جمعه 15 تیر 1403 7/5/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

دوشنبه 24 اردیبهشت 1397 ، 43 : 12

کد خبر : 16820

از 0 نفر 0

رئیس سازمان تأمین اجتماعی خبر داد؛ حذف دفترچه‌های کاغذی از مراکز درمانی و داروخانه‌های تأمین اجتماعی

رئیس سازمان تأمین اجتماعی خبر داد؛ حذف دفترچه‌های کاغذی از مراکز درمانی  و داروخانه‌های تأمین اجتماعی

رئیس سازمان تأمین اجتماعی گفت: در حال حاضر در تمامی مراکز ملکی تأمین اجتماعی به شکل الکترونیک خدمات درمانی ارائه شده...

رئیس سازمان تأمین اجتماعی گفت: در حال حاضر در تمامی مراکز ملکی تأمین اجتماعی به شکل الکترونیک خدمات درمانی ارائه شده و دفترچه‌های کاغذی از این فرآیند حذف شده است.
به گزارش ایسنا، نوربخش در سفر به اردبیل و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما از سال گذشته اقدام به حذف دفترچه‌های کاغذی کردیم و در تمام کشور بیمه‌شدگان تنها با شماره ملی می‌توانند خدمات دریافت کنند به‌طوری‌که هم در بخش ویزیت و هم نسخه‌پیچی تمام مراحل به شکل الکترونیکی انجام‌شده و در داروخانه‌ها نیز بدون معطلی به بیمه‌شدگان داروهای عرضه می‌شود.
وی بابیان اینکه سال گذشته 65 میلیون نسخه الکترونیکی در مراکز ملکی تأمین اجتماعی به ثبت رسید، خاطرنشان کرد: ما در پنج استان کشور طرح حذف دفترچه را در مراکز طرف قرارداد تأمین اجتماعی در حال اجرا داریم و امیدواریم به‌سرعت این فرآیند در سراسر کشور فراگیر
شود.
رئیس سازمان تأمین اجتماعی گفت: با هماهنگی وزارت بهداشت ما آمادگی داریم ظرف سه ماه آینده در کل کشور کل فرآیند خدمات‌رسانی را در مراکز طرف قرارداد به شکل الکترونیکی کنیم تا بیمه‌شدگان بدون دفترچه کاغذی بتوانند خدمات خود را دریافت کنند.

تحلیل خبر

در یکی دو سال اخیر از سوی مسئولان سازمان تأمین اجتماعی همواره نسبت به طرح حذف دفترچه‌های بیمه خدمات درمانی و عدم لزوم آن‌ها در مراکز درمانی و دارویی اطلاع‌رسانی شده است؛ اما درعین‌حال اعلام زمان‌های متعدد برای اجرای این طرح تاکنون به‌جز در مراکزی که در تملک این سازمان قرار دارد و بسیار هم محدود است، در هیچ مرکز دیگری اجرایی نشده و همچنان در دست داشتن دفترچه‌های خدمات درمانی الزامی است. حال این سؤال مطرح است که چرا باوجود مزایا و صرفه‌جویی‌های بسیار در حذف این دفترچه‌ها، هنوز نتوانسته‌اند به‌طور کامل این طرح را اجرایی و یا حداقل گره‌ها و تنگناهای موجودی که سبب این تأخیر طولانی شده را تشریح کنند و ذهن مردم را از ابهام‌های بسیار بزدایند.
درعین‌حالی که سیاست‌ها
بر تک‌کارتی شدن و مجتمع کردن خدمات استوار است، لزوم ارائه دفترچه‌های کاغذی توجیهی ندارد و باید هرچه زودتر تسهیل در امور بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران را شتاب بخشید به‌نحوی‌که دیگر کارهای بانکی و مالی را نیز از طریق کارت ملی صورت دهند و نیازی به داشتن ده‌ها کارت نداشته باشند.
وجود دولت الکترونیک و نابودی حواشی رنج‌آور دولت کاغذی و بروکراسی‌های پیچیده اداری، سال‌های سال به‌عنوان آرزویی تحقق‌نیافته، مردم را در انتظار قرار داده، به‌گونه‌ای که دستیابی به آن و رهایی از چنگال زدوبندهای نهفته در دل کاغذبازی‌ها، به رؤیایی شیرین مبدل شده است.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها