جمعه 15 تیر 1403 7/5/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

شنبه 22 اردیبهشت 1397 ، 50 : 12

کد خبر : 16809

از 0 نفر 0

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه: امام‌جمعه جدید شیراز تاکنون انتخاب ‌نشده است

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه: امام‌جمعه جدید شیراز تاکنون انتخاب ‌نشده است

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: تاکنون فرد و گزینه‌ای به‌صورت قطعی برای انتصاب به‌عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز انتخاب ‌نشده است...

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: تاکنون فرد و گزینه‌ای به‌صورت قطعی برای انتصاب به‌عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز انتخاب ‌نشده است. حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از استعفای مرحوم آیت‌الله ایمانی از نمایندگی ولی‌فقیه و امامت جمعه شیراز، بحث جایگزینی ایشان در دستور کار قرار گرفت. وی ادامه داد: فهرستی از فضلا و علمای استان فارس که می‌توانند در این مسئولیت مهم قرار گیرند تهیه‌شده است که رهبر معظم انقلاب در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کنند. رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور درباره شایعه انتخاب قطعی یک نفر از علمای شیراز به‌عنوان امام‌جمعه این شهر گفت: نام وی نیز در لیست پیشنهادی قرار دارد اما تاکنون هیچ تصمیم‌گیری در این زمینه نشده است. وی ادامه داد: به‌زودی رهبر معظم انقلاب در این زمینه تصمیم‌گیری و نماینده جدید ولی‌فقیه در استان فارس و امام‌جمعه شیراز سوی معظم له منصوب می‌شود.

تحلیل خبر

از زمان استعفای مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسدالله ایمانی از سمت نمایندگی ولی‌فقیه در فارس و امامت جمعه شیراز، نام شماری از افراد به‌عنوان جایگزین ایشان هم در فضای مجازی و هم در محافل و مجالس مطرح و عنوان می‌شود که در میان آنان فردی که در سال‌های اخیر نقدهای بسیار تندی در مورد شیراز و بودجه‌های مصوب و قانونی برای این کلان‌شهر، از تریبونی رسمی بیان کرده، حساسیت‌ها و نگرانی‌هایی را میان مردم فرهیخته ایجاد کرده است.
حال این سؤال مطرح می‌شود که در وضعیت و شرایط کنونی این استان و به‌ویژه کلان‌شهر شیراز که نارضایتی‌هایی از برخی مدیران وجود دارد و اعتراض‌هایی در این زمینه چه در فضای مجازی و چه در محافل و مجالس مشاهده می‌شود، چرا چنین فردی باید به‌عنوان یکی از افراد موردنظر عنوان شود تا دامنه نارضایتی‌ها گسترش یابد؟
شوربختانه هنوز نگاه‌های محدود و بسته‌ای که فقط در اندازه محل کوچک زندگی برخی متوقف شده و ایستا می‌گنجد، به حرف‌های متحجرانه و واپسگرایانه‌ای می‌انجامد که می‌توان به‌عنوان پدیده شوم احیاشده در چند سال اخیر از آن یاد کرد.
و اما بعد...
مردم فرهنگ‌ور کلان‌شهر پرآوازه شیراز، انتظار دارند نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام‌جمعه این ‌شهر مهم و حساس، فردی باشد که مانند پدری دلسوز و دانا، با نگاهی گسترده و بلند، در راستای هماهنگی‌ها، دوستی‌ها، آبادانی‌ها و همبستگی‌ها گام بردارد و حرمت و ارزش تریبون نماز جمعه را محفوظ
بدارد.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها