جمعه 15 تیر 1403 7/5/2024

به وب سایت رسمی روزنامه طلوع خوش آمدید

جمعه 28 اردیبهشت 1397 ، 36 : 12

کد خبر : 16835

از 0 نفر 0

بررسی طرح روزهای بدون خودرو در لندن

بررسی طرح روزهای بدون خودرو  در لندن

مسئولان شهر لندن برای مقابله با آلودگی هوا اجرای برنامه روزهای بدون...

مسئولان شهر لندن برای مقابله با آلودگی هوا اجرای برنامه روزهای بدون خودرو را در نظر گرفته‌اند. به گزارش ایسنا، قرار است برای مقابله با آلودگی هوا در شهر لندن که به گفته کارشناسان عامل فوت زودهنگام هزاران نفر در سال است برنامه روزهای بدون خودرو اجرا شود.
اعضای شورای شهر لندن طرح ممنوعیت تردد خودرو در مناطق مشخصی از پایتخت طی روزهای مختلف سال را بررسی کردند. سخنگوی شهرداری لندن گفت:‌ صادق خان مصمم است تا تمام توان خود را برای حفظ سلامت مردم لندن به کار گیرد. همچنین اقداماتی چون پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و حمل‌ونقل عمومی در اولویت قرار می‌گیرند و سعی می‌شود وابستگی مردم به خودروهای آلاینده کاهش یابد.
مقابله با آلاینده‌های سمی ناشی از خودروهای آلاینده بخش اصلی اقداماتی است که شهردار برای کمک به پاک‌سازی هوای لندن در نظر گرفته است.
به گزارش روزنامه گاردین، در بسیاری از شهرهای جهان برای مقابله با آلودگی هوا طرح روزهای بدون خودرو انجام می‌شود و کمپین‌های زیادی در حمایت از این طرح در لندن راه‌اندازی شده است.

تحلیل خبر

نگاه سلامت‌محور و به‌روز مدیران شایسته شهری در نقاط توسعه‌یافته جهان و دور بودن از دیدگاه‌های بخشی و تک‌بعدی، موجب می‌شود که از سلامتی شهروندان شهرهای پیشرفته، حفظ و حراست شود چراکه اولویت و ضرورت سلامتی از نگاه مدیران لایق و کاردان، پوشیده نیست، ازاین‌رو هزینه‌های دارو و درمان نیز در این‌گونه شهرها و کلان‌شهرها به‌مراتب پایین‌تر از شهرهایی است که به دست مدیران یک‌سونگر با دیدگاه‌های بسته و محدود اداره می‌شود.
به قربانگاه کشاندن شهروندان با برنامه‌ریزی‌های خودرومحور و هزینه‌کرد عوارض مردم با چنین دیدگاه‌هایی، سرنوشتی جز توسعه سرب و سرطان و مرگ‌ومیرهای دردناک ندارد چراکه انسان‌ها را به موجودات بی‌تحرک و بیماری مبدل می‌کند که هم عمر گران‌بها را فدای هیچ‌وپوچ کرده و هم هزینه دردمندی خود را به دیگران تحمیل می‌کنند.
روزهای بدون خودرو و تکیه‌بر گسترش پیاده‌راه‌ها، از منطقی‌ترین و صادقانه‌ترین اقداماتی است که فقط از عهده مدیران سالم و بی‌ریایی برمی‌آید که شعارمحور و مردم‌فریب نیستند و به سرنوشت و سلامتی شهروندان می‌اندیشند.


ارسال دیدگاه Post comments


آخرین عناوین « تحلیل خبر »

صفحه اینستاگرام روزنامه طلوع کانال واتس اپ روزنامه طلوع

پربازدیدترین ها