جمعه 15 تیر 1403 7/5/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

سه شنبه 25 اردیبهشت 1397 ، 44 : 12

کد خبر : 16825

از 0 نفر 0

حق‌شناس عنوان کرد؛ شورا تسلیم خرده فرمایشات پدرخوانده‌ها نشد

حق‌شناس عنوان کرد؛ شورا تسلیم خرده فرمایشات پدرخوانده‌ها نشد

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران اعلام کرد مهم‌ترین برنامه افشانی به‌عنوان شهردار پایتخت مدیریت...

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران اعلام کرد: مهم‌ترین برنامه افشانی به‌عنوان شهردار پایتخت مدیریت انتظارات است.
محمدجواد حق‌شناس در گفت‌وگو با ایسنا، بابیان اینکه تصمیم شورا و انتخاب شهردار نشان داد که تسلیم خرده فرمایشات پدرخوانده‌ها در بیرون نشده است، گفت:‌ ما به تجارب بزرگان که قبلاً در شورا و مدیریت شهری بوده‌اند احترام می‌گذاریم؛ اما قواعد دموکراتیک و حقوق شهروندی حکم می‌کند با احترام با اعضای شورای شهر سخن گفته شود و حتی اگر مخالف هم هستند احترام را رعایت کنند و این درست نیست که برخی تصمیم شورا و گزینه‌های شهرداری را زیر سؤال ببرند و حتی ترکیب آنها را غیرواقعی و کمدی تلقی کنند.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران بابیان اینکه عملکرد شورای شهر در انتخاب شهردار نشان داد که همه اعضا به سمت یک حرکت جمعی حرکت می‌کنند و وفادار به مردم هستند، تصریح کرد: علی‌رغم داشتن تفاوت دیدگاه‌ها و اختلاف‌نظرها توانستیم به یک کاندیدای واحد برسیم.

تحلیل خبر

مجموعه‌های عریض و طویل شهرداری‌ها، هم به دلیل گردش بسیار پول و هم دولتی نبودن و سهولت مداخله و نفوذ در آن‌ها، همواره تحت تأثیرات بیرونی بوده است. ازجمله تأثیرپذیری‌های این دستگاه‌های پردالان، اعمال سلیقه‌های شخصی و فردی صاحبان قدرت بوده است که گاهی توسط آنان هم مدیران این مجموعه‌ها انتخاب و هم افراد وابسته به آنان به کار گرفته می‌شوند و به استخدام رسمی و یا غیررسمی درمی‌آیند.
این وضعیت نیز به شماری از شوراهای اسلامی شهرها و روستاها سرایت کرد به‌نحوی‌که انتخاب شهرداران نیز در مواقعی از بیرون به اعضای این نهاد مردمی دیکته شده است.
بی‌تردید قرار گرفتن تعدادی از شوراها در این حالت جز با مشارکت عمومی و نظارت همگانی و نقد و تحلیل رسانه‌های آزاد و غیر وابسته دگرگون نمی‌شود و این نهاد نوپا جایگاه واقعی و اصلی خود را به دست نخواهد آورد.
القای نظر و اعمال سلیقه برخی خودویژه‌پندار که به پدرخوانده‌ها شهرت یافته‌اند، در دوره‌های مختلف، مشکلات و معضلات بسیاری را بر سر راه شهرداری‌ها و شوراها قرار داده و به‌عنوان اصلی‌ترین عامل آسیب‌رسان به اعتماد عمومی موجب خشم و نفرت همگانی شده و بسیاری از نخبگان و شایستگان را از مشارکت در امور باز داشته و به‌اصطلاح «خانه‌نشین» کرده است.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها