتای سلامتی را از دست خواهد داد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها