جمعه 15 تیر 1403 7/5/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 18 اردیبهشت 1397 ، 51 : 12

کد خبر : 16793

از 0 نفر 0

مرجع رسمی انتشار آمارهای ازدواج و طلاق کدام سازمان است؟

مرجع رسمی انتشار آمارهای ازدواج  و طلاق کدام سازمان است؟

مدیرکل جمعیت و آمار سازمان ثبت‌احوال کشور گفت: سازمان ثبت‌احوال کشور مرجع...

مدیرکل جمعیت و آمار سازمان ثبت‌احوال کشور گفت: سازمان ثبت‌احوال کشور مرجع رسمی تولید و انتشار آمارهای وقایع حیاتی و به‌ویژه آمارهای ازدواج و طلاق است. محمدباقر عباسی در گفت‌وگو با ایسنا، دراین‌باره اظهار کرد: طبق ماده ۱ قانون ثبت‌احوال مصوب سال ۵۵ و تصویب‌شده با اصلاحی سال ۱۳۶۳ و مصوبه شورای عالی آمار دریکی از جلسات، سازمان ثبت‌احوال کشور مرجع رسمی تولید و انتشار آمارهای وقایع حیاتی است. مدیرکل جمعیت و آمار سازمان ثبت‌احوال کشور بابیان اینکه منشأ همه آمارها یکسان است، اظهار کرد: آن چیزی که مرجع رسمی بوده و دولت نیز به آن استناد می‌کند آمارهای ثبت‌احوال است و اگر هم  دستگاه‌های دیگر بخواهند آمارهای ازدواج و طلاق داشته باشند باید به ثبت‌احوال مراجعه کنند.

تحلیل خبر

ارائه آمار از سوی هم مسئولان و هم اقشار مختلف جامعه و رابطه آن با میزان اعتماد عمومی، مسئله‌ای است که باید به حل‌وفصل آن پرداخته شود. چراکه کم‌کم در حال نزدیک شدن به ‌روزی هستیم که موضوع آمار، داستان چوپان دروغ‌گو را در اذهان عمومی تداعی و باورها را به‌مرور سست و ضعیف می‌کند. به‌گونه‌ای که دیگر بیان واقعیات و راستی‌ها و درستی‌ها نیز بی‌اثر می‌شود و استدلال، ابزار و وسایل خود را از دست خواهد داد.
فلان آقا و یا خانم سخنران باهدف ایجاد جذابیت و هیجان و... آن‌چنان آمارهای عجیب‌وغریبی را به خورد خلق خدا می‌دهد که مغزها را قفل می‌کند و ذهن‌ها را ترک می‌اندازد. آن‌یکی به خاطر جا انداختن نظرات خود در ارائه اعداد و ارقام بزرگنمایی می‌کند و دیگری نیز بنا بر امیال خود از ارقام می‌کاهد و آن‌ها را با نیاتش متناسب‌سازی می‌کند. در این زمینه گاهی انسان به یاد قصه طنز ملانصرالدین می‌افتد که مدعی شده بود درست در وسط کره زمین ایستاده است و می‌گفت هرکس که قبول ندارد، بیاید و متر کند!


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها